ИСТОРИИ НА УСПЕХА С АНЕЛИЯ ГОРЯНОВА

Добре дошъл в „Истории на успеха“ – място, където дигиталните предизвикателства се превръщат във вдъхновяващи истории за професионален растеж.

Откриваме нашата нова поредица и те запознаваме с Анелия Горянова, експерт по работодателска марка с над 15 години опит в маркетинг комуникациите. Как тя използва социалните медии, за да изгради силна репутация на ИТ компаниите? Какви предизвикателства срещна по пътя си и как правилното партньорство ѝ помогна да ги преодолее?

Открий отговорите на тези и на други въпроси по-долу.

В Истории на успех представяме реалните герои в маркетинга – хората, които имат цел за постигане. Разкажи ни с какво се занимаваш.

Казвам се Анелия Горянова. Работя в сферата на маркетинг комуникациите повече от 15 години, а от 2016 г. насам се фокусирам върху работодателската марка. Помагам на компаниите в ИТ сектора, в които съм работила, в изграждането на достоверна и надеждна репутация като работодател. Социалните медии са един от основните канали, които използвам.

В работата си обичам да се вслушвам, да уча постоянно, да се задълбочавам, да бъда конкретна, да откривам възможностите навсякъде, да експериментирам.

Какви са предизвикателствата, с които се сблъскваш? Кой е “злодеят”, за който ти трябваше помощ?

Срещала съм различни предизвикателства в зависимост от етапа на развитие на присъствието на съответната компания в дигиталното пространство – от това да планираме предварително календар с постове като съдържание и бюджет, през създаването на подходящия визуален формат съобразно съдържанието и поставените цели, до правилното таргетиране и изпълнение на спонсорираните постове и маркетинг кампании. Имала съм и казуси, сързани с позиционирането на глобални брандове.

Какво хареса в нас като гид?

В началото ме грабнахте със стратегическия си подход – вие вниквате в нуждите на клиента, виждате голямата картинка и предлагате стратегия. Хареса ми, че постоянно надграждате, следите новостите и че сте гъвкави – проследявате изпълнението на плана и променяте според ситуацията. Харесва ми навременната, професионална и искрена комуникация. Тук не мога да не отбележа силното присъствие на Кали. 😊

Вие просто ме хващате за ръката като малко дете, превеждате ме през клатещия се въжен мост, чувате моите страхове, но и настоятелни искания. Междувременно ме карате да се чувствам спокойна, че ще стигнем там, накъдето сме се запътили, защото ви имам безусловно доверие.

Какъв беше планът, който ти прие?

Предприех няколко стъпки. Потърсих доверен партньор чрез конкурс и така попаднах на вас, което прерасна в дългосрочни договорни отношения. Те са включвали консултации, изготвяне на текстово и визуално съдържание, позициониране на спонсорирани постове и кампании.

Междувременно, за да бъда активен участник в процеса на изграждане на репутацията на компаниите, в които съм работила, съм се задълбочавала в нейната история и култура, опознавала съм хората и съм откривала характерното, с което може да се позиционираме в дигиталното пространство (и не само).

А, за да мога да управлявам успешно комуникацията с вас и общите ни проекти, съм се старала да бъда достатъчно информирана за тенденциите. Чета по темата или се записвам на полезен курс. Един от тях е майсторският клас на Xplora на тема „Storytelling за HR Marketing“. Беше изключително полезен за мен, тъй като представи различни модели и подходи за създаване на съдържание. А препоръките за допълнителна литература бях истински подарък.

Как изглеждаше успехът след това? Какво успя да промениш?

Най-напред с ваша помощ се научих да планирам съдържание, да управлявам бюджет, както и да създавам правилен маркетинг бриф за кампания. Заедно успешно създаваме истории (визуални и текстови), избираме точното съдържание за съответния канал и реализираме спонсорирани маркетинг кампании, като таргетираме правилната за нас аудитория.

Очаквай скоро и още “Истории на успеха”!