Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Топ 10 практики за това как да привлечеш желаните служители чрез EVP

През последната година се забелязва значителен ръст на компании, които искат да обновят и разширят своите стойностни предложения за служители (EVP). В тази статия споделяме с теб каква е причината това да се случи и ще те запознаем с тенденциите в EVP сферата през 2022 г.

Преди да задълбаем в променящите се Employer Branding и EVP вълни, нека си припомним какво е EVP и защо е толкова важно да му обърнем внимание.

Какво е стойностно предложение за служители (EVP)?

Стойностното предложение за служители (EVP) е обещанието, което даваш на настоящите и бъдещите си служители, за да останат или да започнат работа в твоята компания. EVP е набор от уникални и високо ценени възможности, които всяка фирма предлага на служителите в замяна на техните умения, способности и опит.

Когато една компания представя своята културна история, често срещаме съобщения, включващи главната цел, визията, корпоративните ценности и поведение на фирмата, които са невероятно ценни за лидерите, за да насочат всички към една и съща посока. EVP отговаря на изключително важния въпрос „Какво ще получа аз?“ и по-конкретно – да акцентира върху това защо талантът трябва да се присъедини точно към тази компания, да остане за дълго време и да даде своето време, енергия и да свърши работата си по най-добрия начин.

Както вероятно знаеш, нуждите, целите и очакванията на всеки кандидат са се променили драстично след пандемията. Така че, ако искаш да привлечеш най-добрите таланти, трябва да си сигурен, че твоето EVP отговаря на това, което е сред приоритетите им в момента.

Защо EVP се развива толкова бързо?

Промяна на бизнес приоритетите – компаниите извършват различни проучвания, за да разберат кои са най-важните придобивки след пандемията и как опитът на служителите и приоритетите на кандидатите са се променили през последните три години.

Предизвикателства при привличане и задържане – нарастващото търсене на таланти, съчетано с малкото предлагане на кандидати, означава, че компаниите трябва да изминат допълнителен път, за да привлекат подходящи служители. Всъщност най-новите статистически данни на Indeed Hiring Lab съобщават, че обявите за работа в САЩ на сайта Indeed.com на 18 февруари тази година са били с 60,4% повече от тези на 1 февруари 2020 г.

Промени в това къде и как работим – повече компании са приели политики за дистанционна работа, а EVP трябва да информира по-детайлно служителите за тази възможност.

Промени в ценностите на служителите – гъвкавост на работното място, дистанционни възможности, благополучие, баланс между работа и личен живот и насърчаване на приобщаването на различни групи от хора, включително хора от различни възрасти, раси и етноси, способности и увреждания, пол, религии, култури и сексуални ориентации вече са от съществено значение за включване в съобщенията при комуникация на EVP.

Набиране на персонал в различни региони и сегменти на таланти – целите и очакванията на кандидатите могат да варират в широк диапазон в зависимост от региона или длъжността, затова повече компании приспособяват своите послания за EVP към типа персонаж на таланта в компанията, с когото искат да се свържат.

Фокусиране върху реалните и ценни възможности

Страхотните послания на компанията са едновременно запомнящи се и уникални. Това важи все повече за EVP. Наистина възможностите за професионално развитие и сплотеният екип са важни, но те са фактори, които вече не са достатъчно уникални за печеливш EVP сюжет. По-личните и актуални послания към кандидатите се появяват в тенденциите при EVP тази година и теми като благополучие, баланс между професионалния и личния живот, приобщаването на различни групи от хора, дистанционна работа или програми за интегриране на иновациите са част от ценностните предложения към служителите.

Преминаване от делови към личен разговор

Темите не са единствената промяна в развитието на EVP. Тонът на гласа също все повече се отдалечава от корпоративния разговор и се насочва към ангажиращ разговор директно с кандидата за това какво е важно за него и какво може да очаква той. Когато талантът посети категорията за кариера в сайта на компанията и погледне съобщението „Защо да се присъединиш към нас“, той ще реагира много повече на истински, човешки EVP съобщения. Това е важна промяна, тъй като осигурява повече емоционална връзка с хората, за които са създадени тези съобщения. Изключително важно е да разберем, че EVP е комуникационен инструмент за по-задълбочена връзка с талантите и вдъхновяване на желанието им да кандидатстват или да останат. Това е силно емоционален процес на вземане на решения, така че изисква всяко EVP да бъде напълно съобразено с това.

Затвърждаване на обещанията с факти

Все повече и повече EVP се подкрепя с подробности за програмите, предлагани в компанията, които наистина потвърждават обещанието на фирмата. Отделните възможности при EVP са хубави и позволяват емоционалната връзка, но търсещите работа са проницателни и имат повече конкурентни възможности от всякога. Най-добрите компании не спират с изработването на EVP, но полагат усилия да изградят най-добрите програми в индустрията, които допълнително издигат и удостоверяват всяка предлагана възможност. Така че, ако в стратегията на своето EVP компанията ти предоставя възможности, които са фокусирани върху уелнеса, трябва да се представят програми за психично и физическо здраве, членство във фитнес зали, уелнес тренировки, възможности за активности в личното свободно време, за да се потвърди, че предлагаш нещо повече от думи. Работодатели, които са започнали да работят в тази посока, превръщат талантите в кандидати и служители много по-бързо.

Сегментирани EVP по позиции и региони

Повечето работодатели, които се впускат в разработването на EVP, правят крачка напред и изграждат сегментирани EVP и ключови съобщения за основните позиции и региони на талантите. Въпреки че EVP в цялата компания е от решаващо значение за основата на имиджа на работодателя и историята на фирмената култура, има реални различия в това, което е най-важно за всеки човек, които не могат да бъдат пренебрегнати. Например софтуерните инженери имат много различни нужди и различия в представите за идеални работодатели в сравнение със служителите в търговията на дребно или логистиката. Въпреки че може да работят в една и съща компания, това, което има най-голямо значение за тях се различава. Като отделиш време за разбиране и комуникация с всеки основен сегмент, маркетинговата ти стратегия за набиране на персонал ще подобри значително ефективността и въздействието си. Сегментираните EVP позволяват на работодателите да разказват по-персонализирани истории и преживявания за всеки от основните си сегменти на таланти, независимо дали става дума за категорията за кариера на фирмения сайт, съдържанието в социалните мрежи, интервюто или в стратегията на кампанията. Ако работата на EVP създава по-дълбоки връзки и помага на талантите да разберат какво е тяхното място в компанията, то тя върши работата си отлично.

EVP както за търсещи работа, така и за настоящи служители

Важно е да отбележим, че EVP трябва да бъде използван не само за набиране на таланти в компанията, но и да бъде обединителен призив за ангажираност, задържане и лоялен посланик. Твърде често организациите инвестират стотици хиляди лева в изграждане на имидж като добър бъдещ работодател, но когато бъдат попитани, настоящите служители и мениджъри нямат представа какво представлява самото EVP на компанията. През последната година все повече фирми се възползват от възможността да персонализират своето EVP за служителите си. Работодателите, които отделят еднакво време за създаване на EVP и Employer Branding комуникации и разказване на истории не само при стартирането, но и в момента, са компаниите, които виждат най-голям скок в ангажираността, задържането и препоръките. Не пропускай да се запознаеш и с това как да използваш социалните мрежи за развитието на работодателската марка и recruitment в част 1 и част 2 на статията ни по темата, в която ти даваме много конкретни примери и чеклист, с който да видиш дали ги използваш оптимално.

Предложения за работа на свободна практика

Към днешна дата вече не само е хубаво да се предлага възможност за работа на свободна практика, а е по-скоро необходимост. Този тип наемане нарасна експоненциално през пандемията и не се очаква спад занапред. Всъщност днес повече от една трета от работната ръка в САЩ са работили на свободна практика и до 2023 г. се очаква повече от половината (52%) от работоспособните хора или да работят на свободна практика, или да са били наети на такъв тип заетост в някакъв момент от кариерата си.

Освен това този тип работа е от голям интерес за младите таланти в началото на кариерата им. Това е сегмент, върху който повечето работодатели работят усилено, за да привлекат и задържат. Всъщност 73% от Gen Z предпочитат работа на свободна практика.

Скорошно проучване на Indeed анкетира 1001 жени, които са преминали от работа на пълен работен ден към работа на свободна практика след началото на пандемията, и установи, че те все повече избират гъвкавостта пред стабилността.

И така, стойността на включването на възможност за работа на свободна практика в съобщенията на EVP комуникацията е не само от решаващо значение за привличането на тази нарастваща аудитория, но и за гарантиране, че като работодател си готов да предоставиш правилното изживяване за тях.

Твоето EVP има ли нужда от подобрение?

Приоритетите на служителите се промениха драматично през последните няколко години. Това, което потенциалните ти бъдещи служители искат през 2022 г., е коренно различно от това, което са искали през 2019 г., така че EVP на компанията ти и начинът, по който тя го комуникира, също трябва да се промени. В противен случай може да загубиш най-добрите си хора и кандидати в полза на компаниите, които поддържат темпото.

Ако имаш нужда от помощ за обновяване на твоето EVP, то се намираш на правилното място. Можем да ти помогнем да го актуализираш и оформиш по начин, по който да привлечеш твоите подходящи кандидати още сега и да покажеш на настоящите си служители, че слушаш, разбираш и отговаряш на техните нужди, цели и ценности. В портофлиото ни може да откриеш как управляваме присъствието на нашите клиенти в LinkedIn – една от най-предпочитаните платформи, в която да споделиш своето EVP с потенциалните си служители. Не пропускай да изслушаш и епизод 45 на Xplore Marketing, в който Станимира Ковачева споделя много EVP съвети от кухнята.