ИСТОРИИ НА УСПЕХА С ЕЛЕНА ГАНЧЕВА
Добре дошъл в „Истории на успеха“! Място, където дигиталните предизвикателства се превръщат във вдъхновяващи истории за професионален растеж.
Представяме ти реалните герои в маркетинга – хората, които имат цел за постигане.
Разкажи ни с какво се занимаваш
Над 20 години работя в сферата на рекламата и маркетинга и имам късмета истински да вярвам в силата и вълшебството на продуктите и услугите, за които се старая да стигнат до колкото се може повече хора.
От 2012 г. привличам съмишленици и дарители, които да подкрепят работата на WWF. Всеки ден разказвам защо е важно да се опазва природата и как всеки един от нас може да допринася за това ежедневно.
Тук намирам вдъхновение и осъзнавам ролята си за постигането на един по-добър свят. Лесно е да се ентусиазирам покрай колегите, които се втурват презглава и с риск за живота си, за да опазват природата, която ни дава чист въздух и вода и възможности за препитание и благополучие. Тяхната смелост и всеотдайност ми вдъхва увереност, че не всичко е загубено, а аз на свой ред успявам да предам това чувство нататък.
Животните ме умиляват повече от всичко друго на света и истински ме трогват. Ако можех да се клонирам, бих работила едновременно в приют за осиротели орангутани, на север с бели мечки и моржове и с бездомни котки и кучета в България.
Какви са предизвикателствата, с които се сблъскваш? Кой е „злодеят“, за който ти трябваше помощ?
В България определено има дарителска култура. Хората си помагат един на друг. Особено по време на кризисна ситуация. Но за съжаление, голяма част все още не разбират важността да станеш редовен дарител на организацията, чиито каузи подкрепяш. Така ще знаеш на каква подкрепа можеш да разчиташ в бъдеще и ще планираш дейностите си съобразно наличните ресурси. Това неизменно води и до по-голямо въздействие в дългосрочен план.
Какво хареса в нас като гид?
Всяка гражданска организация, която работи в полза на обществото и природата, има нужда от постоянни дарения, за да може да постига амбициозни цели и да сбъдва мечти. Особено когато става дума за дива природа и околна среда.
Възможностите на дигиталния маркетинг са на практика безгранични и колегите от Xplora ни помагат да подберем най-добрия микс съобразно високите цели, които преследваме, и ограничения ни рекламен бюджет.
Какъв беше планът, който ти прие?
Определено помощта в създаването и управлението на реклама в Google Ads е огромна. Успяхме да постигнем много добри резултати, които до преди старта ни на работата с Xplora не можехме да доведем със собствени усилия.
Можем да се похвалим и с дизайн на няколко забележителни лендинг страници.
Имаме и наистина удивителни гридове и инфографики за Instagram, създадени от дизайнерите и копирайтърите на Xplora.
Как изглеждаше успехът след това? Какво успя да промениш?
Набирането на средства от индивидуални дарители изцяло онлайн е огромно предизвикателство, но благодарение на системните усилия в тази област и на професионалистите, с които имаме честта и удоволствието да работим. Нашите кампании определено изпъкват и се възприемат като добри практики от други офиси на WWF в региона на Централна и Източна Европа.
Дигиталното фондонабиране, което WWF прави в България, служи за пример на много други организации и ние спокойно можем да се похвалим, че сме лидер в този канал за събиране на дарения от индивидуални поддръжници.