ИСТОРИИ НА УСПЕХА С ИВА СТЕФАНОВА
Добре дошъл в „Истории на успеха“! Място, където дигиталните предизвикателства се превръщат във вдъхновяващи истории за професионален растеж.
Представяме ти реалните герои в маркетинга – хората, които имат цел за постигане.
Разкажи ни с какво се занимаваш
Здравейте, казвам се Ива и като мениджър “Комуникации и Регулации” на ЕКОПАК България се занимавам с това да мотивирам хората да видят своята лична отговорност за обществото, в което живеем. Не само за това, което лично ни засяга – какво работим, какво ядем, как харчим парите си, но и към общото – това, което оставяме след себе си – наследството. В буквален смисъл отпадъците са нашия отпечатък върху природата – нещо, което ще остане след нас още много години, понякога стотици. Днес много хора вярват в прераждането, че не сме тук само за един живот. Макар за последното да няма доказателства все още, то с отпадъците ни е съвсем реално – те могат да имат много нови животи – стига да ги изхвърляме разделно и да имаме правилно отношение към тях.
Какви са предизвикателствата, с които се сблъскваш? Кой е “злодеят”, за който ти трябваше помощ?
Като мениджър „Комуникации и Регулации“ в Екопак България трябва да работя за постигане на реални действия – повишаване на ангажираността на над 2,5 милиона българи (това е населението, което ЕКОПАК обслужва със системи за разделно събиране). Искаме да спечелим вниманието и сърцата им за каузата на обществото и природата, която оставяме след себе си. А днес вниманието е най-неуловимият и вечно променящ се „злодей“, който бяга все по-бързо, прескачайки от пост, видео, подкаст, новини, чатове. Много е трудно да го хванеш.
Какво хареса в нас като гид?
Организираността и структурата, която Xplora има при планирането и реализирането на присъствието в социалните мрежи. Свежият поглед към различни гледни точки, похвати, формати, които са по-ефективни. Ценя много идеите и аргументираните предложения, които идват от екипа, за да можем да „разчупим калъпа“.
Какъв беше планът, който ти прие?
Ценя много предложението на Xplora да разширим комуникационните канали за последната ни по-мащабна кампания „Екозвезди“ и да включим YouTube и Google Display. Предизвикателство е да таргетираш много тясна публика – собственици на заведения и фитнеси в мрежите и тук ветрилото на каналите има значение.
Как изглеждаше успехът след това? Какво успя да промениш?
Първо, успяхме да постигнем двойно увеличение на заявките за включване в „Екозвезди“ и три пъти увеличение на гласувалите в платформата за онлайн рейтинг. И второ – устойчивост – обектите започнаха да вярват, че не е толкова трудно и има смисъл. Някои от тях започнаха да се свързват с нас с идея да направим съвместна кампания, за да покажем „добрия пример“. Техническият университет в София, който е огромна институция – над 7000 студенти и преподаватели, си организира вътрешен контрол за правилното разделно събиране и ефектът е, че получаваме наистина чист и „хубав“ материал за рециклиране. Това е като снежна топка – започва малка и става все по-голяма, като се търкаля по склона.
Снимка: Сдружение „БГ Бъди Активен“