Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Aladin Началото

Какво да направим, когато по-големите ни пререждат на опашката за дюнерите?

Или как да генерираме максимален ROAS в Google Search Network за AladinFoods в условията на силна конкуренция

 Даниел Марков

 

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?

Всички знаем кои са AladinFoods, затова може да си позволим да пропуснем частта с увода. Щом четете това, знаете кои сме ние и с какво се занимаваме. Вече може би нареждате пъзела защо се срещнахме и искахме да работим заедно. А липсващото парче е онлайн магазинът, откъдето може да се поръча храна за вкъщи.

Откъде тръгнахме?

Започнахме с ясната цел да генерираме максимална възвръщаемост на инвестирания бюджет за реклама. Ясно е, че онлайн поръчките на храна са популярни сред хората и предвид добре познатия бранд, не би трябвало да е трудно да постигнем целите си. Предизвикателството започна с това, че поръчката на храна онлайн е пазар с два много познати бранда, които предлагат продуктите на AladinFoods.

Още когато планирахме първите си кампании с AladinFoods, знаехме кой трябва да бъде приоритетният ни канал, ако искаме да генерираме максимална възвръщаемост, която да е лесно измерима онлайн. Но разбира се там вече се бяха настанили други. Говорим за Google Search Network, чиито челни места са окупирани от брандовете, които винаги са там, когато търсите в Google какво да си поръчате за обяд.

Какъв подход предприехме?

Предвид обстоятелствата при първоначалния анализ, стана ясно, че за да бъдем максимално ефективни, ние трябва да определим много внимателно кои хора искаме да таргетираме и колко агресивно трябва да се борим за техния клик, тъй като дори и при оптимална структура на акаунта (с между 9 и 10 Quality Score на ключовите ни думи) цената за клик на топ позициите в SERP ще бъде много над средните стойности, с които сме свикнали да гледаме в акаунтите.

Как изпълнихме плана си?

Хората, които следят нашия блог, вече вероятно знаят какво са in-market аудитории в Google Search и как можем да се възползваме от RLSA (Remarketing Lists for Search Ads). Ако трябва да определим важните елементи в структурата на search кампаниите си, трябва да отбележим:

  • Внимателния подбор на ключови думи;
  • RLSA;
  • In-market for Search Ads;
  • Таргетиране по локации;
  • Таргетиране по часове;
  • Това, че оставихме PPC (pay-per-click) егото си вкъщи, което ни позволи да определим най-важния KPI (Key Performance Indicator) за кампаниите – ROAS. Високият Impression Share и първата позиция в SERP са неща, които просто не бяха реалистични, предвид конкуренцията  

И ако сте като нас и активно се занимавате с Google Search кампании, бихте си казали –  „Колкото и агресивни конкуренти да имаме, нашите Brand ключови думи ще ни гарантират добрите резултати. Ще сме на първо място и ще плащаме стотинки.“ Факт, че AladinFoods е познат бранд, който генерира немалко интерес в търсачките. Факт, който обаче знаем не само ние и дори на бранд ключовите ни думи трябваше да подходим отговорно към всеки аукцион в Google. 

Какви резултати постигнахме?

След първоначалните настройки и тестове с bidding стратегии, през юли отчитаме над 1 140% ROAS на кампаниите ни в Google Search Network. Тази стойност отчитаме само за онлайн поръчките, като не сме включили поръчките на място и поръчките по телефона, което все още е популярен начин за поръчка на храна.

Заснехме и видео към кейс стъдито, което можете да видите тук:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече
  • 2 ArianaRadler Case Study Carousel
    @ariana.radler - 0.0% алкохол и 100% свежест

    Трябваше да превърнем Instagram профила на Ариана в основна платформа за комуникация на Ариана Радлер 0.0%, както и да фокусираме вниманието на аудиторията върху натуралните съставки, новите вкусове, свежестта и отличната комбинация между безалкохолна бира и плодов сок.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂