superHUMAN Блог

Как да влезеш във For You страницата на TikTok

В последната ни статия за TikTok ти разказахме за развитието на платформата в световен мащаб и ти дадохме няколко причини защо да я обмислиш като нов канал за бизнеса ти. Днес, както обещахме, ще ти разкрием тайните на така обсъждания им алгоритъм, който подбира точните видеа за точните потребители.

Дълго време тайната формула на приложението за кратки видеа беше обект на спекулации и много експерти само предполагаха кои биха могли да са факторите, за да се озовеш на For You страницата. През месец юни обаче апликацията реши да излезе с официално прессъобщение, което обяснява какво прави едно видео по-показвано от друго.

За да те вкараме съвсем в нещата, For You страницата всъщност е мястото, за което всички creator-и в платформата се “борят”. Тя играе ролята на landing page и е първото нещо, което виждаш, когато отвориш приложението. Всеки потребител вижда различно персонализирано съдържание, избрано точно за него от т.н. “recommendation engine”.

А ето и най-важните елементи, на които да обърнеш внимание, когато започнеш да градиш своята общност в мрежата.

#1 Hashtags

Както вече споменахме, For You страницата е мястото, в което всички се целят. Попаднеш ли там, видеото ти има огромния шанс да бъде бързо популяризирано. Именно заради това често можеш да видиш тези хаштагове – #ForYou, #4you, #4U и т.н., и въпреки, че това не е сигурен знак, че ще класираш съдържанието си, е едно добро начало. Както във всяка една друга платформа, където таговете играят важна роля, и тук правилните и релевантни за нишата такива ти ще ти помогнат за по-голяма видимост.

Особеността на TikTok обаче се крие и в още един тип важни хаштагове, които да използваш – trending hashtags. За да ги намериш, трябва да отидеш в Discover, където освен тях, виждаш и видеата, които им отговарят. Добра идея е често да разглеждаш именно тези тагове и да помислиш дали брандът ти можеш да създаде съдържание свързано с тях.

Ето и тези, които се справят най-успешно сред българските потребители в последния месец:

популярните hashtags в TikTok България

Още един малък съвет – ако искаш да провериш колко разпространен е един хаштаг, напиши го в search bar-а, а след това отиди на Hashtags:

да провериш колко разпространен е един хаштаг в T

#2 Captions

Противно на познатото досега във Facebook и Instagram, TikTok определено не е мястото, на което да сме разговорливи в копитата си. Колкото по-кратко, точно и смилаемо е посланието, толкова по-добре за представянето му.

Ако пък искаш да направиш описанието си по-ангажиращо и да провокираш аудиторията да говори, задай им въпрос. Друг трик, с който можеш да изградиш желание в потребителите да се върнат отново в профила ти е като не “издаваш” всички си тайни наведнъж. Често крейтърите в приложението разказват историите си в няколко части, за да могат да изградят по-продължителна комуникация.

TikTok Captions

#3 Sounds

Имайки предвид първоизточника на TikTok, Music.ly, лесно е да се досетим, че звуците и песните, които изберем да използваме в съдържанието си, ще са от голямо значение.

Бърз начин да изстреляш видеото си е да използваш trending песни в точния момент, когато набират популярност. Затова е важно често да преглеждаш платформата и какво се върти из нея. Тенденциите в TikTok се сменят бързо и трябва да следиш внимателно коя може да е трамплинът за твоя бранд. А кога някой sound ти хареса и искаш да го използваш по-късно, не забравяй да го запазиш:

TikTok Sounds

Друг начин да разбереш кои са песните, които твоята аудитория харесва, е в Analytics частта на акаунта ти, която е активна единствено, ако той е Pro Account. Повече за предимствата на професионалните акаунти и разликата между двата вида, между които можеш да избереш, ще ти разкажем в следващата ни статия.

При Followers, в най-долната част на екрана, можеш да намериш песните, които аудиторията ти е слушала през последните 7 дни.

TikTok какви звуци слуша аудиторията ви

#4 Best time

Да постваме в диапазон, в който аудиторията ни е най-активна, е фактор добре познат ни от останалите социални мрежи. TikTok Analytics отново ни предоставя тази информация, за да можем да вземем най-правилните решения специално за нашия таргет.

TikTok Кога аудиторията ни е най активна

#5 Други фактори 

Изредихме някои от най-важните фактори, които TikTok твърдят, че влияят на алгоритъма им. Но има и още няколко, които също е хубаво да вземеш под внимание, когато създаваш съдържание.

Консистентност

Факторът консистентност ни е добре познат от стратегиите за content marketign на останалите социални платформи и въпреки, че много потребители на TikTok разчитат основно на максимата “quantity over quality”, златната среда се оказва 1-2 видеа на ден.

Може да ти се струва като доста трудоемък процес, но всъщност тук е мястото, където можеш да тестваш различни теми и идеи за бранда си, за да можеш да го развиеш.

За разлика от Instagram, тук не гоним естетичност, а интересни идеи и забавни ситуации. Платформата е изключително улеснена от гледна точка на създаване на нови видеа и с добра идея, новият пост за профила ти може да е готов за минути.

Нови трендове

Както вече споменахме, експериментирането е много важна част от растежа ти в платформата. Други начин, по който можеш да го правиш е като често проверяваш за нови функции, филтри, ефекти, звуци и предизвикателства. Някои трендове избухват за дни, други дори за часове. Ако ти вече си изпробвал “новото 20”, то се приготви да яхнеш вълната към For You страницата.

Дуети

Сигурни сме, че, докато си разглеждал платформата, си видял т.н. “дуети”. Качвайки клип, всеки потребител може да избере дали да позволи или пък забрани на другите да имат възможността да правят дуети с него.

А това, което всъщност представляват те, са две видеа поставени едно до друго – оригиналното и пресъздаденото от друг потребител.Този формат е чудесен начин да повишиш ангажираността си, особено, когато колаборираш със съдържание на инфлуенсъри.

Гледаемост

Подобно на много други социални медии, тук също е изключително важно времето, което един потребител е прекарал, гледайки твое видео. Теории твърдят, че най-лесният начин да задържиш вниманието до края е, когато създаваш клипове между 10 и 15 секунди. Препоръчваме ти да се стараеш да влизаш в тази рамка, особено в при старта на профила си, тъй като “местното население” на TikTok иска всичко да бъде лесносмилаемо.

Когато user-ите изгледат цялото видео един или повече пъти, това е добър знак за алгоритъма, че съдържанието ти е интересно и трябва да бъде показвано по-често.

Надяваме се съветите и информацията, които ти дадохме, да са ти помогнали да разбереш основните фактори, действащи на алгоритъма. Въпреки, че TikTok е на пазара вече повече от 4 години, възможностите на приложението все още са непознати за голяма част от аудиторията. Нашият съвет е да се развихриш и да тестваш, колкото се може повече. Сигурни сме, че усилията ти няма да останат незабелязани!

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂