Google непрекъснато работи върху начини за подобряване на своята платформа за анализ и последната ѝ актуализация не е изключение. Наскоро Google обяви, че ще добави нови e-commerce metrics и dimensions към GA4. Това е страхотна новина за онлайн търговците, тъй като те вече разполагат с още повече данни, които да им помогнат да подобрят своите реализации и продажби.
Новите metrics и dimensions в GA4 ще дадат възможност на собствениците на онлайн магазини да имат по-пълна представа за това как се представят техните магазини. Някои от новите функции включват информация за реклами с продуктови обяви, шопинг кампании и динамичен ремаркетинг. Собствениците на онлайн магазини могат да използват тези данни, за да идентифицират проблемните области и съответно да оптимизират своя уеб сайт и маркетингова стратегия с цел постигане на по-висока възвръщаемост на рекламните инвестиции.
Каква е разликата между metrics и dimensions в GA4?
Когато става въпрос за проследяване на ефективността на твоята e-commerce маркетингова стратегия, от ключово значение е да разбираш правилно какво представляват и означават отделните metrics и dimensions.
- Metrics: Метриките са количествени стойности, които предоставят информация, свързана с дадена бизнес цел. Има много и различни видове e-commerce метрики, но някои от най-важните включват: revenue, conversion rate, average order value и customer lifetime value.
- Dimensions: Това са показатели с качествени данни, които дават по-добра представа за това как се представят отделните метрики. Някои често срещани e-commerce dimensions включват: traffic sources, pageviews, product categories и purchase channels.
Искаш да научиш повече за новостите, свързани с Google Analytics 4 – всичко от настройки и проследяване до анализ на резултати и най-добри практики?
Цялостната програма на Xplora Academy е точното място за теб, тъй като в нея имаме специален курс за Google Analytics 4.
Кои са новите e-commerce metrics и dimensions в GA4?
Както споменахме, Google наскоро анонсира 12 допълнителни e-commerce metrics и dimensions, които ще ти помогнат да измерваш още по-точно ефективността на твоя онлайн магазин. Вече съществуват нови item-scoped и event-scoped версии за всяка e-commerce метрика. Това ти позволява да анализираш детайлно както информацията свързана с предлаганите от теб продукти или услуги, така и важните e-commerce интеракции на сайта.
Тези показатели ще ти помогнат да проследиш количеството и стойността на продадените продукти, ангажираността на клиентите и процентите на изоставяне на количката за пазаруване. Например, сега можеш бързо и лесно да анализираш представянето на отделни продукти, чрез метриката “Items purchased by item name”, което предоставя информация колко пъти е бил закупен всеки отделен артикул. В допълнение вече можеш да видиш “Items purchased” и ”Purchases by country”, което ще покаже статистика относно броя на закупените продукти, както и броя на покупките за всяка страна.
[💡PRO TIP] За достъп до тези нови данни и показатели, просто създай Custom Report в GA4 и избери „Е-commerce“ като категория.
Разгледай списъка с новите e-commerce метрики и dimensions, налични в Exploration отчетите и Data API и започни да ги използваш още сега:
- Item affiliation
- Item variant
- Items added to cart
- Items checked out
- Items clicked in list
- Items clicked in promotion
- Items viewed
- Items viewed in list
- Items viewed in promotion
- Shipping amount
- Shipping tier
- Tax amount
💡 Също така, обърни внимание на следните метрики, които наскоро бяха преименувани в Google Analytics 4.
- Add to carts (предишно наименование – Add-to-carts)
- Item-list click events (предишно наименование – Item list clicks)
- Item-list view events (предишно наименование Item list views)
- Item view events (предишно наименование Item views)
- Items purchased (предишно наименование Item purchase quantity)
- Promotion clicks (предишно наименование Item promotion clicks)
- Promotion views (предишно наименование Item promotion views)
Как могат да ти помогнат новите e-commerce metrics и dimensions в GA4?
Тези нововъведения ще ти позволят на разбереш по-добре как клиентите пазаруват, какви продукти купуват и къде харчат парите си. Чрез новите показатели ще придобиеш по-добра представа за това как хората взаимодействат с твоя уеб сайт, включително информация за продуктови импресии, проценти на реализация и средна стойност на поръчката. Възможността да измерваш тези фактори ще ти помогне да вземеш по-добри решения относно твоята e-commerce маркетингова стратегия, като същевременно оптимизираш уеб сайта си за максимални реализации.
Освен това, добавянето на Product Type към GA4 ще те улесни, като дава възможност за сравняване на твоите данни за продажби с тези на конкуренти, работещи в различни пазарни сегменти.
Готов ли си за GA4?
Ако се нуждаеш от помощ с GA4, разгледай тези статии или се свържи с нашия екип.
- Една от най-големите промени в Google Analytics е факт. Запознайте се с Google Analytics 4!
- Как да инсталираме Google Analytics 4?
- Universal Analytics отстъпва място на GA4
Желаем ти успех и не пропускай да се информираш за новините и тенденциите в Google от нашия блог, YouTube канал, подкаст или нюзлетър!