Zagorka IPA – Българско пиво по британска рецепта
ЗАДАНИЕТО
Ако сте работили с бира досега, значи знаете, че крайният резултат зад всяка кампания е тя да завърши с покупка от страна на потребителя. Еквивалентът на тази цел, реализируем в digital, е достигането до максимално голям брой таргет потребители, в които да се изгради представата за бирата и как тя се вписва в тяхното ежедневие.
ПОДХОД
Необходима ни беше платформа за комуникация, която да може да издържи както “погледите” на всички разБИРАчи, така и на тези, които просто са любопитни, но и скептични поради непознатия стил пиво. Намерихме я в самата същина на бирата – българско пиво по британска рецепта. И си казахме, че е прекалено готино, за да не го разкажем.
Последваха у-ни-кал-ни брейнсторминг срещи, в които Design, Content, Facebook Performance и PM екип сформираха Волтрон и се фокусираха върху определянето на моментите, в които хората биха консумирали Zagorka IPA. Резултатът не се забави – разкриха се цели седем ситуации, следващи основната идея зад продукта – доброто от Великобритания, което да превърнем в любимо пиво тук.
А ето и как видяхме ситуациите ние – ако британците имат fish and chips-a, то ние си имаме цаца с пържени картофи и тя върви чудничко с бира. Британското лято, макар и различно хубаво, не е като българското, което цялото можеш да прекараш по бански – и то с пиво в ръка. Учтивостта по британски и тази по българси беше с точно 2 броя Zagorka IPA разлика. А за следобедите и класическите български “пейка парти” бирени забави всички знаем.
Остана ни само да го разкажем на всички. 🙂 За целта създадохме готин лендинг, на който аудиторията да открие как би консумирала пивото на базата на отговорите, които другите потребители са дали. Поставихме я в конкретните ситуации и с хумористична нотка я подканвахме да си избере по-предпочитания от тях стил – по британски или по български. Така я предизвикахме да си представи как продуктът може да се впише в нейното ежедневие и я доближихме до възможността за последваща покупка.
Механизмът за участие беше лесен, а чрез него на всяка стъпка напомняхме за фокусът на активацията и това как може да се насладиш най-добре на Zagorka IPA – охладена до 8-11 градуса и в готина компания.
Цялата комуникация беше активно подкрепена със съдържание в социалните мрежи, която допълваше британските ситуации по чисто български. Кимахме за “да” така, както само ние си можехме на типично нашенските “бургери” и си давахме наздраве, защото “и залезите са ни красиви, и вечерите ни – прохладни, а и се споделят страхотно на по IPA.”
РЕЗУЛТАТИТЕ*
За периода на кампанията успяхме да реализираме 28 538 посещенията на сайта, които са завършили с преминаване от страна на потребителите през всички ситуации. 26 261 от тях дойдоха от Facebook реклама. Общият брой на регистрациите за награди е 24 146 – 22 377 от тях са от Facebook сесии. А това естествено доведе и до много голям conversion rate на сайта от рекламната кампания във Facebook – 57%.
Решихме, че няма да чакаме лятото и да се наградим за усилията, затова си отваряме една студена бира още сега и сме готови за следващото digital приключение.
*Performance частта от кампанията беше извън обхватът на агенцията.
Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂