Xplora CaseStudy Spoko

Смяна на поколения – влизане в нови платформи

Вафли “Споко” са един от най-смелите клиенти, с които работим. През годините, в които създаваме съдържание за тях, успяхме да спечелим доверието им и ни дадоха поле за изява, в което да си позволим да бъдем креативни. Заедно изградихме акаунта на бранда в Instagram, създавайки забавно съдържание, подходящо именно за тяхната аудитория. Първоначално стартирахме с по-стандартни постове, включихме така популярните “мемета”, за да хванем вълната на тийнейджърите, които бяха основния таргет на вафли “Споко”. Малко по-късно добавихме и видео съдържание, тъй като видяхме, че форматите и трендовете в Instagram се променяха динамично, а за нас винаги е важно да се движим спрямо тях.

Дойде моментът, в който навлезе една от най-бързо развиващите се социални мрежи – TikTok. Gen Z бяха първите, които се преместиха в нея и само за няколко месеца TikTok надмина повечето социални мрежи и се превърна в сериозен “хайп” за младото поколение. Това беше нашата аудитория и трябваше бързо да се адаптираме спрямо техните интереси. Затова в края на 2021 и началото на 2022 година предприехме промяна. Стартирахме с анализ на текущите трендове. Какво открихме? Разбрахме, че младата аудитория иска:

  • повече видеа;
  • повече оригинално, автентично съдържание;
  • различна близост с бранда.

Вече имахме добре изградена основа от видео съдържанието в Instagram и добре изградена комуникация с клиента, което ни даде спокойствието да предприемем естествената следваща стъпка – да продължим позиционирането на “Споко” в TikTok с видеа по естествен начин, без да натрапваме продукта на аудиторията.

Знаехме, че в TikTok се срещат предимно тийнейджъри и млади хора и че те са потребители с по-различно поведение, които предпочитат да консумират по-малко рекламно съдържание. Те търсят нещо готино, интересно, забавно и точно това искахме да им дадем с нашите видеа.

Продължихме със пресъздаване на забавни ситуации, които са добре познати на аудиторията ни и надградихме съдържанието около популярни трендове, защото те постигат висока гледаемост и ангажираност от страна на потребителите, което пък ни даде сигнал, че този тип съдържание е успешен.

В стратегията си добавихме и два нови подхода. Първият – създаване на интересно продуктово съдържание, като акцентирахме на неговата забавна страна. И вторият – създаване на съдържание с изцяло ангажиращ характер, целта на което бе да стимулира потребителите да споделят своето мнение и предпочитания по конкретно зададени от нас въпроси.

За да постигнем по-добри резултати и повече активност от страна на потребителите, видеата, които създадохме, бяха изцяло съобразени със спецификите на аудиторията в тази социалната мрежа.

С какво можем да се похвалим? За по-малко от година:

  • публикувахме 90+ видеа;
  • най-гледаното ни видео събра 726 000 гледания, като имаме и 3 видеа, гледани между 50 000 и 130 000 пъти;
  • генерирахме мнооооого коментари;
  • получени сърца – 141 300.

И както знаеш, в тази социална мрежа съдържанието се споделя и развива органично, което означава, че това са резултати, които успяхме да постигнем без инвестиране на бюджет в спонсориране. 😉

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂