superHUMAN Блог

5 топ тенденции в рекламата в социалните мрежи за 2022 г.

През последните години потребителското поведение значително се промени, вследствие на което се появиха нови глобални трендове. Те, от своя страна, доведоха до появата на нови рекламни формати, както и възможността за вдъхване на “нов живот” на стари такива. Кои са 5-те топ тенденции в рекламата в социалните мрежи за 2022 г. – ще научиш в тази статия. Нека да започваме! 

  1. Реклами, включващи виртуална (VR) и разширена реалност (AR)

Metaverse набира все по-голяма популярност, което води до появата на нови, по-интересни и интерактивни рекламни формати. Виртуалната реалност дава възможност на рекламодателите да “изстрелват” потребителското преживяване до нови висоти. 

Интегрирането на разширена реалност (AR) все още е в ранен етап, но това не може да бъде казано за виртуалната реалност (VR). Все повече социални мрежи използват филтри, чиято първоначална цел бе подобряването на визуалното съдържание в платформите. В момента този тип съдържание осигурява по-добро преживяване по време на онлайн пазаруването. Все по-често се случва брандове да използват AR ефекти, благодарение на които потребителите могат да “пробват” продуктите, преди да ги закупят. Според Тhe Drum (платформа за маркетинг и бизнес) използването на AR може да увеличи CTR стойността с до 33%.

Как изглеждат AR рекламите? 

При кликане върху подобен тип формат се визуализират инструкции относно интеракцията с рекламата. Потребителите имат възможност да запишат видео или да си направят снимки, докато взаимодействат с нея, и да ги споделят в профилите си.

Как се настройват?

От Facebook въведоха AR Spark – платформа, в която всеки може да създаде подобен тип ефекти. В сайта могат да бъдат намерени доста уроци за всеки, който проявява интерес. 

Защо да ги използваш?

AR и VR могат да съчетаят удобството на пазаруването онлайн с увереността, която идва от изпробването на продукти в магазините. Мнозина са нетърпеливи да използват тези технологии, за да рационализират пазаруването си – от избора на правилен нюанс фон дьо тен до планиране на следваща почивка.

WeMakeUp e бранд за козметика и пример за успешна реклама, включваща AR. Благодарение на тази функционалност потребителите на бранда са имали възможност да “тестват” различните цветове червила и да преценят кое би им харесало най-много. Резултатът е 26.6% увеличение на продажбите. Този пример ни дава по-ясна представа за това по какъв начин AR функциите могат да подобрят потребителското преживяване, което пряко да се отрази и върху осъществените продажби.

Хубаво е да се замислиш как можеш да интегрираш този тип ефекти в стратегия си, за да предоставиш потребителско изживяване на много по-високо ниво. Този тип технологии имат за цел потребителят да “се докосне” до продукта още преди да го е закупил, което подсъзнателно действа в положителен аспект относно решението дали да се осъществи покупка. 

Какви правила трябва да се спазват?

  1. Политиката за публикуване в Spark AR Hub
  2. Политиката за създаване на реклама във Facebook

PRO Tip: Добра идея е да добавиш CTA бутон, за да подтикнеш аудиторията към желаното действие. 

Разширената реалност може да има много приложения в социалните медии, които все повече се опитват да добавят подобен тип функционалности, за да предоставят едно по-различни изживяване на своите потребители. Предстои да видим как ще се развие този тренд през 2022 г., защото вярваме, че ще си заслужава. 🙂 

  1. Спонсориране на по-кратки видеа

Огромният успех на TikTok и Instagram Reels показва, че потребителите са по-склонни да се ангажират с кратко съдържание. Това води до промени в алгоритъма, който започва да приоритизира по-кратките видеа. 

PRO Tip 1: Добра практика е да привлечеш вниманието на потребителите в първите 3 секунди от видеото, за да предотвратиш скролването. Постарай се в първите 5 секунди да представиш и бранда.

Спонсорирането на по-кратки видеа води до поставянето на акцент върху Stories и Reels форматите. Потребителите във Facebook и Instagram ги използват често, затова е важно да ги включиш в платеното съдържание, което създаваш. Story форматът е доста по-успешен от постовете във feed-а, което означава, че рекламните постове там имат потенциал да достигнат до по-широка аудитория, тъй като форматът е доста по-често използван.

А ако все още не си убеден, че си струва да заложиш на такъв тип реклами, подготвили сме ти няколко статистики, които да ти помогнат да вземеш правилното решение:

  • Един потребител прекарва средно 5 пъти по-дълго време върху видео реклама в сравнение със статична такава
  • 71% от анкетираните смятат, че видео рекламите в платформата са релевантни и подходящи за тях
  • Видео рекламите във Facebook доста често имат добра (ниска) цена за клик (CPC)
  • Видео рекламите имат потенциал да достигнат до над 2 млрд. хора в световен мащаб

PRO Tip 2: Story форматът е перфектният момент да “рециклираш” по-старо съдържание, което обаче смяташ, че е актуално и до днес. Сподели го в Story и дай причина на хората да кликнат върху снимката и да се ангажират с публикацията.

PRO Tip 3: Story-тата предразполагат да бъдат споделяни повече истории, да се разкриват подробности “от кухнята”, което води до повишаване на доверието у потребителите.

PRO Tip 4: Ако тези реклами работят добре за твоя бизнес, това може да е знак да се присъединиш към TikTok и да видиш дали можеш да разшириш аудиторията си в такъв тип платформа.

  1. Създаване на по-естествени реклами

Факт е, че потребителите предпочитат реклами, които изглеждат натурално и не нарушават преживяването им в социалните мрежи. Ето и няколко съвета как да започнеш да създаваш по-естествени реклами:

  1. Прекарай известно време в желаната платформа, за да проучиш какво е съдържанието, което твоят идеален клиент би харесал. Запознай се с рекламните послания и същността на визиите.
  2. Анализирай как твоят бранд и продукт могат да се адаптират към стила на съдържанието, което таргет аудиторията ти харесва.
  3. Помисли за друг тип native съдържание като спонсориране на статии в релевантни за твоята аудитория уебсайтове и блогове.
  4. Използвай инфлуенсъри – помисли кои са хората, на които твоята аудитория се доверява. Проучи съдържанието, което те създават и доколко е лоялна публиката им. Помисли за това как те могат да рекламират твоя продукт и действай.

PRO Tip: Разгледай микроинфлуенсъри в твоята ниша. Многото последователи невинаги отговарят на висока ангажираност с продуктите, които се рекламират. Прочети повече съвети за успешна комуникация между бранд и инфлуенсър.

  1. Реклами във Facebook и Instagram shops

Пандемията през 2020 г. се отрази значително на всичко от заобикалящия ни свят, в това число и на социалните мрежи. През последните 2 години все повече малки бизнеси се обръщат към социалните канали с цел подобряване на услугите, които предлагат. За да отговорят на нуждите на предприемачите, от Meta създадоха Facebook и Instagram shops, които добиха голяма популярност и ще продължават да се развиват и през 2022 г. Благодарение на тези функционалности потребителите успяват да завършат цялостния цикъл на покупка. От намирането на даден продукт до осъществяването на неговата поръчка само в една платформа. По този начин потребителската пътека се скъсява драстично, което води до по-малко време за клиентите да променят мнението си.

Също така Facebook и Instagram позволяват продуктите да бъдат тагнати в самите публикации, което повишава не само информираността и ангажираността, но и възможността да бъдат привлечени още клиенти. И не на последно място, постовете в Instagram са достъпни да бъдат използвани в рекламни кампании, което още повече увеличава възможността за успех.

PRO Tip: Продуктите могат да бъдат отбелязани както в статичен банер, така и в карусел и във видео, затова помисли добре кой формат би бил най-интригуващ и релевантен за твоята таргет аудитория.

  1. Новости при залагането на цел в Ads Manager

Все повече бизнеси прибягват към използването на Facebook и Instagram с цел развиване на техния бизнес. Поради тази причина през 2022 г. ще бъдат въведени (а в някои рекламни акаунти това вече е факт) промени в настройването на целите на кампаниите. Идеята е да се опрости и рационализира цялостният процес, за да бъде достъпен за по-голям брой хора, които се нуждаят от реклама в социалните мрежи. 

Objective опциите ще бъдат намалени от 11 на 6. Рекламодателите ще могат да избират измежду Awareness, Traffic, Engagement, Leads, Apo Promotion и Sales. От Meta съобщават, че са взели това решение, за да улеснят новодошлите и да им помогнат да генерират по-добри резултати спрямо техните задачи и цели.

Процес на настройка на мета реклама
Източник на снимката: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-announces-updates-to-its-ad-campaign-set-up-process-to-better-align-wi/616510/ 

PRO Tip: От Meta споделиха, че промените ще засегнат най-вече рекламодателите, които до този момент са използвали Conversions, Video Views и Messages. Съветваме да следиш кога тези промени ще се визуализират при теб, за да може да вземеш бързи решения.

Надяваме се гореспоменатите тенденции да са привлекли твоето внимание и да са ти дали “храна за размисъл” за маркетинг кампаниите, които ти предстои да реализираш. А за да бъдеш още по-успешен, споделяме с теб и 22 дигитални инструмента, които да използваш през 2022 г. Пожелаваме ти успех!