Кулинарна надпревара с “Роден край”
Знаете, че темата със сладичкото е чувствителна тема – за мъже и за жени, за малки и големи. В офисa на Xplora обаче сладкото е на почит и истината е, че проблем с него нямаме. Не само че следобедната ни закуска е гарантирана, а и въображението на всеки скрит талант в готвенето си позволява да се развихри с продуктите на Престиж 96.
В следващите редове ще поговорим за имплементирането на Tasty видеата в онлайн кампанията на “Роден край”, широко разпространен и лесно разпознаваем бранд от портфолиото на “Престиж 96”. Също така – как да достигнем до повече хора и как да поставим своята аудитория в центъра на комуникацията и можем ли да фокусираме вниманието върху употребата на рекламирания продукт.
Заданието
Желанието на клиента бе да изградим активация за дигитално позициониране на бранда, при което да достигне до максимално широка аудитория и в същото време да скъсим дистанцията помежду им. Основна цел беше потребителите да бъдат в главната роля по време на кампанията.
Тест на идеята
DIY и Tasty видеата направиха истински бум в социалните мрежи преди няколко години и до ден днешен са едни от най-дълго гледаните клипове и съдържание, реализиращо висок engagement rate. Ние от своя страна имахме всички предпоставки за създаването на подобно съдържание – страхотни продукти в лицето на “Роден край”, истински самороден талант в готвенето и дузина гладни колеги. Така се роди Торта с бисквити „Роден край“ и се оказа разковничето на видео кампанията “Кулинарна надпревара с “Роден край”.
Подход
Поставихме своята аудитория под светлините на прожектора и направихме бранда неин истински sidekick – като Батман и Робин, като Астерикс и Обеликс, като Дон Кихот и Санчо Панса. А условието беше само едно – изкушаваща рецeпта с продукти на “Роден край”, за чиято хапка би се борил всеки самоуважаващ се рицар.
Но да се върнем обратно на сериозната тема. За целта на кампанията трябваше да открием най-удобното, бързо и ефективно решение за нейното провеждане. Така създадохме прегледна Google форма, в която потребителите можеха да качват своите предложения. Ние, от своя страна, достигахме до тях чрез постове, банери и карусели.
резултатите
За период от 3 седмици достигнахме до аудитория от 180 000 души. Получихме над 1200 рецепти, като цената за всяка беше под 1 лев. Нямаше и съмнение, че най-добре представилите се аудитории са хора с интерес към сладкиши, десерти, готвене, Do it Yourself, фенове и още със сходни интереси.
Видео производство
След като събрахме над 1200 идеи, имахме нужда от зорко око и по-претенциозно небце на жури от 5 души, което да избере 5 рецепти, за да ги изпълним и заснемем за Facebook. По този начин целяхме изграждане на продължителна връзка с потребителите, както и фокусиране върху приложението на продуктите “Роден край”.
Тук е важно да допълним, че петимата най-сръчни получиха и по една кафе машина и брандирана готварска престилка, персонализирана с името на печелившите. Техните вкусни рецепти и цялата видео кампания може да разгледате тук.
Резултати от видеата
Реализираните рецепти под формата на любимите ни кулинарни видеа постигнаха средни резултати от:
-
1 лев на качена рецепта;
-
2 стотинки средната цена за 15-секундно гледане на видео;
-
между 250 000 – 300 000 достигнати уникални потребители на видео;
-
между 40 000 – 60 000 души органично достигната аудитория на видео;
-
между 20 000 – 30 000 гледания с продължителност повече от 1 минута.
Ние ли? След всяка изпълнена рецепта играехме на “Престиж. Ядеш сега или гориш!”
Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂