Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Aladin Началото

Какво да направим, когато по-големите ни пререждат на опашката за дюнерите?

Или как да генерираме максимален ROAS в Google Search Network за AladinFoods в условията на силна конкуренция

 Даниел Марков

 

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?

Всички знаем кои са AladinFoods, затова може да си позволим да пропуснем частта с увода. Щом четете това, знаете кои сме ние и с какво се занимаваме. Вече може би нареждате пъзела защо се срещнахме и искахме да работим заедно. А липсващото парче е онлайн магазинът, откъдето може да се поръча храна за вкъщи.

Откъде тръгнахме?

Започнахме с ясната цел да генерираме максимална възвръщаемост на инвестирания бюджет за реклама. Ясно е, че онлайн поръчките на храна са популярни сред хората и предвид добре познатия бранд, не би трябвало да е трудно да постигнем целите си. Предизвикателството започна с това, че поръчката на храна онлайн е пазар с два много познати бранда, които предлагат продуктите на AladinFoods.

Още когато планирахме първите си кампании с AladinFoods, знаехме кой трябва да бъде приоритетният ни канал, ако искаме да генерираме максимална възвръщаемост, която да е лесно измерима онлайн. Но разбира се там вече се бяха настанили други. Говорим за Google Search Network, чиито челни места са окупирани от брандовете, които винаги са там, когато търсите в Google какво да си поръчате за обяд.

Какъв подход предприехме?

Предвид обстоятелствата при първоначалния анализ, стана ясно, че за да бъдем максимално ефективни, ние трябва да определим много внимателно кои хора искаме да таргетираме и колко агресивно трябва да се борим за техния клик, тъй като дори и при оптимална структура на акаунта (с между 9 и 10 Quality Score на ключовите ни думи) цената за клик на топ позициите в SERP ще бъде много над средните стойности, с които сме свикнали да гледаме в акаунтите.

Как изпълнихме плана си?

Хората, които следят нашия блог, вече вероятно знаят какво са in-market аудитории в Google Search и как можем да се възползваме от RLSA (Remarketing Lists for Search Ads). Ако трябва да определим важните елементи в структурата на search кампаниите си, трябва да отбележим:

  • Внимателния подбор на ключови думи;
  • RLSA;
  • In-market for Search Ads;
  • Таргетиране по локации;
  • Таргетиране по часове;
  • Това, че оставихме PPC (pay-per-click) егото си вкъщи, което ни позволи да определим най-важния KPI (Key Performance Indicator) за кампаниите – ROAS. Високият Impression Share и първата позиция в SERP са неща, които просто не бяха реалистични, предвид конкуренцията  

И ако сте като нас и активно се занимавате с Google Search кампании, бихте си казали –  „Колкото и агресивни конкуренти да имаме, нашите Brand ключови думи ще ни гарантират добрите резултати. Ще сме на първо място и ще плащаме стотинки.“ Факт, че AladinFoods е познат бранд, който генерира немалко интерес в търсачките. Факт, който обаче знаем не само ние и дори на бранд ключовите ни думи трябваше да подходим отговорно към всеки аукцион в Google. 

Какви резултати постигнахме?

След първоначалните настройки и тестове с bidding стратегии, през юли отчитаме над 1 140% ROAS на кампаниите ни в Google Search Network. Тази стойност отчитаме само за онлайн поръчките, като не сме включили поръчките на място и поръчките по телефона, което все още е популярен начин за поръчка на храна.

Заснехме и видео към кейс стъдито, което можете да видите тук:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂