Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Какво трябва да знаем за Instagram collabs между инфлуенсъри и брандове?

Instagram е платформа, която постоянно подобрява функционалностите си, обвързани с потребителското изживяване. Много от тях са насочени към content creator-ите и им помага за по-доброто им позициониране и резултати. Instagram колаборациите са точно такава функционалност, която е подходяща както за брандовете, така и за инфлуенсърите.

В тази статия ще откриете какво представлява функцията Instagram Collabs, как ще ви бъде от полза и кога да я използвате. Да започваме!

Instagram Collabs е функция на Instagram, която позволява на потребителите да си партнират един с друг като официално отбелязват колаборацията си. Важно е да отбележим, че тази функционалност е различна от отбелязването с partnership with. Основната и най-значима разлика е, че публикацията ще се показва и в двата профила, позволявайки на повече потребители да я видят. Това означава, че генерирате по-висок reach и по-висок engagement. Този тип колаборации могат да се използват както за партньорство между бранд и инфлуенсър, така и между два бранда или двама инфлуенсъри.

Кои са основните ползи при използване на тази функция?

  • Достигане до по-широка аудитория
  • По-силна ангажираност
  • Повишаване на последователите

С възможността да споделите съдържанието едновременно в два профила, видимостта логично става много по-голяма, следователно и достигате до нова аудитория. Това е страхотна възможност да покажете продукт или услуга по органичен начин на по-голяма общност от хора, излизайки от профила ви и вашите последователи. Ако добре сте подбрали вашия партньор (инфлуенсър или бранд), така че неговата аудитория максимално да се доближава до вашата целева, шансът да вдигнете последователите си е много по-голям. Тъй като съдържанието достига до тях органично, се предполага, че ще повлияе доста по-силно от платена реклама и потребителите биха се ангажирали по-сериозно с него. Също така ангажираността няма как да не бъде по-висока, тъй като идват от два различни профила и повече последователи. Освен това алгоритъмът на Instagram ще вземе предвид този висок процент на ангажираност и ще направи публикацията ви видима за повече потребители.

Идеи как да използваме Instagram collabs в кампании:

  • Представяне на продукт

Ако продавате физически продукти, един от най-добрите начини да използвате Instagram Collabs е да покажете вашите продукти в реална среда. Помислете за създаване на Collab с инфлуенсър, който използва вашия продукт. Той може да създаде кратък reel за това как да се ползва вашия продукт, показвайки крайния резултат или дори трансформация преди и след.

  • Обявяване на предстоящо сътрудничество или събитие

Ако предстои събитие или колаборация с бранд и създател на съдържание, Instagram Collabs е чудесен начин да ги обявите или популяризирате. Сътрудничеството може да бъде под всякаква форма – от брандирана продуктова линия до подкаст интервю или събитие. Споделянето на публикация като Instagram Collab с всички подробности за предстоящото събитие или сътрудничество е чудесен начин да тийзнете аудиторията и тя да може да проследи развитието на кампанията, независимо кой от двата профила следва.

  • Giveway кампании

Instagram Collabs ви дават идеалната възможност да си сътрудничите с друга марка или инфлуенсър за giveaway. Обикновено когато създавате giveaway, всяка от страните ще трябва да сподели същата публикация и да накара потребителите си да участват. Това доста би затруднило изтеглянето на победител от играта, а също така и нейното проследяване.

Функцията Instagram Collabs прави това по-лесно, така че само един акаунт ще трябва да създаде публикацията, обявяваща giveaway-a, и тя ще се показва в двата профила. По този начин можете да съберете по-силна ангажираност и участия, получавайки и повече видимост на играта.

Често задавани въпроси:

  • Какво е Instagram collab?

Функционалност, представляваща публикация в съ-авторство между два публични профила. Постът или reel видеото се споделя едновременно и в двата профила като резултатите, които генерира съдържанието, също се показват и на двете места.

  • Колко последователи трябва да има профила?

Функционалността е достъпна за всички потребители независимо от броя на техните последователи.

  • Колко профила могат да имат обща колаборация?

Instagram ви позволява да добавяте множество партньори за публикация в Instagram Collab. Най-много можете да си сътрудничите с общо до 20 акаунта.

  • Кога трябва да добавите профила, с който ще си сътрудничите?

Задължително трябва да го добавите преди публикуването на поста.