Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Пет функции в Google ads, които заслужават повече внимание

Вземи повече от Google ads платформата с функционалности, които могат да останат скрити за хората с по-малко опит. Разбери повече за Insights менюто, placements доклада и други полезни Google ads тайни

Ако активно работиш с Google ads от поне няколко месеца, вероятно ти е направило впечатление, че основно използваш няколко менюта в интерфейса. Главно двете вертикални менюта в лявата страна, откъдето достъпваме кампаниите и различните настройки и активи, свързани с тях. Платформата обаче дава повече стойност от възможността да пускаме и управляваме кампании. Затова сме избрали да ти представим 5 полезни функционалности в Google ads, за които може би не знаеш или не използваш достатъчно. 

  1. Insights таб-а
Google ads insights доклад

Insights таб-ът е сравнително нова функционалност, интегрирана с recommendation страницата. Типовете insights (или данни), които ще откриеш, са свързани с драстична промяна на показателите в кампания, тенденции в потребителското поведение, свързано с интереси и търсения, както и прогнози за предстоящи тенденции, свързани с твоя бизнес.

Вероятно не всеки insight ще ти е приложим, но пък можеш да даваш обратна връзка на Google коя информация е полезна и коя – не. С натрупване на количество данни за кампаниите ти, заедно с обратната връзка, ще започнеш да виждаш все по-полезна информация. Особено за Google Search Network и Shopping кампании.

  1. Placements доклада
Google ads placements доклад

Освен ако изрично не си посочили местата (placements), които искаш да таргетираш с банерната си реклама, то placements докладът (where ads showed) трябва да е сред най-посещаваните, особено първите дни на кампанията. Знаеш ли, че ако маркираш избран placement от списъка и избереш “placement details” ще можеш да видиш както URL-a на сайта, така и по-детайлна информация, която може да бъде конкретната страница от уеб сайта или приложението, на която се е показала рекламата или видеото от Youtube канала?

Чрез този доклад ще можеш да проследиш в по-голям детайл контекста на сайтовете/страниците, в които се показват твоите реклами.

  1. Video ads analytics
Google ads видео анализ

Това меню остава леко скрито в интерфейса на Google, но ако имаш видео кампания, можеш да го достъпваш. Инструментът ти дава възможността да видиш по-детайлно:

  • колко процента от прегледите (views) са генерирани за всяка секунда от рекламното видео;
  • в кой момент потребителите пропускат най-често видеото;
  • до какъв процент от аудиторията ти е стигнало ключовото послание, което например се намира на 26-тата секунда от рекламата и т.н.

Така ще може да вземеш решение дали да направиш промени по видеото, дали има нужда да се съкрати, дали ключовото послание да бъде изнесено в началото и т.н. 

  1. Location settings – show all pages
Google ads настройка на локации

Ясно е колко време отнема настройката на определени типове кампании. В този пример не говорим за доклад, а по-скоро за функционалност, чрез която по-лесно можеш да добавяш множество локации в кампаниите си и по този начин да спестиш време. Когато настройваш локациите в кампанията си, включи “Show all areas”, като Google ads ще ти покаже наличните локации за таргетиране на картата. От там можеш да ги избираш чрез клик на избраните региони и готово.

  1. New Features & Announcements
Google ads новини

От хоризонталното меню в горната част на интерфейса, през иконата за помощ, се достъпва до “New features & announcements” таб-а. В него можеш да следиш за новините около Google ads, промени по рекламите и разширенията, обновления по Google ads Editor-a и т.н. Препоръчваме да проверяваш на седмична база за новини от Google в този таб.