През последните години потребителското поведение значително се промени, вследствие на което се появиха нови глобални трендове. Те, от своя страна, доведоха до появата на нови рекламни формати, както и възможността за вдъхване на “нов живот” на стари такива. Кои са 5-те топ тенденции в рекламата в социалните мрежи за 2022 г. – ще научиш в тази статия. Нека да започваме!
-
Реклами, включващи виртуална (VR) и разширена реалност (AR)
Metaverse набира все по-голяма популярност, което води до появата на нови, по-интересни и интерактивни рекламни формати. Виртуалната реалност дава възможност на рекламодателите да “изстрелват” потребителското преживяване до нови висоти.
Интегрирането на разширена реалност (AR) все още е в ранен етап, но това не може да бъде казано за виртуалната реалност (VR). Все повече социални мрежи използват филтри, чиято първоначална цел бе подобряването на визуалното съдържание в платформите. В момента този тип съдържание осигурява по-добро преживяване по време на онлайн пазаруването. Все по-често се случва брандове да използват AR ефекти, благодарение на които потребителите могат да “пробват” продуктите, преди да ги закупят. Според Тhe Drum (платформа за маркетинг и бизнес) използването на AR може да увеличи CTR стойността с до 33%.
Как изглеждат AR рекламите?
При кликане върху подобен тип формат се визуализират инструкции относно интеракцията с рекламата. Потребителите имат възможност да запишат видео или да си направят снимки, докато взаимодействат с нея, и да ги споделят в профилите си.
Как се настройват?
От Facebook въведоха AR Spark – платформа, в която всеки може да създаде подобен тип ефекти. В сайта могат да бъдат намерени доста уроци за всеки, който проявява интерес.
Защо да ги използваш?
AR и VR могат да съчетаят удобството на пазаруването онлайн с увереността, която идва от изпробването на продукти в магазините. Мнозина са нетърпеливи да използват тези технологии, за да рационализират пазаруването си – от избора на правилен нюанс фон дьо тен до планиране на следваща почивка.
WeMakeUp e бранд за козметика и пример за успешна реклама, включваща AR. Благодарение на тази функционалност потребителите на бранда са имали възможност да “тестват” различните цветове червила и да преценят кое би им харесало най-много. Резултатът е 26.6% увеличение на продажбите. Този пример ни дава по-ясна представа за това по какъв начин AR функциите могат да подобрят потребителското преживяване, което пряко да се отрази и върху осъществените продажби.
Хубаво е да се замислиш как можеш да интегрираш този тип ефекти в стратегия си, за да предоставиш потребителско изживяване на много по-високо ниво. Този тип технологии имат за цел потребителят да “се докосне” до продукта още преди да го е закупил, което подсъзнателно действа в положителен аспект относно решението дали да се осъществи покупка.
Какви правила трябва да се спазват?
PRO Tip: Добра идея е да добавиш CTA бутон, за да подтикнеш аудиторията към желаното действие.
Разширената реалност може да има много приложения в социалните медии, които все повече се опитват да добавят подобен тип функционалности, за да предоставят едно по-различни изживяване на своите потребители. Предстои да видим как ще се развие този тренд през 2022 г., защото вярваме, че ще си заслужава. 🙂
-
Спонсориране на по-кратки видеа
Огромният успех на TikTok и Instagram Reels показва, че потребителите са по-склонни да се ангажират с кратко съдържание. Това води до промени в алгоритъма, който започва да приоритизира по-кратките видеа.
PRO Tip 1: Добра практика е да привлечеш вниманието на потребителите в първите 3 секунди от видеото, за да предотвратиш скролването. Постарай се в първите 5 секунди да представиш и бранда.
Спонсорирането на по-кратки видеа води до поставянето на акцент върху Stories и Reels форматите. Потребителите във Facebook и Instagram ги използват често, затова е важно да ги включиш в платеното съдържание, което създаваш. Story форматът е доста по-успешен от постовете във feed-а, което означава, че рекламните постове там имат потенциал да достигнат до по-широка аудитория, тъй като форматът е доста по-често използван.
А ако все още не си убеден, че си струва да заложиш на такъв тип реклами, подготвили сме ти няколко статистики, които да ти помогнат да вземеш правилното решение:
- Един потребител прекарва средно 5 пъти по-дълго време върху видео реклама в сравнение със статична такава
- 71% от анкетираните смятат, че видео рекламите в платформата са релевантни и подходящи за тях
- Видео рекламите във Facebook доста често имат добра (ниска) цена за клик (CPC)
- Видео рекламите имат потенциал да достигнат до над 2 млрд. хора в световен мащаб
PRO Tip 2: Story форматът е перфектният момент да “рециклираш” по-старо съдържание, което обаче смяташ, че е актуално и до днес. Сподели го в Story и дай причина на хората да кликнат върху снимката и да се ангажират с публикацията.
PRO Tip 3: Story-тата предразполагат да бъдат споделяни повече истории, да се разкриват подробности “от кухнята”, което води до повишаване на доверието у потребителите.
PRO Tip 4: Ако тези реклами работят добре за твоя бизнес, това може да е знак да се присъединиш към TikTok и да видиш дали можеш да разшириш аудиторията си в такъв тип платформа.
-
Създаване на по-естествени реклами
Факт е, че потребителите предпочитат реклами, които изглеждат натурално и не нарушават преживяването им в социалните мрежи. Ето и няколко съвета как да започнеш да създаваш по-естествени реклами:
- Прекарай известно време в желаната платформа, за да проучиш какво е съдържанието, което твоят идеален клиент би харесал. Запознай се с рекламните послания и същността на визиите.
- Анализирай как твоят бранд и продукт могат да се адаптират към стила на съдържанието, което таргет аудиторията ти харесва.
- Помисли за друг тип native съдържание като спонсориране на статии в релевантни за твоята аудитория уебсайтове и блогове.
- Използвай инфлуенсъри – помисли кои са хората, на които твоята аудитория се доверява. Проучи съдържанието, което те създават и доколко е лоялна публиката им. Помисли за това как те могат да рекламират твоя продукт и действай.
PRO Tip: Разгледай микроинфлуенсъри в твоята ниша. Многото последователи невинаги отговарят на висока ангажираност с продуктите, които се рекламират. Прочети повече съвети за успешна комуникация между бранд и инфлуенсър.
-
Реклами във Facebook и Instagram shops
Пандемията през 2020 г. се отрази значително на всичко от заобикалящия ни свят, в това число и на социалните мрежи. През последните 2 години все повече малки бизнеси се обръщат към социалните канали с цел подобряване на услугите, които предлагат. За да отговорят на нуждите на предприемачите, от Meta създадоха Facebook и Instagram shops, които добиха голяма популярност и ще продължават да се развиват и през 2022 г. Благодарение на тези функционалности потребителите успяват да завършат цялостния цикъл на покупка. От намирането на даден продукт до осъществяването на неговата поръчка само в една платформа. По този начин потребителската пътека се скъсява драстично, което води до по-малко време за клиентите да променят мнението си.
Също така Facebook и Instagram позволяват продуктите да бъдат тагнати в самите публикации, което повишава не само информираността и ангажираността, но и възможността да бъдат привлечени още клиенти. И не на последно място, постовете в Instagram са достъпни да бъдат използвани в рекламни кампании, което още повече увеличава възможността за успех.
PRO Tip: Продуктите могат да бъдат отбелязани както в статичен банер, така и в карусел и във видео, затова помисли добре кой формат би бил най-интригуващ и релевантен за твоята таргет аудитория.
-
Новости при залагането на цел в Ads Manager
Все повече бизнеси прибягват към използването на Facebook и Instagram с цел развиване на техния бизнес. Поради тази причина през 2022 г. ще бъдат въведени (а в някои рекламни акаунти това вече е факт) промени в настройването на целите на кампаниите. Идеята е да се опрости и рационализира цялостният процес, за да бъде достъпен за по-голям брой хора, които се нуждаят от реклама в социалните мрежи.
Objective опциите ще бъдат намалени от 11 на 6. Рекламодателите ще могат да избират измежду Awareness, Traffic, Engagement, Leads, Apo Promotion и Sales. От Meta съобщават, че са взели това решение, за да улеснят новодошлите и да им помогнат да генерират по-добри резултати спрямо техните задачи и цели.
PRO Tip: От Meta споделиха, че промените ще засегнат най-вече рекламодателите, които до този момент са използвали Conversions, Video Views и Messages. Съветваме да следиш кога тези промени ще се визуализират при теб, за да може да вземеш бързи решения.
Надяваме се гореспоменатите тенденции да са привлекли твоето внимание и да са ти дали “храна за размисъл” за маркетинг кампаниите, които ти предстои да реализираш. А за да бъдеш още по-успешен, споделяме с теб и 22 дигитални инструмента, които да използваш през 2022 г. Пожелаваме ти успех!