Prestige Началото

Кулинарна надпревара с “Роден край”

Една видео кампания, реализирана с помощта на ПРЕСТИЖ 96 и тяхната вярна аудитория

Знаете, че темата със сладичкото е чувствителна тема – за мъже и за жени, за малки и големи. В офисa на Xplora обаче сладкото е на почит и истината е, че проблем с него нямаме. Не само че следобедната ни закуска е гарантирана, а и въображението на всеки скрит талант в готвенето си позволява да се развихри с продуктите на Престиж 96. 

В следващите редове ще поговорим за имплементирането на Tasty видеата в онлайн кампанията на “Роден край”,  широко разпространен и лесно разпознаваем бранд от портфолиото на “Престиж 96”. Също така – как да достигнем до повече хора и как да поставим своята аудитория в центъра на комуникацията и можем ли да фокусираме вниманието върху употребата на рекламирания продукт.

Заданието

Желанието на клиента бе да изградим активация за дигитално позициониране на бранда, при което да достигне до максимално широка аудитория и в същото време да скъсим дистанцията помежду им. Основна цел беше потребителите да бъдат в главната роля по време на кампанията.

Тест на идеята

DIY и Tasty видеата направиха истински бум в социалните мрежи преди няколко години и до ден днешен са едни от най-дълго гледаните клипове и съдържание, реализиращо висок engagement rate. Ние от своя страна имахме всички предпоставки за създаването на подобно съдържание – страхотни продукти в лицето на “Роден край”, истински самороден талант в готвенето и дузина гладни колеги. Така се роди Торта с бисквити „Роден край“ и се оказа разковничето на видео кампанията “Кулинарна надпревара с “Роден край”. 

Подход

Поставихме своята аудитория под светлините на прожектора и направихме бранда неин истински sidekick – като Батман и Робин, като Астерикс и Обеликс, като Дон Кихот и Санчо Панса. А условието беше само едно – изкушаваща рецeпта с продукти на “Роден край”, за чиято хапка би се борил всеки самоуважаващ се рицар.  

Но да се върнем обратно на сериозната тема. За целта на кампанията трябваше да открием най-удобното, бързо и ефективно решение за нейното провеждане. Така създадохме прегледна Google форма, в която потребителите можеха да качват своите предложения. Ние, от своя страна, достигахме до тях чрез постове, банери и карусели.

резултатите

За период от 3 седмици достигнахме до аудитория от 180 000 души. Получихме над 1200 рецепти, като цената за всяка беше под 1 лев. Нямаше и съмнение, че най-добре представилите се аудитории са хора с интерес към сладкиши, десерти, готвене, Do it Yourself, фенове и още със сходни интереси.

Видео производство

След като събрахме над 1200 идеи, имахме нужда от зорко око и по-претенциозно небце на жури от 5 души, което да избере 5 рецепти, за да ги изпълним и заснемем за Facebook. По този начин целяхме изграждане на продължителна връзка с потребителите, както и фокусиране върху приложението на продуктите “Роден край”.

Тук е важно да допълним, че петимата най-сръчни получиха и по една кафе машина и брандирана готварска престилка, персонализирана с името на печелившите. Техните вкусни рецепти и цялата видео кампания може да разгледате тук

Резултати от видеата

Реализираните рецепти под формата на любимите ни кулинарни видеа постигнаха средни резултати от:

  • 1 лев на качена рецепта;

  • 2 стотинки средната цена за 15-секундно гледане на видео;

  • между 250 000 – 300 000 достигнати уникални потребители на видео;

  • между 40 000 – 60 000 души органично достигната аудитория на видео;

  • между 20 000 – 30 000 гледания с продължителност повече от 1 минута.  

Ние ли? След всяка изпълнена рецепта играехме на “Престиж. Ядеш сега или гориш!” 

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂