Знаеш ли, че можеш да натрупаш знания и умения в дигиталния маркетинг чрез нашата Xplora Academy?

Xplora CaseStudy Spoko

Смяна на поколения – влизане в нови платформи

Вафли “Споко” са един от най-смелите клиенти, с които работим. През годините, в които създаваме съдържание за тях, успяхме да спечелим доверието им и ни дадоха поле за изява, в което да си позволим да бъдем креативни. Заедно изградихме акаунта на бранда в Instagram, създавайки забавно съдържание, подходящо именно за тяхната аудитория. Първоначално стартирахме с по-стандартни постове, включихме така популярните “мемета”, за да хванем вълната на тийнейджърите, които бяха основния таргет на вафли “Споко”. Малко по-късно добавихме и видео съдържание, тъй като видяхме, че форматите и трендовете в Instagram се променяха динамично, а за нас винаги е важно да се движим спрямо тях.

Дойде моментът, в който навлезе една от най-бързо развиващите се социални мрежи – TikTok. Gen Z бяха първите, които се преместиха в нея и само за няколко месеца TikTok надмина повечето социални мрежи и се превърна в сериозен “хайп” за младото поколение. Това беше нашата аудитория и трябваше бързо да се адаптираме спрямо техните интереси. Затова в края на 2021 и началото на 2022 година предприехме промяна. Стартирахме с анализ на текущите трендове. Какво открихме? Разбрахме, че младата аудитория иска:

  • повече видеа;
  • повече оригинално, автентично съдържание;
  • различна близост с бранда.

Вече имахме добре изградена основа от видео съдържанието в Instagram и добре изградена комуникация с клиента, което ни даде спокойствието да предприемем естествената следваща стъпка – да продължим позиционирането на “Споко” в TikTok с видеа по естествен начин, без да натрапваме продукта на аудиторията.

Знаехме, че в TikTok се срещат предимно тийнейджъри и млади хора и че те са потребители с по-различно поведение, които предпочитат да консумират по-малко рекламно съдържание. Те търсят нещо готино, интересно, забавно и точно това искахме да им дадем с нашите видеа.

Продължихме със пресъздаване на забавни ситуации, които са добре познати на аудиторията ни и надградихме съдържанието около популярни трендове, защото те постигат висока гледаемост и ангажираност от страна на потребителите, което пък ни даде сигнал, че този тип съдържание е успешен.

В стратегията си добавихме и два нови подхода. Първият – създаване на интересно продуктово съдържание, като акцентирахме на неговата забавна страна. И вторият – създаване на съдържание с изцяло ангажиращ характер, целта на което бе да стимулира потребителите да споделят своето мнение и предпочитания по конкретно зададени от нас въпроси.

За да постигнем по-добри резултати и повече активност от страна на потребителите, видеата, които създадохме, бяха изцяло съобразени със спецификите на аудиторията в тази социалната мрежа.

С какво можем да се похвалим? За по-малко от година:

  • публикувахме 90+ видеа;
  • най-гледаното ни видео събра 726 000 гледания, като имаме и 3 видеа, гледани между 50 000 и 130 000 пъти;
  • генерирахме мнооооого коментари;
  • получени сърца – 141 300.

И както знаеш, в тази социална мрежа съдържанието се споделя и развива органично, което означава, че това са резултати, които успяхме да постигнем без инвестиране на бюджет в спонсориране. 😉

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Elea thumbnail lepka 1 V3
    Как ELEA удвои ангажираността си и достигна 1.2M+ потребители чрез дигитален маркетинг

    В това Case Study на клиента ни Elea ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy EKOPAK thumbnail lepka
    Как ЕКОПАК активира над 500 заведения в кампания

    В това Case Study на клиента ни ЕКОПАК ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Sameday thumbnail lepka
    Как Sameday подобри бранд имиджа си чрез стратегическо видео съдържание

    В това Case Study за клиента ни Sameday ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Идеята ✅ Подходът ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy PSBF thumbnail
    Да съчетаеш новите технологии в добре позната кампания за Черен петък

    В това Case Study на клиента ни Photosynthesis ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy KARE thumbnail lepka
    450% ръст в онлайн продажбите чрез стратегически performance маркетинг

    В това Case Study за клиента ни KARE ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WashNGo thumbnail lepka
    Изграждане на бранд чрез ангажиращо съдържание: успешната кампания на Wash&Go

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6 thumbnail lepka
    Нови клиенти за 6 Plus чрез стратегически дигитален маркетинг

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂