Дигитален маркетинг за търговия на дребно
Търговията на дребно вече трудно може да съществува без фокусиран дигитален маркетинг. Защо? Защото потребителите постоянно имат нужди, които инстинктивно вече задоволяват в дигитална среда.
Сред ключовите концепции в дигиталния маркетинг са микромоментите - когато по рефлекс ползваме дигитално устройство, за да задоволим своя конкретна нужда. Микромоментите са групирани в клъстери от много на брой вече конкретни въпроси, които си задават потребителите в съответния клъстер - “искам да знам”, “искам да направя”, “искам да отида”, “искам да купя”. Последните два са особено релевантни при търговията на дребно.
Но ако говорим за търговия на дребно например, има и други специфични клъстери - “получавам ли най-добрата цена”, “къде мога да го видя и пробвам” и т.н. Фокусираният интегриран дигитален маркетинг ни позволява да планираме, реализираме и надграждаме всяка една фаза по потребителската пътека. А според това дали се отнася за търговия на дребно на бързооборотни стоки, на лекарствени продукти (OTC), на относително по-скъпи продукти, за изцяло онлайн търговия и други оптималните потребителски пътеки са различни - попитай ни. 🙂
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Как помагаме на бизнесите за търговия на дребно с дититален маркетинг?
Сред най-големите предизвикателства, които са споделяли наши клиенти и които сме идентифицирали и утвърдили, са:
Дефиниране и най-вече валидиране на таргет потребителите на 100%;
Детайлно управление на двете най-ценни аудитории – лоялните потребители и тези, показали голям релевантен интерес, който можем да задоволим;
Наличие и развитие на потребителски пътеки за различните сегменти потребители;
Скалиране на успешните канали и формати и постоянно добавяне на нови.
Най-търсените услуги за дигитален маркетинг на retail компании на база опита ни са:
- Стратегия за дигитален маркетинг
- Проучване и анализ на конкурентите
- Създаване и развитие на фирмени профили в социалните мрежи
- Обучения на маркетинг и търговските екипи
- Планиране и реализиране на кампании
- Планиране и реализиране на NCP (National Consumer Promotion)
- Създаване на промо лендинг страници
- Управление на рекламата
- Геолокирани кампании и валидиране на големина на потенциална аудитория
- Мониторинг на конкуренти
- Имейл маркетинг
- Създаване на съдържание по отделните фази – awareness, appeal, ask, act, advocate
Можеш да видиш какви са услугите, които предлагаме и които са релевантни за retail индустрията като вид услуги – стратегия, планиране, performance marketing реклама, управление на страници в социални мрежи, имейл маркетинг, дизайн на визуални и дигитални активи.
Какъв опит имаме в дигиталния маркетинг с търговия на дребно?
Екипът ни има богата практика в работата с търговията на дребно и свързаните с нея бизнеси. Тук можеш да видиш опита ни с бързооборотни стоки, както и част от релевантния ни опит в дигиталния маркетинг за търговия на дребно.
Сред компаниите, с които сме работили и/или работим, са Aladin Foods, Сладкарници Неделя, МЕТРО, Gastronom.bg, Примекс, ZooMall. А сред тези, с които работим или сме работили и които имат отношение към търговията на дребно или релевантен като сходство бизнес модел, са Изи Кредит, ОББ, ДЗИ, Финтрейд, Lorelli, Hype Software. На първа страница на сайта ни можеш да откриеш референции от управители, маркетинг директори и мениджъри от Tesy, Tombou, Сладкарници Неделя, Medix, Prestige 96, Walmark и други.
Xplora е дългогодишен партньор за съдържанието на Ecommerce and Retail Summit (преди Retail in Detail) събитието на Икономедиа (издател на Капитал и Дневник), а Жоро Малчев, управител на Xplora, е водещ и модератор на конференцията.
КОЛКО ДОБРИ СТЕ В ДИГИТАЛНИЯ МАРКЕТИНГ С ТЪРГОВИЯТА НА ДРЕБНО?
Можеш да видиш детайлните интервюта с някои от клиентите ни, които са в retail индустрията или имат отношение към нея: