Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

КАКВО ПРЕДСТОИ ВЪВ FACEBOOK ПРЕЗ 2024?

Дойде 2024 г., а с нея и перфектният момент да се потопим в новостите на една от най-използваните социални мрежи – а именно Facebook. За Meta 2023 г. беше година на много различни иновации и промени. Една от тях беше официалната смяна на името – от Facebook към Meta. Фокусът беше поставен върху влагането на ресурси и изграждането на Meтaвселената, интегрирането на VR технологии и справянето с предизвикателства, свързани с поверителността.

Очертава се тази година ъпдейтите да са дори повече и да окажат влияние както върху потребителското поведение, така и върху начина, по който брандовете ще оформят своята дигитална комуникация.

  • Как ще се случи с комуникацията във Facebook?
  • Какво ще е участието на AI в развитието на платформата?
  • Кое ще е най-работещото съдържание?

Това са само част от въпросите, чиито отговори ще разнищим. Затова продължавай да четеш и разбери как да обърнеш промените в своя полза!

  1. КОМУНИКАЦИЯТА МЕЖДУ БРАНДОВЕ И ПОТРЕБИТЕЛИ СЕ ИЗМЕСТВА КЪМ  ЛИЧНИТЕ СЪОБЩЕНИЯ 

Все повече потребители избират да споделят мнението си в рамките на лични съобщения вместо публично. Това е нарастваща тенденция, породена от желанието на хората да не изявяват позиция спрямо дадени теми в социалните мрежи. Именно по тази причина брандовете започват търсят начини как да направят DMs част комуникацията си, осигурявайки повече възможности за аудиторията да задава въпросите си директно към тях.

От Meta забелязват повишената ангажираност чрез съобщения затова постепенно се насочват към повторното интегриране на Messenger в основното приложение на Facebook. В допълнение очакваме Meta да добави набор от нови рекламни опции, съобразени със съобщенията. Настоящ пример е “Send message” бутона, който вече е видим под част от публикациите в платформата.

unnamed

Но какво е важно да имаме предвид? Изместеният фокус върху DMs неизбежно ще окаже влияние върху метриките за ангажираност на публикациите.Това е така, защото хората все повече ще споделят информацията помежду си в съобщения, вместо да коментират.

Това не бива да те притеснява, защото ние сме ти приготвили един про съвет – ясните призиви за действие и създаването на съдържание по теми, близки до аудиторията, ще е ключов фактор за запазване на доброто ниво на ангажираност. По този начин ние показваме на потребителите, че мнението им е важно за нас.

  1. ПОВЕЧЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С 3D АВАТАРИТЕ

Дигиталните двойници постепенно стават популярен начин за ангажиране и свързване в Meтaвселената. Вследствие на това Meta се стреми още повече да подтиква хората да използват 3D аватарите си. Логиката тук е базирана на нарастващия брой по-млади потребители, които свикват да се изразяват като цифрови герои в светове на различни видеоигри.

Имайки предвид, че този тип взаимодействие става все по-актуален, от Meta работят върху интегрирането на нови опции за лични аватари във Facebook – още една тенденция за 2024 г., която чакаме да видим как ще се развие. Пример за това е вкарването на различни аватар стикери с реакции като варианти за изпращане на съобщения в Messenger.

233ae003 9768 49fb 88f8 b34a66225626

Можем да очакваме и нови опции за анимирани публикации поради желанието на Facebook да наблегне върху използването на 3D изображенията като онлайн идентичност.

  1. ИНТЕГРИРАНЕ НА AI ВЪВ FACEBOOK И META BUSINESS SUITE

Не е изненада, че AI ще е неизменна част от развитието на платформите през 2024 г. Facebook вече го използва за персонализиране на потребителското изживяване и оптимизиране на съдържанието. Това се случва чрез анализиране на потребителски данни, показване на подходящи публикации и реклами, както и филтриране на спам или неподходящо съдържание.

Очаква се още Meta да внедри базирани на AI преживявания в процеса на Facebook, включително генерирани от AI викторини за повишаване на ангажираността и инструменти за създаване на съдържание. В това число ефекти, субтитри, фонове за публикации и стикери.

Освен това Facebook ще направи и стъпка в посока на автоматизация и ефективност с интегрирането на AI в Meta Business Suite. Това ще предложи на бизнесите възможността да създават копита, изображения и видео съдържание още по-лесно от преди.

Но изненадите не свършват дотук. Брандовете ще могат да оптимизират стратегиите си и да проследяват ефективността на кампаниите и публикациите си, без да се налага да използват допълнителни инструменти или софтуери.

  1. ПРИОРИТИЗАЦИЯ НА ВИДЕО СЪДЪРЖАНИЕТО

Една от неутихващите тенденции за Facebook през 2024 г. е акцентът върху видео съдържанието. Това е така, защото използването на социалните мрежи на Meta се е увеличило с 40%, откакто са добавени кратките видеа. По тази причина потребителите могат да очакват Facebook да продължи да дава приоритет на видео формата. Този подход има за цел да подобри цялостното потребителско изживяване и да отговори на нарастващото търсене на автентично съдържание.

За маркетолозите това означава поставянето на фокус върху споделянето на забавни и ангажиращи видеа, защото те ще имат огромни шансове да бъдат показани пред по-широка аудитория. Facebook инвестира и в това да направи по-лесно и по-достъпно създаването на видеа чрез добавяне на нови функции за редактиране.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Facebook остава една непрестанно преобразяваща се платформа. Тенденциите, които разгледахме, разкриват нови хоризонти за развитие на тази социална мрежа, давайки ѝ възможност да стане по-вдъхновяваща и иновативна.

На потребителите ще се предлагат още по-забавни и интерактивни начини да си взаимодействат както с брандовете, така и помежду си. Интегрирането на нови функционалности ще играе ключова роля в метриките за ангажираност и създаването на съдържание.

Затова е и от огромно значение да наблюдаваш промените и да имаш предвид всички предстоящи новости, когато изготвяш дигиталната стратегия за бизнеса си!

Не пропускай да разгледаш и какви ще бъдат тенденциите през 2024 г. в TikTok & LinkedIn.