Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Какво да очакваш от TikTok през 2023?

TikTok трендове през 2023

Времето лети и TikTok не изостава! През изминалата година TikTok ни доказа не просто, че може да бъде изключително адаптивна платформа, но и че умее да наваксва с новите трендове по-добре от всяка друга социална мрежа. А още повече го бива да създава свои.

За всички маркетолози става все по-трудно да правят прогнози какво да очакваме от TikTok през 2023. Ъпдейтите и новите функции никнат като гъби ден след ден и за TikTok през 2023 съвсем спокойно може да заключим, че е най-умно да “очакваш неочакваното”. Почти. Взимайки предвид световните нагласи и поведението на потребителите, ти представяме няколко предсказания за TikTok през 2023. Обмисли ги при подготовката на стратегия за своя бизнес през новата година и стискай палци през 2023 най-после да разбуним всички тайни на алгоритъма му!

Кратко Overview на 2022 или защо TikTok е trendsetter-ът сред мрежите

През 2022 TikTok даде възможност на потребителите си да заснемат по-дълги видеа, превърна се в тотален trendsetter що се отнася до предизвикателства, монтажи, че дори и предпочитания в популярната култура. Предложи на аудиторията разнообразни и супер креативни филтри, включително AI (Artificial Inteligence) генератори. Платформата успя бързо да настигне и новопоявилата се социална мрежа BeReal, която мотивира потребителите си да публикуват неподправено съдържание тук и сега. TikTok Now заживя пълноценен живот не просто като функция на оригиналната мрежа, но и като отделно приложение, което се радва на все повече почитатели.

Едно е несъмнено – TikTok ще продължава да мотивира съревнованието за вниманието на потребителя между отделните мрежи. Докато това се случва обаче не може да не се запитаме какво е мястото на бизнеса в тази мрежа – особено в България? Дали през 2023 TikTok ще ни позволи да спонсорираме съдържание и какви мерки ще предприеме относно деликатните теми, които към момента се комуникират свободно в социалната мрежа? Ще следим за отговорите на тези горещи въпроси, а дотогава – виж с каква информация разполагаме!

#1 Новости в TikTok, които да те улеснят

Какво знаем?

През 2022 TikTok не просто се сдоби с нови функции, а и мотивира другите социални мрежи да се фокусират активно върху видео съдържанието си. Популярността на Reels формата в Instagram се дължи именно на модела TikTok, който успя да се докаже като супер атрактивен и дори пристрастяващ.

За да запазят своята позиция по популярност, социалните мрежи трябва да развиват нови функции и опции, които да улесняват потребителя и да му помагат да се възползва максимално от присъствието си в мрежата. Същото се отнася и за позиционирането на бизнеса в TikTok.

Предсказание

От TikTok през 2023 очакваме интегрирането на ecommerce функции, които ще улеснят продажбите в платформата. Според Hootsuite TikTok ще засили фокуса към онлайн пазаруването с нова интеграция на WooCommerce, която ще позволява вписването на конкретни продукти в мрежата, проследяването на интереса към тях и още.

Несъмнено TikTok ще обърне повече внимание на бизнеса през 2023, предвид широката си популярност сред Gen-Z и Millenial поколенията, които активно пазаруват онлайн. Следи с нас новостите по темата!

#2 TikTok като търсачка

TikTok като търсачка

Какво знаем?

Никога не сме очаквали, че някой ще надмине Google. Gen-Z поколението обаче расте и използването на TikTok като търсачка за нашумели теми е факт. А ние не може да отречем, че платформата се справя много добре с това ново свое предназначение.

Промяната в търсенето на информация за продукти и услуги е важен сигнал за бизнеса – особено за онези традиционалисти, които приоритизират SEO оптимизацията пред маркетинга в социалните мрежи.

TikTok не се спира с ъпдейтите по отношение на търсенето. Напоследък платформата тества да превърне фрази и думи от коментарите в кликаем текст, който препраща към търсачката на приложението. Ефектът наподобява този на хаштаг. Представи си, че оставяш коментар под последното ни видео, който гласи: “Имате ли някакви съвети за TikTok съдържание през 2023?”. Кликайки върху частта “съвети за TikTok съдържание”, потребителите биват отвеждани в search резултат за ключовата фраза, където ще открият десетки хиляди видеа по темата.

Предсказание

От екипа на TikTok през 2023 очакваме да продължи да работи около search иновациите в платформата и да ги тества при по-малки групи от хора, за да установи кое работи и кое не.

Този insight идва точно навреме за бизнеса – през 2023 брандовете ще трябва не само да се съобразят с нарастващия интерес към тази мрежа, но и с функционалното позициониране на продукта си спрямо поведението на алгоритма ѝ. Виждаме огромен потенциал и смисъл в това традицонните SEO похвати – като например проучването за ключови думи, които да присъстват в съдържанието ти, да станат част и от стратегията ти в TikTok.

#3 Ще е по-трудно да събереш 1 милион последователи в TikTok

Какво знаем?

Несъмнено TikTok е популярна мрежа сред създателите на съдържание не само заради свободата на креативност, която поощрява, но и заради по-лесното увеличение на последователите им. Благодарение на популярните саундове, трендовете и динамичния фийд, TikTok дава равни шансове както на органичното, така и на спонсорираното съдържание пред ефекта viral (популярност).

Предсказание

Все повече криейтъри по света коментират, че TikTok ограничава органичния успех на създаденото от тях съдържание все повече с всеки следващ ден. Подозираме, че по този начин от TikTok се стремят да мотивират спонсорирането на съдържанието. Към момента в България нямаме достъп до тази опция, но съвсем скоро очакваме launch-а ѝ и при нас! Да, неприятно е, че това ще е поредната платформа, чийто алгоритъм вероятно ще работи повече за подкрепеното с бюджет съдържание, но пък по този начин може би ще разчитаме по-малко на Viral ефекта, който никога не ни е “в кърпа вързан”.

#4 Приоритизиране на местното съдържание

TikTok приоритизира местното съдържание

Какво знаем?

Изглежда, че Google е вдъхновителят на TikTok за повече от една функции. Наскоро мрежата започна да тества показването на “nearby” съдържание в Югоизточна Азия.

Предсказание

Това би означавало, че от TikTok през 2023 ще очакваме да приоритизира показването на съдържание от създатели и брандове, които се намират в непосредствена близост до потребителя.

Ето още една причина да обмислиш TikTok като канал за позиционирането на бизнеса си през 2023! Надяваме се създателите на съдържание да получават по-голяма видимост, когато комуникират местни събития, ресторанти, магазини и услуги, така че да стигат до аудиторията в близки до локацията им населени места. Очакваме и повявата на опция за показване на съдържание от криейтъри, които са “Near you” (“Близо до теб”).

#5 Нова година, нов шанс за микро инфлуенсърите

Какво знаем?

2022 доказа на света, че младите потребители – които са и най-активни в социалните мрежи, разчитат на искрено и неподправено съдържание. TikTok е любима платформа на поколението Gen-Z и следователно платформата се стреми да удовлетвори нуждите на аудиторията.

Предсказание

TikTok винаги е помагал на нишовите криейтъри да изпъкнат сред морето от потребители и по-големи инфлуенсъри. Очакваме това да се задържи и през 2023 като тенденция. Платформата добре разбира, че макар микро инфлуенсърите да се радват на по-малка аудитория (като брой последователи), ангажираността при тях често е в пъти по-висока. В този ред на мисли прогнозираме, че TikTok ще приоритизира показването на съдържание от нано и микро инфлуенсъри във ForYou фийда ти. Затова помисли кои са личностите, в които припознаваш ценностите на бизнеса си, проучи как комуникират с аудиторията си и доколко се позиционират успешно в платформата. Ако пък имаш нужда от повече доказателства за ефекта от колаборацията с инфлуенсъри, може да откриеш повече по въпроса “Струва ли си да включим TikTok в нашата инфлуенсър стратегия?” в статията ни по темата.

При всички случаи вярваме, че партньорствата с криейтъри ще изиграят ключова роля в изграждането на връзка между бранда ти и аудиторията, която искаш да достигнеш – трайно и положително!

Заключение

TikTok ще запази позицията си на най-адаптивна и развиваща се мрежа и през 2023. Способността на платформата да расте заедно с потребителите си, да им предлага не само поле за креативна изява, но и safe space да бъдат такива, каквито са, я превръща в абсолютен фаворит на поколенията, използващи социални мрежи.

Наблюдавай трендовете, следи новините и яхни вълната! Знаем, че в TikTok ъпдейтите и тенденциите се сменят ежедневно, но именно това може да бъде ценно за твоя бизнес – защото TikTok през 2023 със сигурност ще продължи да подлага на тест спонтанността и адаптивността на брандовете. И запомни – креативността и искреността винаги се радват на почитатели в тази мрежа!