Началото

ФОРУМ БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ

Представяме ви нашето case study във връзка с едно от най-големите събития на Investor.

Петият пореден “Форум бременност и детско здраве” е един от най-големите и най-разпознаваеми форуми от този характер, който тази година успя да събере близо 2000 гости общо в двата дни.

ПРОБЛЕМЪТ

Investor имаха нужда от професионалисти, които да им помогнат с таргетирано промотиране на тазгодишния (2016 год.) “Форум бременност и детско здраве” в Google и Facebook към релевантни аудитории, състоящи се от бъдещи и настоящи майки. Другите канали, които те използваха, бяха радио и банери в сайтовете на групата. Разчитаха и на медийни партньорства. Нашата роля беше да сме доверен партньор, който освен да ги консултира, имаше за задача да изготви и проследи осъществяването на стратегия в Google и Facebook, както и постигането на предварително заложени performance цели.

РЕШЕНИЕ И СТРАТЕГИЯ

За да изпълним зададената цел, използвахме:

 

1 1
  • Промотиране в Google Display Network с релевантно визуално и текстово съдържание, водещо към страницата на събитието;
  • Facebook банери, водещи към сайта;
  • Ремаркетинг на всички, които са били на сайта, но не са заявили своето присъствие;
  • Мейлинг до участници от предишни години (който постигна добри резултати).


Стратегията ни включваше сериозно сегментиране на аудиториите и разделянето им на различни релевантни подтаргети като:

  • Майки на деца до 4 години;
  • Бременни жени и такива, които имат интереси, свързани с бременността;
  • Таргетиране на жени по релевантни интереси;
  • Similar и Lookalike аудитории (аудитории, сходни на тези, които са посетили сайта – със сходна демография и интереси). Те също сработиха повече от добре.

Сегментираното таргетиране ни помогна за по-лесно следене на фуниите и ни показа кой таргет и кой канал работят най-добре. Например – благодарение на сегментирането, открихме, че макар и да имахме най-много кликове от таргета “бременни жени”, то записванията от тях бяха едни от най-ниските.

Също така, благодарение на гореспоменатия подход, в последствие имахме възможността да изключим дадени аудитории и да оставим само най-добре конвертиращите с цел да осигурим максимално много участници.

В последните дни на събитието подменихме банер съдържанието и посланията им с такива, които да създават т.нар. “sense of urgency” на потребителя, споменавайки “ограничени места” или че “остават само 5 дни до края на записването”. 

Създадена бе и специална Facebook страница, която да събира на едно място хората, които имат интерес към форума и да им дава информация за събитието, лекторите, спонсорите. Използвахме я и като място, на което хората да могат да задават своите въпроси и да получават бърз и адекватен отговор. 

РЕЗУЛТАТИ

В края на двумесечната рекламна кампания “Форум бременност и детско здраве” събра близо 2000 участници, като от тях:

2
Това поставя рекорд на посещенията с много над предходните години. За сравнение – на първото събитие от 2013 г. са присъствали 200 гости.

Бързата обратна връзка, която дават рекламата и постоянният мониторинг на записванията, подсказа, че залата ще е препълнена. Това помогна на Investor да намерят максимално много брандове, които да бъдат спонсори на форума и да присъстват със свой щанд на събитието. Общият им брой беше 28, което е значително повече в сравнение с предходни години, а сред тях се отличаваха имена като Lidl, Philips Avent, Mutsy, NUK и Henkel.

За да се покаже колко ценна е аудиторията, освен детски кът и кетъринг, за удобство на присъстващите бяха изградени:

  • Зона за кърмене – изградена от Philips Avent – зоната се намираше в залата, така че дамите да не пропускат лекциите. Бяха осигурени и всички нужни условия за пълното удобство и спокойствие на кърмачките.
  • Зона за повиване – изградена от Lidl – те промотираха собствения си бранд пелени и мокри кърпички „Toujours”, като предоставиха безплатно своите продукти, за да могат майките да ги изпробват.

Тази година бе белязана и от присъствието на още по-интересни лектори, както и важни партньорства с едни от най-големите столични болници – Александровска и Майчин дом.
За самите спонсори беше подготвена силна изложбена част, за да могат да представят своите силни страни. Те самите имаха възможност да извършват търговска дейност и да се позиционират имиджово чрез две големи томболи. Поради големия обхват на медийната група, партньорите получиха и силно отразяване.

3

От performance гледна точка резултатите са следните – средно висока цена на клик от €0.04, а достигането до 1000 човека ни струваше €0.94. Предвид стратегията, която заложихме като основа на подхода си, имахме възможност за тестове на различни аудитории, а това ни даде информацията кой канал как се е представил. В последствие оптимизирахме максимално всички разходи. Можем да се похвалим и с това, че успяхме да покажем, че Google и Facebook са чудесни платформи, които могат да са максимално ефективни за performance реклама с правилната стратегия и изпълнение.

Ако това case study с конкретни резултати те е заинтригувало – вероятно искаш да разбереш още за подхода ни. Предлагаме ти да се срещнем, за да обсъдим дали и как твоят бизнес може да се повлияе от добре изградена дигитална маркетинг стратегия и отлично реализирана комуникация, отчитащи твоите бизнес и маркетинг цели. Когато вече работим заедно, ще създадем концепция, съобразена с текущите и бъдещите ви дигитални активи и не на последно място – ще поемем ангажимент за конкретни резултати. Ще се ангажираме с реализацията на дигиталните активи и реклама и ще получаваш детайлни отчети за поведението на потребителите и за разходите по рекламната комуникация. Ако този подход ти допада, можеш да ни отправиш запитване чрез интуитивната ни форма за запитвания, в която избираш с няколко клика как точно можем да сме ти полезни. След което ние сме на ход ????

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂