ZagorkaIPA Началото

Zagorka IPA – Българско пиво по британска рецепта

През зимата най-сладко е да мечтаем за топло лято и за разхлаждаща бира в ръка. Нека го направим заедно, докато си говорим за Zagorka IPA – българското пиво по британска рецепта. Със своята изразена цитрусова горчивина и аромати тя е създадена за хората в България, търсещи нови и различни бирени вкусове, като в същото време им представя пиво с близък до любимия им вкус.  

ЗАДАНИЕТО

Ако сте работили с бира досега, значи знаете, че крайният резултат зад всяка кампания е тя да завърши с покупка от страна на потребителя. Еквивалентът на тази цел, реализируем в digital, е достигането до максимално голям брой таргет потребители, в които да се изгради представата за бирата и как тя се вписва в тяхното ежедневие.

ПОДХОД

Необходима ни беше платформа за комуникация, която да може да издържи както “погледите” на всички разБИРАчи, така и на тези, които просто са любопитни, но и скептични поради непознатия стил пиво. Намерихме я в самата същина на бирата – българско пиво по британска рецепта. И си казахме, че е прекалено готино, за да не го разкажем.

Последваха у-ни-кал-ни брейнсторминг срещи, в които Design, Content, Facebook Performance и PM екип сформираха Волтрон и се фокусираха върху определянето на моментите, в които хората биха консумирали Zagorka IPA. Резултатът не се забави – разкриха се цели седем ситуации, следващи основната идея зад продукта – доброто от Великобритания, което да превърнем в любимо пиво тук.

А ето и как видяхме ситуациите ние – ако британците имат fish and chips-a, то ние си имаме цаца с пържени картофи и тя върви чудничко с бира. Британското лято, макар и различно хубаво, не е като българското, което цялото можеш да прекараш по бански – и то с пиво в ръка. Учтивостта по британски и тази по българси беше с точно 2 броя Zagorka IPA разлика. А за следобедите и класическите български “пейка парти” бирени забави всички знаем.

Остана ни само да го разкажем на всички. 🙂 За целта създадохме готин лендинг, на който аудиторията да открие как би консумирала пивото на базата на отговорите, които другите потребители са дали. Поставихме я в конкретните ситуации и с хумористична нотка я подканвахме да си избере по-предпочитания от тях стил – по британски или по български. Така я предизвикахме да си представи как продуктът може да се впише в нейното ежедневие и я доближихме до възможността за последваща покупка.

Механизмът за участие беше лесен, а чрез него на всяка стъпка напомняхме за фокусът на активацията и това как може да се насладиш най-добре на Zagorka IPA – охладена до 8-11 градуса и в готина компания.

Цялата комуникация беше активно подкрепена със съдържание в социалните мрежи, която допълваше британските ситуации по чисто български. Кимахме за “да” така, както само ние си можехме на типично нашенските “бургери” и си давахме наздраве, защото “и залезите са ни красиви, и вечерите ни – прохладни, а и се споделят страхотно на по IPA.”

РЕЗУЛТАТИТЕ*

За периода на кампанията успяхме да реализираме 28 538 посещенията на сайта, които са завършили с преминаване от страна на потребителите през всички ситуации. 26 261 от тях дойдоха от Facebook реклама. Общият брой на регистрациите за награди е 24 146 – 22 377 от тях са от Facebook сесии. А това естествено доведе и до много голям conversion rate на сайта от рекламната кампания във Facebook – 57%. 

Решихме, че няма да чакаме лятото и да се наградим за усилията, затова си отваряме една студена бира още сега и сме готови за следващото digital приключение.

*Performance частта от кампанията беше извън обхватът на агенцията.

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂