Xplora CaseStudy Spoko

Смяна на поколения – влизане в нови платформи

Вафли “Споко” са един от най-смелите клиенти, с които работим. През годините, в които създаваме съдържание за тях, успяхме да спечелим доверието им и ни дадоха поле за изява, в което да си позволим да бъдем креативни. Заедно изградихме акаунта на бранда в Instagram, създавайки забавно съдържание, подходящо именно за тяхната аудитория. Първоначално стартирахме с по-стандартни постове, включихме така популярните “мемета”, за да хванем вълната на тийнейджърите, които бяха основния таргет на вафли “Споко”. Малко по-късно добавихме и видео съдържание, тъй като видяхме, че форматите и трендовете в Instagram се променяха динамично, а за нас винаги е важно да се движим спрямо тях.

Дойде моментът, в който навлезе една от най-бързо развиващите се социални мрежи – TikTok. Gen Z бяха първите, които се преместиха в нея и само за няколко месеца TikTok надмина повечето социални мрежи и се превърна в сериозен “хайп” за младото поколение. Това беше нашата аудитория и трябваше бързо да се адаптираме спрямо техните интереси. Затова в края на 2021 и началото на 2022 година предприехме промяна. Стартирахме с анализ на текущите трендове. Какво открихме? Разбрахме, че младата аудитория иска:

  • повече видеа;
  • повече оригинално, автентично съдържание;
  • различна близост с бранда.

Вече имахме добре изградена основа от видео съдържанието в Instagram и добре изградена комуникация с клиента, което ни даде спокойствието да предприемем естествената следваща стъпка – да продължим позиционирането на “Споко” в TikTok с видеа по естествен начин, без да натрапваме продукта на аудиторията.

Знаехме, че в TikTok се срещат предимно тийнейджъри и млади хора и че те са потребители с по-различно поведение, които предпочитат да консумират по-малко рекламно съдържание. Те търсят нещо готино, интересно, забавно и точно това искахме да им дадем с нашите видеа.

Продължихме със пресъздаване на забавни ситуации, които са добре познати на аудиторията ни и надградихме съдържанието около популярни трендове, защото те постигат висока гледаемост и ангажираност от страна на потребителите, което пък ни даде сигнал, че този тип съдържание е успешен.

В стратегията си добавихме и два нови подхода. Първият – създаване на интересно продуктово съдържание, като акцентирахме на неговата забавна страна. И вторият – създаване на съдържание с изцяло ангажиращ характер, целта на което бе да стимулира потребителите да споделят своето мнение и предпочитания по конкретно зададени от нас въпроси.

За да постигнем по-добри резултати и повече активност от страна на потребителите, видеата, които създадохме, бяха изцяло съобразени със спецификите на аудиторията в тази социалната мрежа.

С какво можем да се похвалим? За по-малко от година:

  • публикувахме 90+ видеа;
  • най-гледаното ни видео събра 726 000 гледания, като имаме и 3 видеа, гледани между 50 000 и 130 000 пъти;
  • генерирахме мнооооого коментари;
  • получени сърца – 141 300.

И както знаеш, в тази социална мрежа съдържанието се споделя и развива органично, което означава, че това са резултати, които успяхме да постигнем без инвестиране на бюджет в спонсориране. 😉

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече
  • 2 ArianaRadler Case Study Carousel
    @ariana.radler - 0.0% алкохол и 100% свежест

    Трябваше да превърнем Instagram профила на Ариана в основна платформа за комуникация на Ариана Радлер 0.0%, както и да фокусираме вниманието на аудиторията върху натуралните съставки, новите вкусове, свежестта и отличната комбинация между безалкохолна бира и плодов сок.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂