Performance Max (PMax) се откроява като иновативен и автоматизиран вид кампания в Google. В тази връзка в началото на годината Google направи голяма крачка, добавяйки Smart Shopping и Local кампаниите към PMax, като от септември 2022 г. тези рекламни активности няма да бъдат налични, а ще бъдат автоматично заменени с PMax.
Ефективността на Pmax мотивира и активирането на нова функция за придобиване на “студени” потребители от страна на Google. Целта е да се генерират повече потенциални клиенти и повишаване на продажбите, както и на генерирания оборот.
Тази функция е изключително полезна, тъй като знаем, че PMax кампаниите не предоставят традиционните методи за насочване на база аудитории, ключови думи, разположения и др., което значително намалява контрола ни в процеса на таргетиране и оптимизация. Затова и въвеждането на тази функционалност вероятно ще бъде и най-значителната промяна за Pmax от 2021 г. насам.
Актуализацията идва под формата на нова цел, която ще ти позволи да оптимизираш кампаниите си, като възможностите са две:
New Customer Value mode – предлагай на нови клиенти по-високи оферти от тези на съществуващите клиенти. Това е препоръчителният тип подход, защото ти позволява да увеличиш максимално приходите от всички клиенти, но същевременно да привлечеш повече нови клиенти в рамките на една кампания.
New Customer Only mode – чрез този тип цел ограничаваш рекламите си само към нови потребители, като същевременно поддържаш ефективност на разходите си. Препоръчваме тази опция само при наличие на отделни бюджети, фокусирани върху придобиването на потенциални клиенти, или за кампания, която не е фокусирана директно към извършването на покупка. Такъв пример е кампания за генериране на лийдове.
Основните причини да използваш новите възможности на Pmax са:
- разрастване на бизнеса и стимулиране на по-дългосрочни приходи от нови клиенти;
- ефективно използване на наличния бюджет за придобиване на нови клиенти, намалявайки разходите от нерелевантни и неконвертиращи аудитории;
- лесна настройка и използване;
- отчитане на реализациите на нови спрямо завърнали се клиенти.
Кои са нашите добри практики при създаване на PMax кампании с цел за придобиване на нови клиенти (лийдове и онлайн продажби)?
- Предоставяне на Customer Match списъци (силно препоръчително).
- Конфигурация на новата цел за придобиване на нови клиенти в секция “Conversions Summary”, който притежава действието, водещо до реализация. Това може да е индивидуален клиентски акаунт в Google Ads или мениджърски акаунт.
- Активация на целта за нови клиенти в самата кампания.
- Преглед на отчетите.
Тенденцията, която Google поддържа, е максимално опростена кампания за настройване и постигане на максимални резултати. Именно затова Smart Shopping и Local кампаниите отстъпват място на Pmax, който разширява възможностите за таргетиране и “умно” оптимизиране в целия процес и зададен период на кампанията.
Вече знаеш как да използваш целта за придобиване на нови клиенти. За постигане на оптимални резултати не пропускай да се запознаеш и с добрите практики за създаване на успешна Pmax кампания.
Желаем ти успех и не пропускай да се информираш за новините и тенденциите в Google чрез нашия блог, YouTube канал, подкаст или нюзлетър!