ИСТОРИИ НА УСПЕХА С ГРЕТА НИКОЛОВА-ГАНЧЕВА

Добре дошъл в „Истории на успеха“! Място, където дигиталните предизвикателства се превръщат във вдъхновяващи истории за професионален растеж.

Представяме ти реалните герои в маркетинга – хората, които имат цел за постигане.

Разкажи ни с какво се занимаваш

Казвам се Грета Николова-Ганчева и от 10 години се занимавам с продуктов и бранд мениджмънт в сферата на бързооборотните стоки, а през последната година и с дигитален маркетинг, което се изразява в планиране, координиране и управление на маркетингови кампании в социалните медии.

Какви са предизвикателствата, с които се сблъскваш? Кой е “злодеят”, за който ти трябваше помощ?

Предизвикателствата пред нас бяха много, тъй като едва прохождахме по пътеката на дигиталната реклама, въпреки че сме част от пазара на бързооборотни стоки повече от 30 години. Като всеки бизнес, така и нашият се сблъска с проблеми като динамична конкуренция, бързата дигитализация, нарастващото значение на рекламата в онлайн пространството, високите очаквания на потребителите. Нуждата от приспособяване към променящата се маркетингова среда беше осезаема, като телевизионната реклама вече не беше достатъчна за целите, които искахме да постигнем. Имахме нужда от правилна маркетингова стратегия и видимо онлайн присъствие. Имахме нужда и от съдържание, което е креативно, релевантно, съответстващо на имиджа на бранда ни и разбира се, ангажиращо потребителите. Трябваше да сегментираме също и таргет аудиториите ни, с други думи, да открием „нашите хора“ в дигиталното пространство.

Какво хареса в нас като гид?

Още преди да започнем съществената работа, екипът ви се отличи с висока ангажираност, изключително бърза реакция и внимание към специфичните нужди на нашия бизнес. Впечатлиха ме стратегическия ви подход, който е силно ориентиран към резултати, дълбокия професионализъм и експертизата, които демонстрирахте във всеки етап от процеса на работа. Подходихте с дълбоко разбиране към особеностите на индустрията и нуждите на нас самите като клиент. Най-вече изпъкна способността ви навременно да адаптирате стратегиите спрямо динамиката на пазарната среда, технологии и неизбежните промени в поведението и предпочитанията на потребителите.

Какъв беше планът, който ти прие?

Когато преди 3 години взехме решение да разширим обхвата на нашата реклама, имахме необходимостта да изградим основите на една успешна и работеща стратегия, която да покрие всички аспекти на онлайн маркетинга и комуникацията в социалните платформи. Беше ни необходим доверен партньор, даващ ни правилните насоки и стратегически баланс между ефективност и адаптивност, който категорично открихме в лицето на екипа на Xplora. След като одобрихме цялостната стратегия и разпределихме годишния бюджет по съответните канали, дадохме един изключително успешен старт на маркетинговите ни кампании във Facebook и Instagram, a преди година станахме част и от Google екосистемата (YouTube). Месечните консултации и обучителните срещи с вас ни обогатиха с допълнителни знания върху това как да анализираме правилно нашите резултати, с какво и как можем да ги подобряваме, как да следим по-добре потребителското поведение, как да оптимизираме бюджетите си максимално ефективно. Екипната работа ни вдъхна сигурност и усещане, че сте до нас във всяка една стъпка от процеса.

Как изглеждаше успехът след това? Какво успя да промениш?

Успехът не е нещо константно и еднократно. Той е в малките стъпки и победи, които имаме всеки ден, в постоянството, което показваме в работата си. Всъщност с тези малки стъпки, успяхме да постигнем едни наистина големи промени в полза на бранда ни. Мога да кажа, че за 3 години направихме един вече познат бранд на пазара, още по-разпознаваем и търсен. Достигнахме до аудитории, които бяха склонни да разпознаят и запомнят нашата реклама, мотивирахме потребителите ни да се ангажират с нашите послания. Не спираме да се развиваме в тази посока и да се адаптираме към постоянно променящия се свят на дигиталната реклама.