ТikTok създаде бум още в самото си начало, а след това продължи стремглаво да се развива и стана най-бързо растящата социална мрежа в света. Постигна успеха на Instagram и Facebook за 4 години вместо за 10, което е впечатляващо. Към края на 2023 повече от милиард и половина човека са част от мрежата, а през следващата се очаква да станат дори повече от 2 милиарда.
Струва си да продължаваш да следваш новостите и тук, защото, както знаеш, мрежата непрекъснато се променя и излизат все по-интересни тенденции. Предстои ли нещо ново? Прочети надолу, за да разбереш. Ако стигнеш до края, подготвили сме ти интересен про съвет и един fun fact бонус.
В световен план се предвижда, че 2024 ще бъде още една силна година за TikTok, която ще е сред доминиращите социални мрежи заедно с LinkedIn. В статията ще научиш основните акценти за мрежата през новата година по отношение на:
- Типове съдържание
- Формати и дължина
- Двамата нови главни герои под прожекторите
Ако си от феновете на TikTok, знаеш много добре за различните типове съдържание, които мрежата предлага и най-вероятно прекарваш дълго време в гледане на видеа там.
Какви обаче ще са тенденциите през 2024?
TikTok e царят на нишовото съдържание и наистина всеки може да намери своето малко общество и правилна среда в мрежата. Самата платформа разделя тренди съдържанието на moments, signals и forces. Нека разгледаме всеки от тях поотделно:
Moments се развиват бързо и стават вайръл за дни/седмици, но и бързо престават да бъдат актуални. Отговарят на въпроса “Какъв е трендът в момента?”.
Signals се отнасят до субкултурите за конкретните потребители и създават интересно съдържание от по-нишов характер. Може би вече се сещаш за #BookTok #MoneyTok #FoodTok #CleanTok и други. Те могат да се задържат актуални с месеци и дни, и отговарят на въпроса “На какви хора и общности говоря?”.
Forces пък засягат големите идеи и съдържанието със сторителинг, което ни въвлича в нещо по-голямо. Те имат силата да създават културни промени, които да сават своето отражение с години напред. Ще ги познаем по това, че те отговарят на въпроса “Какви ценности имам и показвам?”.
След като вече си запознат с тях, време е да научиш предсказанията ни за новата година.
Двете най-ключови неща, на които да наблегнеш са: нишово съдържание и автентичност. Може би не те учудихме, но това винаги ще бъде актуално за TikTok и се очертава да продължава да приковава интерес.
Нещото, с което не можеш да сбъркаш
Можеш да правиш нишово съдържание за абсолютно всичко. Обичаш книги? Ето ти поле за изява. Играеш компютърни игри? Тук е твоето място. Всеки може да намери своето нещо в TikTok, колкото и да е специфично, защото мрежата бързо ни свързва по чисто човешките ни интереси. Алгоритъмът на мрежата те събира с общността от хора, които се интересуват от това или пък го търсят чрез хаштагове. Знаеш за това от миналогодишната ни статия, нали? 😉
Автентичността винаги е тренди
Усещаш искреното споделяне по погледа и говора, човешките истории – ако искаш да бъдеш на гребена на вълната в TikTok, трябва да имаш това предвид. Винаги си личи, когато някой не е открит и се заплита в истории. Липсата на автентичност само заради популярността и вайръл видеата се усеща от хората. Уязвимостта също прави добро впечатление, затова те съветваме да бъдеш открит и да не се колебаеш да показваш истинските си чувства в мрежата. Споделянето на човешки истории всъщност винаги ни сближава с аудиторията. Не забравяй, че Gen Z имат непоносимост към фалша и изкуственото. Можеш да научиш повече за това каква е ролята на различните поколения в дигиталния маркетинг тук.
Ако търсиш други идеи, behind the scenes съдържанието ще продължи да бъде много успешно, защото хората са любопитни по природа и често им е интересно да гледат видеа “от кухнята” на нещата. Това би било особено полезно, ако имаш профил на бранда си като малък бизнес.. Подобен тип видеа биха провокирали интерес. Социалната отговорност и екологичното отношение към природата също стават все по-актуални теми, което е чудесно. Хората и брандовете с природосъобразно отношение бързо става любимци на TikTok. Отново обаче е важна искреността и заемането на позиция на човека или бранда, а не просто следването на модела без отличителен характер с цел. Gen Z ще надушат бързо фалша. Дуетите, предизвикателствата и танците, разбира се, също остават актуални.
Колко дълги ще са видеата през 2024?
А сега да поговорим за продължителност. TikTok стана популярен с късите си видеа, а след това Instagram го последва с Reels формата. Стана ясно, че той е подходящ и за по-дълги видеа и дори през изминалите 2 години те бяха на фокус, а вниманието на потребителите изненада маркетинг специалистите и нарасна драстично. Въпреки това през новата година късите видеа отново са с приоритет и вече не са опция, а почти необходимост. Планирай съдържание до около минута и най-вече изпробвай как това работи за теб и твоя профил.
Още две звезди под прожекторите – AI и Е-commerce.
AI навлиза навсякъде и както се досещаш, превзема и TikTok. Филтри, а в много страни, където платената реклама в мрежата е достъпна, дори и AI tool, който ти препоръчва сходни продукти на харесаните от теб във видеата. E-commerce преживяването в много страни вече няма да е същото. Тук в България няма да усетим много от това, но е важно да имаме предвид AI насочеността на социалната мрежа.
Augmented reality и ефектите със зелен фон също имат пик през 2024 година, така че можеш да пробваш нещо различно, смело и дръзко с тях, ако мислиш мащабно и имаш по-професионална насоченост.
На какви формати да заложиш през 2024?
Хващал ли си се как разглеждаш карусели и swipe-ваш картичка след картичка десетки пъти? Каруселите със снимки и анкетите са на фокус и ще продължат да набират популярност през годината, така че можеш да изпробваш дали това работи добре за теб. Съветваме те да изпробваш всичко описано дотук, ако вече не си, защото различната аудиторията реагира различно на съдържанието. Най-добрият начин е сам да се увериш.😉
Как да развиеш канала си like a pro?
Чувал ли си за TikTok Creative Center? Платформата предлага много полезна информация и подробни рипорти за конкретни индустрии. Можеш да видиш какво е работило преди или какво ще работи през новата година. Тази част от TikTok е по-полезна за хората от другите страни, защото е фокусирана върху спонсорирането на реклами, а в България все още тази опция не е достъпна, но ако си маркетинг специалист или наистина искаш да създаваш интересно съдържание, съветваме те да проверяваш често какво ново има там. Малко популярен в България, в него можеш да откриеш информация за най-използваните хаштагове и саундове в страната, водещи инфлуенсъри, както и още много tips&tricks за контент криейтъри.
Посъветвай се с Креативния AI асистент, който ще ти даде много инсайти, предложения за видеа, подобни референции, както и цели скриптове за съдържание, подходящо за твоя личен или бизнес профил. Ако имаш нужда от вдъхновение за свежи идеи, винаги можеш да се допиташ до него. Хубавото е, че той взима предвид трендовете и всичко популярно в платформата, така че можеш да му имаш доверие.
На финала ти споделяме и обещaния fun fact бонус
Защо TikTok ни задържа толкова много на телефона, гледайки видеа с часове на ден?
TikTok е допаминова бомба, която ни кара да се чувстваме добре, защото е пълна със забавно и образователно съдържание, а времето минава толкова бързо, когато гледаме такова. И ако в началото сме получавали допаминов hype от гледането на 5-6 видеа, то сега имаме нужда от все повече, за да получим същата доза удовлетворение.
Поздравления, че стигна до края и се запозна с тенденциите в мрежата през 2024 г. Време е да изследваш как работят за теб и да наблюдаваш резултатите. Не пропускай да се абонираш за нюзлетъра ни, за да научаваш пръв интересните новини в дигиталния свят.