2024-та е вече тук и ние сме нетърпеливи да видим какво ли ни е подготвила. Разходихме се в интернет пространството, за да видим какво се говори за дизайн тенденциите тази година. Събрахме на едно място всичко, което ни вдъхнови и го споделяме с теб.
-
AI Design – тенденцията, която е тук, за да остане
Няма как да не започнем с бума на AI. Миналата година интернет пространството беше залято от AI-генерирани изображения и без да преувеличаваме, всеки един от нас се превърна в дизайнер, художник, фотограф с неограничени възможности. Дебатите по темата продължават, но няма как да отречем, че AI е тук, за да остане и че наистина може да ни помогне. Интегрирането му във все повече софтуери дава хиляди възможности на дизайнерите да се развихрят и поставя най-смелите им идеи на един клик разстояние.
Ярък пример е кампанията на Nutella Unica, която нямаше да бъде възможна без съдействието на AI. Брандът решил, че иска да направи нещо интересно и специално с етикета си и така се родила идеята да се създаде 7 милиона уникални дизайна.
-
Тежки композиции
Минимализмът е константа, която едва ли някога ще изгуби мястото си в сърцето на всеки дизайнер. Въпреки това последните няколко години максимализмът, изобилието от елементи и богатите композиции печелят все повече поддръжници. За 2024 се говори, че ще продължи да развива този тренд в дизайна.
-
Ярки цветове
Време е да поговорим и за цветовете – една от нашумелите тенденции в дизайна за 2024. Светът сякаш е зажаднял за силни усещания, смели дизайни и ярки цветове. Неочаквани визуални комбинации и висок контраст ни очакват тази година. Съчетаването на цветовете от дъгата и честото използване на градиенти ще правят ежедневието ни по-цветно и щастливо.
-
Барби Розово
Няма как да подминем хита на 2023 и да не споменем, че известно време светът говореше само за феномена “Barbenheimer”. Розовото се възроди с пълна сила и заля ежедневието ни и се говори, че през 2024 ще влиянието на Барби-естетиката ще продължи да бъде тенденция и през 2024.
-
Bento box grid
Любимият ни тренд го оставихме за десерт, а именно Bento box гридовете. Предполагаме няма как да не ти е попадало видео в интернет пространството на родители, които подготвят своите деца за училище и редят обяда им в специална кутия с разделения. Именно това е bento box (типична за Япония) и се очаква да виждаме този тип подредба все по-често в дизайна на сайтове и лендинг страници. Гридът се характеризира с ясно очертани граници, “кутийки”, в които се помества съдържанието и спомага за по-ясна визуална йерархия.
Този тренд е доста подходящ, когато искаме да приложим визуален сторителинг, за който ти разказахме повече в една от последните ни дизайн статии.
Очакваме с нетърпение да видим дали тези тенденции ще се задържат, а дотогава може да хвърлиш едно око на нашия Youtube канал.