Aladin Началото

Какво да направим, когато по-големите ни пререждат на опашката за дюнерите?

Или как да генерираме максимален ROAS в Google Search Network за AladinFoods в условията на силна конкуренция

 Даниел Марков

 

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?

Всички знаем кои са AladinFoods, затова може да си позволим да пропуснем частта с увода. Щом четете това, знаете кои сме ние и с какво се занимаваме. Вече може би нареждате пъзела защо се срещнахме и искахме да работим заедно. А липсващото парче е онлайн магазинът, откъдето може да се поръча храна за вкъщи.

Откъде тръгнахме?

Започнахме с ясната цел да генерираме максимална възвръщаемост на инвестирания бюджет за реклама. Ясно е, че онлайн поръчките на храна са популярни сред хората и предвид добре познатия бранд, не би трябвало да е трудно да постигнем целите си. Предизвикателството започна с това, че поръчката на храна онлайн е пазар с два много познати бранда, които предлагат продуктите на AladinFoods.

Още когато планирахме първите си кампании с AladinFoods, знаехме кой трябва да бъде приоритетният ни канал, ако искаме да генерираме максимална възвръщаемост, която да е лесно измерима онлайн. Но разбира се там вече се бяха настанили други. Говорим за Google Search Network, чиито челни места са окупирани от брандовете, които винаги са там, когато търсите в Google какво да си поръчате за обяд.

Какъв подход предприехме?

Предвид обстоятелствата при първоначалния анализ, стана ясно, че за да бъдем максимално ефективни, ние трябва да определим много внимателно кои хора искаме да таргетираме и колко агресивно трябва да се борим за техния клик, тъй като дори и при оптимална структура на акаунта (с между 9 и 10 Quality Score на ключовите ни думи) цената за клик на топ позициите в SERP ще бъде много над средните стойности, с които сме свикнали да гледаме в акаунтите.

Как изпълнихме плана си?

Хората, които следят нашия блог, вече вероятно знаят какво са in-market аудитории в Google Search и как можем да се възползваме от RLSA (Remarketing Lists for Search Ads). Ако трябва да определим важните елементи в структурата на search кампаниите си, трябва да отбележим:

  • Внимателния подбор на ключови думи;
  • RLSA;
  • In-market for Search Ads;
  • Таргетиране по локации;
  • Таргетиране по часове;
  • Това, че оставихме PPC (pay-per-click) егото си вкъщи, което ни позволи да определим най-важния KPI (Key Performance Indicator) за кампаниите – ROAS. Високият Impression Share и първата позиция в SERP са неща, които просто не бяха реалистични, предвид конкуренцията  

И ако сте като нас и активно се занимавате с Google Search кампании, бихте си казали –  „Колкото и агресивни конкуренти да имаме, нашите Brand ключови думи ще ни гарантират добрите резултати. Ще сме на първо място и ще плащаме стотинки.“ Факт, че AladinFoods е познат бранд, който генерира немалко интерес в търсачките. Факт, който обаче знаем не само ние и дори на бранд ключовите ни думи трябваше да подходим отговорно към всеки аукцион в Google. 

Какви резултати постигнахме?

След първоначалните настройки и тестове с bidding стратегии, през юли отчитаме над 1 140% ROAS на кампаниите ни в Google Search Network. Тази стойност отчитаме само за онлайн поръчките, като не сме включили поръчките на място и поръчките по телефона, което все още е популярен начин за поръчка на храна.

Заснехме и видео към кейс стъдито, което можете да видите тук:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Elea thumbnail
    КАК ДОСТИГНАХМЕ ДО НАД 1 МЛН. И 200 ХИЛЯДИ ПОТРЕБИТЕЛИ И ПРЕВЪРНАХМЕ ELEA В ЛЮБИМА МАРКА БОЯ ЗА КОСА НА БЪЛГАРСКАТА ЖЕНА?

    В това Case Study на клиента ни Elea ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy EcoStars thumbnail
    Как успешният дигитален маркетинг успя да мотивира големи заведения да рециклират с кампания ‘’ЕКОзвезди’’ на ЕКОПАК

    В това Case Study на клиента ни ЕКОПАК ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Sameday thumbnail
    Sameday video production

    В това Case Study за клиента ни Sameday ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Идеята ✅ Подходът ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy PSBF thumbnail
    Да съчетаеш новите технологии в добре позната кампания за Черен петък

    В това Case Study на клиента ни Photosynthesis ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kare thumbnail
    Пресечната точка между дръзки интериорни предложения и ефективни performance решения

    В това Case Study за клиента ни KARE ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂