Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Какво да очакваш от LinkedIn през 2024?

Новата година е тук, а това означава, че е време да поговорим за новите тенденции в социалните мрежи. Днес на фокус е LinkedIn и какво да очакваш през 2024 г. Подготвили сме поредица от прогнози, които ще ти помогнат да се позиционираш в мрежата и ще работят за бизнеса ти дори, когато ти си почиваш.

Нека започнем с един въпрос към теб. За какво използваш LinkedIn? Много ни бива в предсказанията и затова вече знаем как ще ни отговориш. Networking, търсене и предлагане на работа и връзка с професионалисти в сферата ти на работа. В статията ще видиш как да оптимизираш начина, по който използваш платформата за тези цели и как да се възползваш от нови функционалности.

Да обобщим накратко важното в LinkedIn през 2023 г.

През 2023 LinkedIn въведе колаборативните статии (collaborative articles). Най-просто казано това е функция, която позволява на професионалисти и експерти да споделят знанията и мненията си по дадена тема в рамките на една статия. Това създава златна възможност – да получиш изчерпателна и съществена информация, която не идва от гледната точка само на един човек. Те са чудесна възможност да изградиш thought leadership излъчване и компетенция около себе си и/ли бранда си. 

2023 ни показа, че да публикуваш регулярно в LinkedIn не е достатъчна съставка за успех. Съдържанието, което публикуваш, трябва да носи добавена стойност и знание на аудиторията ти. Нали все пак това е “мрежата на професионалистите”. Трябва да демонстрираш експертизата си, за да се позиционираш близо до най-добрите в сферата.

В края на 2023 се появи възможността за direct messages между потребители и брандове. Постепенно функцията стана налична за все повече потребители, а в страницата на бранда си можеш да видиш Inbox функцията. Неслучайно възможността за директна връзка между потребител и бранд съществува във всички социални мрежи. Малко по-надолу в статията ще ти разкажем и защо смятаме, че това би подобрило комуникацията в LinkedIn. 

А сега е време за малко предсказания за LinkedIn през 2024 г.

  1. Inbox и бъдещето

Според предсказанието ни функцията Inbox, чрез която потребител може да пише до страница на бранд, ще се развие. Посоката би могла да е подобна на тази в други социални мрежи, в които имаш автоматично генерирани или предварително запазени отговори. Но както и да се развие тази функционалност, сигурни сме, че ще укрепи networking-а и чувството на близост с бранда ти. 

Знаеш, че връзката, която градиш с аудиторията си е важна. Това е в сила и за LinkedIn. Не пренебрегвай входящите съобщения, ако получиш такива през 2024. Важно е да отговориш, защото това ще създаде доверие и коректна комуникация. Доброто впечатление винаги е от полза – затова поддържай стабилна и добра комуникация с всички, желаещи да се свържат с теб или бранда ти.

  1. AI на всички фронтове – тенденция, с която няма да те изненадаме

Една от най-обсъжданите теми през изминалата година беше изкуственият интелект (artificial intelligence) и навлизането му във всички социални мрежи. Към този момент можеш да използваш AI, за да пишеш статии и да оптимизираш представянето си в платформата. Важно е обаче да имаш предвид, че продукти като ChatGPT и Bard сами по себе си не са панацея що се отнася до персонализиране и успех на съдържанието ти.

Съветваме те да ги използваш за набиране на идеи и анализиране на данни, но щом стане време да пишеш собствена статия или текст за пост в LinkedIn, разчитай на собственото си проучване и се стреми да дадеш добра и достоверна информация.

  1. Повече видео съдържание и в LinkedIn

Както знаеш, видео съдържанието набира все повече популярност в LinkedIn. Очертава се тази тенденция да продължи и през 2024 г. Видеоклиповете са чудесен начин да грабнеш вниманието на аудиторията си. Предвид спецификата на платформата смятаме, че няма да сбъркаш, ако очакваш през 2024 г. да виждаш повече образователните видеоклипове, уебинари и уроци, които обхващат различни професионални направления. 

Заключение

Предсказанието ни е, че потребителите все повече ще търсят истинско, автентично съдържание и комуникация в LinkedIn. Те ще правят разликата между съдържанието, генерирано от AI и твоите собствени мисли и експертиза. Това значи, че съдържанието, което звучи свежо, ново и “човешко” ще печели повече позитиви от аудиторията в платформата. Потребителите ще продължат да реагират положително на компании, които наблягат на устойчивостта, етичните бизнес практики и корпоративната социална отговорност.

Съсредоточи се върху създаване на качествено и ценно съдържание в LinkedIn. Наблегни на качеството пред количеството. Качественото съдържание е по-вероятно да привлече вниманието и да насърчи ангажираността. А повече ангажираност значи по-добра интеракция с алгоритъма и повече видимост на публикациите ти. Алгоритъмът на LinkedIn има тенденция да дава приоритет на скорошно и активно ангажиращо съдържание.