Xplora CaseStudy Kozarev

Как кулинарната фотография разказва истории?

КРАТКО ОПИСАНИЕ ЗА „КОЗАРЕВ“

“Козарев” е малък семеен бизнес с една голяма мисия – да докажe, че в България могат да се произвеждат продукти без компромис в качеството и начина на работа.

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВОТО, КОЕТО СМЕ ИМАЛИ


Трябваше да създадем визуална стратегия за дигиталната комуникация на “Козарев” във Facebook и Instagram. А целта ни беше да изградим идентичност на бранда, с която да достигнем до широката аудитория, която е ценител на неустоимия и автентичен вкус на млечните продукти. Голямата ни цел беше да накараме потребителите ни да разпознават съдържанието на бранда от пръв поглед, докато скролват във фийдовете си. Същевременно искахме да създадем и top-of-mind awareness за “Козарев”.

СТЪПКИТЕ, ПРЕЗ КОИТО ПРЕМИНАВАМЕ

  1. Визуалната идентичност

Започнахме работата с проучване на дизайн тенденциите в кулинарната фотография. Гмурнахме се в профилите на конкурентни брандове, български и чуждестранни food blogger-и, за да почерпим вдъхновение и ясна представа кои визуални елементи и композиции приковават погледите на потребителите. Благодарение на това проучване и постоянна комуникация с клиента и неговата представа за визуалната тоналност на бранда, ние успяхме да създадем MoodBoard, в който да вплетем трендовете с духа на “Козарев”. Накрая успяхме да създадем основите на една автентична комуникационна идентичност на бранда, в която историята е основна, а продуктът присъства естествено в ситуацията, за да открие своето място и в съзнанието на потребителите.

  1. Аудиторията

Следващата ни стъпка беше да опознаем аудиторията си. Започнахме в началото с предположения на база проучвания и тенденции в поведението, които сме наблюдавали. Следяхме какво правят инфлуенсъри, кое тяхно съдържание е най-успешно и какви са отзивите на потребителите. По този начин успяхме да влезем в ежедневието на аудиторията и да открием кои са ситуациите, в които можем да вплитаме по естествен начин продуктите “Козарев”. В резултат на тази стъпка успяхме да създадем концепция, в която всеки пост е истинско гастрономическо преживяване за всеки потребител.

  1. Магията на кулинарната история

След обсъждане с клиента и финално одобрение на визуалната идентичност, преминахме към превръщането на тази имагинерна същност на бранда в негово реално лице пред аудиторията.

За да планираме снимките и да ги превърнем в една истинска кулинарна история, започваме процеса с ежемесечно събиране на идеи и обсъждането им по време на брейнсторминг. По време на него мислим как да подредим елементите в кадъра, за да създадем по-добра снимка. Освен това подбираме различни формати, които да използваме, за да оптимизираме представянето на съдържанието във всяка от социалните мрежи. Заедно с екипа събираме идеи за видео рецепти, които са актуални и интересни в конкретния период, за да отговорим на тенденциите.

По време на снимките се стараем да се придържаме към извадените предварително референции. Предварително набелязваме визиите за монтаж и снимаме необходимите съставки и опаковките на млечните продуки, в подходящата перспектива и осветление. По този начин монтираме обектите в тяхната естествена среда, с правилните сенки и светлина.

Първоначално създадохме цялостна идентичност и визия за бранда. Искахме да се придържаме към визии подходящи за аудиторията на “Козарев”, подкрепени от фини цветни елементи, които да придават усещането за идентичност – например пунктираните линии и водещият зелен цвят. Що се отнася до снимките, искахме да имат “по-луксозно” усещане и стил – да са семпли сетове, с по-меки цветове, следвайки една или близки тоналности, без прекалено шарени аранжировки, залагайки на контраста между тъмно и светло в Instagram например. Искахме снимките и видео рецептите, които предлагаме да излъчват чувството на изисканост, чрез внимателен подбор на декори и подхождащи светлинни оформления спрямо всеки сет.

  1. Важната съставка – думите

Когато дизайнът е готов, е време да облечем и в правилните думи историята, която показваме. Понякога разказваме за преживяването на неустоима вечеря с любим човек. Друг път за времето, което оставяме за себе си и наслада за небцето по време на почивка. И още много истории, с които караме всеки потребител да се замечтае за автентичния вкус на продуктите в малките моменти от своето ежедневие.

КАКВО ПОСТИГНАХМЕ СЪС СНИМКИТЕ?


Благодарение на снимките и историите, които вплитаме в тях, успяхме със съдържание и добре оптимизирани бюджети за реклама да повишим последователите във Facebook с 3.6K, а в Instagram с 919 в рамките на 2 години. Визуалната идентичност на бранда вече е лесноразпознаваема, както и продуктите, които предлага.

Колко бяха последователите във Facebook преди?

  • 1000

Колко бяха последователите в Instagram преди?

  • 0

Нови последователи във Facebook:

  • 3 600

Нови последователи в Instagram:

  • 919

Брой ангажирания във Facebook

  • 85.7К

Брой органични ангажирания в Instagram

В ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂