Смяна на поколения – влизане в нови платформи
Вафли “Споко” са един от най-смелите клиенти, с които работим. През годините, в които създаваме съдържание за тях, успяхме да спечелим доверието им и ни дадоха поле за изява, в което да си позволим да бъдем креативни. Заедно изградихме акаунта на бранда в Instagram, създавайки забавно съдържание, подходящо именно за тяхната аудитория. Първоначално стартирахме с по-стандартни постове, включихме така популярните “мемета”, за да хванем вълната на тийнейджърите, които бяха основния таргет на вафли “Споко”. Малко по-късно добавихме и видео съдържание, тъй като видяхме, че форматите и трендовете в Instagram се променяха динамично, а за нас винаги е важно да се движим спрямо тях.
Дойде моментът, в който навлезе една от най-бързо развиващите се социални мрежи – TikTok. Gen Z бяха първите, които се преместиха в нея и само за няколко месеца TikTok надмина повечето социални мрежи и се превърна в сериозен “хайп” за младото поколение. Това беше нашата аудитория и трябваше бързо да се адаптираме спрямо техните интереси. Затова в края на 2021 и началото на 2022 година предприехме промяна. Стартирахме с анализ на текущите трендове. Какво открихме? Разбрахме, че младата аудитория иска:
- повече видеа;
- повече оригинално, автентично съдържание;
- различна близост с бранда.
Вече имахме добре изградена основа от видео съдържанието в Instagram и добре изградена комуникация с клиента, което ни даде спокойствието да предприемем естествената следваща стъпка – да продължим позиционирането на “Споко” в TikTok с видеа по естествен начин, без да натрапваме продукта на аудиторията.
Знаехме, че в TikTok се срещат предимно тийнейджъри и млади хора и че те са потребители с по-различно поведение, които предпочитат да консумират по-малко рекламно съдържание. Те търсят нещо готино, интересно, забавно и точно това искахме да им дадем с нашите видеа.
Продължихме със пресъздаване на забавни ситуации, които са добре познати на аудиторията ни и надградихме съдържанието около популярни трендове, защото те постигат висока гледаемост и ангажираност от страна на потребителите, което пък ни даде сигнал, че този тип съдържание е успешен.
В стратегията си добавихме и два нови подхода. Първият – създаване на интересно продуктово съдържание, като акцентирахме на неговата забавна страна. И вторият – създаване на съдържание с изцяло ангажиращ характер, целта на което бе да стимулира потребителите да споделят своето мнение и предпочитания по конкретно зададени от нас въпроси.
За да постигнем по-добри резултати и повече активност от страна на потребителите, видеата, които създадохме, бяха изцяло съобразени със спецификите на аудиторията в тази социалната мрежа.
С какво можем да се похвалим? За по-малко от година:
- публикувахме 90+ видеа;
- най-гледаното ни видео събра 726 000 гледания, като имаме и 3 видеа, гледани между 50 000 и 130 000 пъти;
- генерирахме мнооооого коментари;
- получени сърца – 141 300.
И както знаеш, в тази социална мрежа съдържанието се споделя и развива органично, което означава, че това са резултати, които успяхме да постигнем без инвестиране на бюджет в спонсориране. 😉
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂