Какво да направим, когато по-големите ни пререждат на опашката за дюнерите?
Даниел Марков
Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?
Всички знаем кои са AladinFoods, затова може да си позволим да пропуснем частта с увода. Щом четете това, знаете кои сме ние и с какво се занимаваме. Вече може би нареждате пъзела защо се срещнахме и искахме да работим заедно. А липсващото парче е онлайн магазинът, откъдето може да се поръча храна за вкъщи.
Откъде тръгнахме?
Започнахме с ясната цел да генерираме максимална възвръщаемост на инвестирания бюджет за реклама. Ясно е, че онлайн поръчките на храна са популярни сред хората и предвид добре познатия бранд, не би трябвало да е трудно да постигнем целите си. Предизвикателството започна с това, че поръчката на храна онлайн е пазар с два много познати бранда, които предлагат продуктите на AladinFoods.
Още когато планирахме първите си кампании с AladinFoods, знаехме кой трябва да бъде приоритетният ни канал, ако искаме да генерираме максимална възвръщаемост, която да е лесно измерима онлайн. Но разбира се там вече се бяха настанили други. Говорим за Google Search Network, чиито челни места са окупирани от брандовете, които винаги са там, когато търсите в Google какво да си поръчате за обяд.
Какъв подход предприехме?
Предвид обстоятелствата при първоначалния анализ, стана ясно, че за да бъдем максимално ефективни, ние трябва да определим много внимателно кои хора искаме да таргетираме и колко агресивно трябва да се борим за техния клик, тъй като дори и при оптимална структура на акаунта (с между 9 и 10 Quality Score на ключовите ни думи) цената за клик на топ позициите в SERP ще бъде много над средните стойности, с които сме свикнали да гледаме в акаунтите.
Как изпълнихме плана си?
Хората, които следят нашия блог, вече вероятно знаят какво са in-market аудитории в Google Search и как можем да се възползваме от RLSA (Remarketing Lists for Search Ads). Ако трябва да определим важните елементи в структурата на search кампаниите си, трябва да отбележим:
- Внимателния подбор на ключови думи;
- RLSA;
- In-market for Search Ads;
- Таргетиране по локации;
- Таргетиране по часове;
- Това, че оставихме PPC (pay-per-click) егото си вкъщи, което ни позволи да определим най-важния KPI (Key Performance Indicator) за кампаниите – ROAS. Високият Impression Share и първата позиция в SERP са неща, които просто не бяха реалистични, предвид конкуренцията
И ако сте като нас и активно се занимавате с Google Search кампании, бихте си казали – „Колкото и агресивни конкуренти да имаме, нашите Brand ключови думи ще ни гарантират добрите резултати. Ще сме на първо място и ще плащаме стотинки.“ Факт, че AladinFoods е познат бранд, който генерира немалко интерес в търсачките. Факт, който обаче знаем не само ние и дори на бранд ключовите ни думи трябваше да подходим отговорно към всеки аукцион в Google.
Какви резултати постигнахме?
След първоначалните настройки и тестове с bidding стратегии, през юли отчитаме над 1 140% ROAS на кампаниите ни в Google Search Network. Тази стойност отчитаме само за онлайн поръчките, като не сме включили поръчките на място и поръчките по телефона, което все още е популярен начин за поръчка на храна.
Заснехме и видео към кейс стъдито, което можете да видите тук:
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂