Реклама в Instagram

Instagram е 4-тата най-популярна и използвана социална мрежа в света с над 2 милиардa активни потребители месечно.

В дигиталните среди, Instagram e познат като платформата на инфлуенсърите. Цифрите сами говорят - според проучване на omnicore над 500 000 са активните профили на инфлуенсъри в Instagram в световен мащаб, а 55.4% от тях използват сторитата за спонсорирано съдържание. 

В България с Instagram таргетирана реклама може да достигнете до около 2 милиона потребителски профила на хора на възраст между 18 и 65+ години. Ето защо рекламата в Instagram е един от препоръчителните канали в дигиталната ви стратегия особено когато таргетът ви попада в златната среда на активните потребители - това са именно такива на възраст между 17 и 34 години.

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

опит имаме в рекламата в linkedin

Какъв опит имаме в рекламата в INSTAGRAM?

За над 25 клиенти сме изградили успешни стратегии за Instagram като част от цялостния им маркетинг микс.

В зависимост от основния фокус на бизнеса ние настройваме рекламните кампании така, че да оправдаят тези цели. Имаме бизнеси, при които основен фокус е позиционирането на нов продукт и там Instagram ни е изключително полезен – особено с популярното сред аудиторията Story. За други наши B2C клиенти основна цел е продажбата на дрехи и аксесоари, за което често използваме т.нар. collection реклама и промотиране на продуктов каталог. С позиционирането на тези формати в Instagram и правилното таргетиране и оптимизиране постигаме заложените цели.

КОНКРЕТНИ ПРИМЕРИ

  • Batiste Case Study carousel
    Кампания с Ева

    Ако следите профилите на Batiste Bulgaria, със сигурност сте забелязали една мистериозна дама, която сладко разказва за ежедневието си и колко пъти е била “спасявана” от сухия шампоан. Да, това съм аз – Ева. Обичам да споделям с вас красивите си дни – и не че водя приказен начин на живот, просто знам как да виждам красотата и в най-малките неща.

    Прочети повече

Защо реклама в INSTAGRAM?

Рекламирането в Instagram дава възможност на брандовете да достигнат до по-широка аудитория, която поради спецификите на плаформата е много по-склонна да се ангажира с видяното съдържание. Освен чисто за Awareness, платформата става и все по-подходящо място за засилване на продажбите, благодарение на богатия си набор от формати и добра функционалност.

Основните предимства на Instagram рекламата са:

IG 1
Изграждане на лоялна аудитория чрез ангажиране – коментари, споделяния, харесвания. Това създава по-силна връзка между потребителите и бранда, а колкото по-свързани са с вас, толкова по-голяма е вероятността да изберат вашия продукт или услуга.
IG 2
Форматите за реклама в Instagram се сливат с останалото органично съдържание, което е в плюс, тъй като потребителите стават все по-сензитивни към рекламите.
IG 3
Конкурентите ви са активни в платформата – отлагайки присъствието си в мрежата, позволявате на конкурентите ви да са по-активни там и да разрастват аудиторията и бизнеса си.

В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ СЕ НАБЛЮДАВАТ СЛЕДНИТЕ ТРЕНДОВЕ И ПОСОКИ НА РАЗВИТИЕ НА INSTAGRAM:

  • Социалната мрежа се превръща в място за търсене и пазаруване на продукти. Доказателство за това е новият Shopping Channel в Instagram Explore, както и възможната интеграция на продуктов каталог с профила ви.
  • Instagram Live – една от най-добрите възможности да общувате директно с вашите последователи ясно и по автентичен начин. Live видеата могат да бъдат съпроводени от Shopping tag, който позволява пазаруването онлайн по време на live broadcast.
  • Трендовете, които засягат съдържанието в платформата, са свързани с все по-честото използване на текстови изображения, карусели и дълги описания към визиите, които наподобяват “small blogging”.
  • Изцяло персонализирано съдържание чрез новия тренд Reels – интерактивни shoppable формати, видими в Explore секцията, което им позволява да бъдат гледани и откривани от по-широка аудитория.

КАКВИ УСЛУГИ ВКЛЮЧВА РЕКЛАМАТА В INSTAGRAM?

Управлението на рекламата в Instagram включва няколко етапа, които ние разглеждаме като отделни услуги:

Рекламна стратегия

Определяне на цели на кампания, подходящи типове реклама и формати за изпълнението им.

Медия план и бюджетиране

Планиране на различните типове реклама, разпределението им в периода на кампанията и естимиране на очаквани резултати.

Услуга по управление на рекламата

Услуга по управление на рекламата – създаване на бизнес акаунт, рекламен акаунт, Facebook пиксел, настройка на динамична ремаркетинг кампания, различни типове аудитории спрямо целите на кампаниите и други услуги, свързани с изпълнението им.

Доклади и отчети

Междинни доклади и финален отчет, обобщаващ цялостното представяне на кампанията. Детайлно анализиране на постигнатите цели, изкарване на основни изводи от кампанията и препоръки за следващи активации.
услуги включва

КАКВИ СТЪПКИ ВКЛЮЧВА РЕКЛАМАТА В INSTAGRAM?

1

Проучване и анализ на бизнеса, продукта, конкурентите и клиентите

2

Избор на подходящ тип рекламни формати спрямо стратегията на кампанията

3

Разпределение на бюджет между различните типове формати

6

Следене и анализ на поведението на потребителите и оптимизация на кампаниите

5

Изграждане на рекламни послания и визии за всеки етап от потребителската пътека на потребителите

4

Създаване на подходящи таргет аудитории

Основните типове (формати) реклама в Instagram

Story Ad

С този формат може да увеличите броя посетители на сайта ви благодарение на директната връзка от Story формата с линк към сайта. Специфичното на този формат е, че заема изцяло дисплея на потребителите и по този начин елиминира разсейващите елементи от други реклами и общо съдържание.

Image Ad

Целите, които можете да постигнете с този формат са да увеличите броя на ангажираните потребители чрез изчистена, ясна и въздействаща визия.

Video Ad

Видеата са идеалният начин да разкажете повече за бранда, продукта или услугата. Със своето движение и звук те грабват вниманието на потребителите. Дължината на видеото и местата му на показване могат да варират спрямо заложените цели.

Carousel Ad

С него може да покажете до 10 различни картинки или видеа в една реклама. Всяка картинка или видео може да бъде с отделен линк, което позволява показване на много различни продукти, даването на повече информация за всеки от тях или развиване на история между отделните визии.

Collection Ad

Насърчава потребителите да пазаруват като им показва различни продукти от сайта чрез продуктов каталог в Instagram. Изцяло за мобилни устройства.

на реклама в instagram

ОСНОВНИТЕ ВИДОВЕ РЕКЛАМА В INSTAGRAM

Може да рекламирате в Instagram както през приложението, така и през Facebook Ads. Всичко за видовете реклами, които може да реализирате през Facebook, ще научите оттук.
През приложението може да реализирате няколко вида реклами.

Reach New People

По този начин ще промотирате съдържанието към потребители, които не ви следват, и ще увеличите достигнатите уникални потребители. Ако изберете това, Instagram автоматично форматира поста ви както за feed, така и за story.

Your Direct Messages

Този тип “цел” подканва потребителите да ви изпратят съобщение. Тук действието/call-to-action ще е “Send Message”.

Your Website

Този тип “цел” ще изпраща потребителите на вашия уебсайт през т.нар. In-app browser. Може да изберете от списък с различни call-to-actions:

in app browser call to action options

Your Profile

Ако искате да имате call-to-action “Visit Instagram Profile”, трябва да изберете тази опция. Хора с потенциален интерес ще могат да посетят директно профила ви.