superHUMAN Блог

Струва ли си да включим TikTok в нашата инфлуенсър стратегия?

Вече си решил, че инфлуенсър маркетингът ще бъде част от твоята дигитална стратегия, но се чудиш дали бизнесът ти има място в TikTok и струва ли си да заложиш на този канал? Краткият отговор е “да”, а дългият те очаква в следващите редове. В днешната статия ти споделяме:

  • Защо да избереш инфлуенсър маркетинг в TikTok?
  • Как да избереш правилните TikTok инфлуенсъри за своя бранд?
  • Как да използваш TikTok в цялостната си инфлуенсър стратегия?

Защо да избереш инфлуенсър маркетинг в TikTok?

Ако следиш тенденциите в дигиталния маркетинг, то знаеш, че през последните 2 години една от тях се развива все по-усърдно, а именно – видео съдържанието е на фокус. Доказателство за това е, че от Facebook и Instagram все повече насърчават създаването на reels видеа, за да спечелят вниманието на потребителите. Е, в TikTok цялото съдържание е такова.

Друг плюс е, че именно защото фокусът в тази платформа е върху видеата, съдържанието от инфлуенсъри изглежда по-натурално и се вписва по-лесно в ежедневието на потребителя. За разлика от Instagram, където инфлуенсърите залагат повече на статични визии, изпипани до най-малкия детайл, в TikTok могат да си позволят да бъдат естествени и по-спонтанни.

Също така TikTok има едно основно предимство пред останалите социални платформи, а именно – броят на последователите не е решаващ за ангажираността на конкретно видео. Страницата For You (FYP) е почти изцяло управлявана от алгоритми, което означава, че дори малки брандове могат да достигнат до голяма аудитория. TikTok приоритизира видеата, които се представят добре и ги показва на още повече потребители. При инфлуенсърите тази възможност е още по-висока.

Не забравяй, че потребителската база на тази социална платформа е съставена предимно от потребители между 10 и 29 години. Ако те са твоята таргет аудитория, то със сигурност може да достигнеш до тях чрез тази платформа.

Как да избереш правилните TikTok инфлуенсъри за своя бранд?

Стъпките за откриването на правилните инфлуенсъри в TikTok не се различават много от тези, когато говорим за социални платформи като Instagram, Facebook и Youtube. На първо място, важно е да избереш хора, чиито ценности резонират с тези на бранда и споделят съдържание, свързано с индустрията, в която се намираш.

Както споменахме по-горе, последователите в TikTok не са толкова голям фактор, затова спокойно може да заложиш на партньорство с по-нишови инфлуенсъри, които биха могли да създадат най-подходящото съдържание за твоя бранд. Освен да провериш гледанията, виж и каква е ангажираността под видеата. Имат ли коментари, запазвания и споделяния – ако да, това са твоите хора. Не пропускай да провериш дали инфлуенсърът се впуска в трендовете, тъй като те могат да бъдат ключов критерий за успешното видео.

Не забравяй, че има 4 категории инфлуенсъри – лидери на мнение, създатели на съдържание, инфлуенсъри и посланици на бранда. Може да разбереш каква е разликата между тях в една от последните ни статии и да избереш хората, които са най-подходящи за твоята кампания.

Как да използваш TikTok в България за цялостната си инфлуенсър стратегия?

Ако се чудиш защо уточняваме локацията, то е за да ти напомним, че в България рекламата в TikTok все още не е достъпна. Това донякъде ограничава избора от формати, които можеш да използваш, но съвсем не трябва да те притеснява. Както вече ти споменахме, в тази платформа органичната ангажираност е висока и е много по-лесно едно видео да стане “вирусно” и да достигне до неограничена аудитория. Даваме ти няколко идеи за начините, по които можеш да включиш TikTok в цялостната си стратегия.

  1. Представяне/ревю на продукт или услуга

Един от най-често използваните методи за партньорство с инфлуенсър представлява споделяне за продукта/услугата. Когато аудиторията разбере за бранда от някого, с когото вече се е ангажирала и на когото има доверие, това повишава шанса потребителят да извърши конверсия.

[PRO TIP]
Позволи на инфлуенсърите сами да преценят по какъв начин да представят кампанията и рекламното послание, защото те (особено микроинфлуенсърите) знаят какво искат да видят техните последователи като съдържание, на какво биха реагирали най-добре и как да се ангажират с тях за максимални резултати.

  1. Хаштаг предизвикателства

Потребителите в TikTok обичат предизвикателстава с хаштаг. Те могат да създадат трафик и ангажираност с по-малко разходи. Може да отправиш предизвикателство в профила на бранда, което инфлуенсърите да изпълнят, или да заложиш изцяло на кампания, в която само те предизвикват аудиторията си.

[PRO TIP]
Ако планираш хаштаг предизвикателство, трябва да вземеш предвид нивото на трудност, което си задал. Няма смисъл да правиш предизвикателство твърде лесно – в края на краищата трябва да е предизвикателство. Въпреки това не може да го направиш и много сложно, защото хората ще се откажат.

  1. Като фуния за създаване на съдържание

Има брандове, които избират съдържание, изцяло създадено само от инфлуенсъри, вместо да го създават сами. Така във фийда си имат видеа, в които винаги участват реални хора, разказващи реални истории или пък показващи как любимият им продукт/услуга прави ежедневието им по-хубаво. Използването на инфлуенсъри като част твоята органична стратегия носи хумор и усещане за достъпност в сравнение с по-подбраните публикации. Тази тактика използвахме при създаването на TikTok профила на Aladin Foods. Разгледай го тук.

[PRO TIP]
Преди да оставиш бранда си изцяло в ръцете на инфлуенсъри и създатели на съдържание, запознай ги добре с мисията, визията и целите на бранда, за да могат да ги пресъздадат със своето съдържание. Обсъдете всички очаквания предварително, за да избегнете пресъздаването на видеа впоследствие.

Надяваме се с тези съвети да сме ти помогнали да разбереш ползите от използването на TikTok в цялостната ти инфлуенсър стратегия. Желаем ти успех и не пропускай да се информираш за новините и тенденциите в инфлуенсър маркетинга чрез нашия блог, YouTube канал, подкаст или нюзлетър!