Реклама в Instagram
Instagram е 6-тата най-популярна и използвана социална мрежа в света с над 1 милиард активни потребители месечно.
В дигиталните среди, Instagram e познат като платформата на инфлуенсърите. Цифрите сами говорят - според проучване на omnicore 500 000 са активните профили на инфлуенсъри в Instagram в световен мащаб, а 55.4% от тях използват сторитата за спонсорирано съдържание.
В България с Instagram таргетирана реклама може да достигнете до около 1 200 000 потребителски профила на хора на възраст между 13 и 65+ години. Ето защо рекламата в Instagram е един от препоръчителните канали в дигиталната ви стратегия особено когато таргетът ви попада в златната среда на активните потребители - това са именно такива на възраст между 17 и 34 години.
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Какъв опит имаме в рекламата в INSTAGRAM?
За над 25 клиенти сме изградили успешни стратегии за Instagram като част от цялостния им маркетинг микс.
В зависимост от основния фокус на бизнеса ние настройваме рекламните кампании така, че да оправдаят тези цели. Имаме бизнеси, при които основен фокус е позиционирането на нов продукт и там Instagram ни е изключително полезен – особено с популярното сред аудиторията Story. За други наши B2C клиенти основна цел е продажбата на дрехи и аксесоари, за което често използваме т.нар. collection реклама и промотиране на продуктов каталог. С позиционирането на тези формати в Instagram и правилното таргетиране и оптимизиране постигаме заложените цели.
КОНКРЕТНИ ПРИМЕРИ
Защо реклама в INSTAGRAM?
Рекламирането в Instagram дава възможност на брандовете да достигнат до по-широка аудитория, която поради спецификите на плаформата е много по-склонна да се ангажира с видяното съдържание. Освен чисто за Awareness, платформата става и все по-подходящо място за засилване на продажбите, благодарение на богатия си набор от формати и добра функционалност.
Основните предимства на Instagram рекламата са:
Изграждане на лоялна аудитория чрез ангажиране – коментари, споделяния, харесвания. Това създава по-силна връзка между потребителите и бранда, а колкото по-свързани са с вас, толкова по-голяма е вероятността да изберат вашия продукт или услуга.
Форматите за реклама в Instagram се сливат с останалото органично съдържание, което е в плюс, тъй като потребителите стават все по-сензитивни към рекламите.
Конкурентите ви са активни в платформата – отлагайки присъствието си в мрежата, позволявате на конкурентите ви да са по-активни там и да разрастват аудиторията и бизнеса си.
В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ СЕ НАБЛЮДАВАТ СЛЕДНИТЕ ТРЕНДОВЕ И ПОСОКИ НА РАЗВИТИЕ НА INSTAGRAM:
- Социалната мрежа се превръща в място за търсене и пазаруване на продукти. Доказателство за това е новият Shopping Channel в Instagram Explore, както и възможната интеграция на продуктов каталог с профила ви.
- Instagram Live – една от най-добрите възможности да общувате директно с вашите последователи ясно и по автентичен начин. Live видеата могат да бъдат съпроводени от Shopping tag, който позволява пазаруването онлайн по време на live broadcast.
- Трендовете, които засягат съдържанието в платформата, са свързани с все по-честото използване на текстови изображения, карусели и дълги описания към визиите, които наподобяват “small blogging”.
- Изцяло персонализирано съдържание чрез новия тренд Reels – интерактивни shoppable формати, видими в Explore секцията, което им позволява да бъдат гледани и откривани от по-широка аудитория.
КАКВИ УСЛУГИ ВКЛЮЧВА РЕКЛАМАТА В INSTAGRAM?
Управлението на рекламата в Instagram включва няколко етапа, които ние разглеждаме като отделни услуги:
Рекламна стратегия
Определяне на цели на кампания, подходящи типове реклама и формати за изпълнението им.
Медия план и бюджетиране
Планиране на различните типове реклама, разпределението им в периода на кампанията и естимиране на очаквани резултати.
Услуга по управление на рекламата
Услуга по управление на рекламата – създаване на бизнес акаунт, рекламен акаунт, Facebook пиксел, настройка на динамична ремаркетинг кампания, различни типове аудитории спрямо целите на кампаниите и други услуги, свързани с изпълнението им.
Доклади и отчети
Междинни доклади и финален отчет, обобщаващ цялостното представяне на кампанията. Детайлно анализиране на постигнатите цели, изкарване на основни изводи от кампанията и препоръки за следващи активации.
КАКВИ СТЪПКИ ВКЛЮЧВА РЕКЛАМАТА В INSTAGRAM?
Проучване и анализ на бизнеса, продукта, конкурентите и клиентите
Избор на подходящ тип рекламни формати спрямо стратегията на кампанията
Разпределение на бюджет между различните типове формати
Следене и анализ на поведението на потребителите и оптимизация на кампаниите
Изграждане на рекламни послания и визии за всеки етап от потребителската пътека на потребителите
Създаване на подходящи таргет аудитории
Основните типове (формати) реклама в Instagram
ОСНОВНИТЕ ВИДОВЕ РЕКЛАМА В INSTAGRAM
Може да рекламирате в Instagram както през приложението, така и през Facebook Ads. Всичко за видовете реклами, които може да реализирате през Facebook, ще научите оттук.
През приложението може да реализирате няколко вида реклами.
Reach New People
По този начин ще промотирате съдържанието към потребители, които не ви следват, и ще увеличите достигнатите уникални потребители. Ако изберете това, Instagram автоматично форматира поста ви както за feed, така и за story.
Your Direct Messages
Този тип “цел” подканва потребителите да ви изпратят съобщение. Тук действието/call-to-action ще е “Send Message”.
Your Website
Този тип “цел” ще изпраща потребителите на вашия уебсайт през т.нар. In-app browser. Може да изберете от списък с различни call-to-actions:
Your Profile
Ако искате да имате call-to-action “Visit Instagram Profile”, трябва да изберете тази опция. Хора с потенциален интерес ще могат да посетят директно профила ви.