Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Анализ: какво влияние оказва COVID-19 в Google Ads резултатите на 21 индустрии

Излишно е да казваме, че COVID-19 оказва безпрецедентно влияние върху бизнеса и поведението на потребителите в глобален мащаб. Съвсем очаквано е, че икономическата несигурност дава своето отражение и върху маркетинговите кампании в цял свят, докато организациите се адаптират към променящите се условия.

Но там, където има опасност, винаги дебне и възможност. В момента именно стратегическият дигитален маркетинг има по-голямо значение за бизнесите от всякога. Споделяме с вас адаптация на анализ на Wordstream към нашия локален пазар, в който се разглежда влиянието на COVID-19 на резултатите в Google Ads върху 21 индустрии. В текста сме включили допълнителни съвети и ресурси от Google, които на насочени към малкия и среден бизнес.

7 индустрии с повишени резултати по време на COVID-19

По време на пандемията COVID-19 в някои бизнес сектори се наблюдава повишение на резултатите в Google Search.

Неправителствени и благотворителни организации

По време на криза често обществото проявява едни от най-добрите си черти и в случая това дава своето влияние и в резултатите в Google Search. С разпространението на COVID-19, неправителствените и благотворителните организации отчитат следните рекламни резултати:

  • 10% увеличаване на импресиите в Search
  • 23% увеличение в броя на конверсиите в Search
  • 20% увеличение на процента на конверсиите в Search

Google предоставя на неправителствени организации възможност безплатно да рекламират кампаниите си чрез платформата Google Ad Grants. За щастие генерирането на високи рекламни резултатите за НПО сектора в условията на сегашната криза става по-лесно от всякога.

Здраве и медицина

Не е изненадващо, че в този момент много от потребителите търсят информация как да запазят своето здраве и здравето на хората около тях. Потребителите се обръщат към Google Search и онлайн магазините, за да открият разнообразни медицински и фармацевтични продукти – от болкоуспокояващи до жизненоважни лекарства. Много рекламодатели в сферата отчитат повишение на продажбата на своите продукти онлайн, като кликванията върху рекламите и процентите на конверсии са значително по-високи от обичайното.

Бизнес мениджмънт

Google предоставя допълнителни съвети и ресурси, за да помогне на малкия бизнес да оцелее през тези несигурни времена. Част от ресурсите включват съвети за осигуряването на дистанционно работно място на служители, както и за изработване на планове за приемственост. Изглежда и много други бизнеси също предлагат помощта си – от 23 февруари насам търсенията в сферата на бизнес мениджмънт са нараснали с 23%.

  • Предвид, че служителите се подготвят за работа от разстояние, офис консумативите се превърнаха в стоки с увеличено търсене, като се наблюдават следните резултати:
    • търсенията за офис консумативи бележат 90% увеличение
    • платените рекламни кликове в мрежата бележат 35% увеличение
    • процентите на конверсии в search бележат 41% увеличение
  • Предвид, че физическата търговия на дребно е пренасочила дейността си към онлайн търговия, в сферата на стоките за пакетиране и доставка се наблюдава повече от двойно увеличение на броя рекламни конверсии в search (до 123%) и на процента на конверсии в search (до 107%).

Финанси

Финансовите пазари може и да претърпяват значителен спад, но се оказва, че сега повече от всякога потребителите търсят професионална финансова помощ. В индустрия, която по традиция са някои от най-скъпите ключови думи и най-висока цена на кликване, сега наблюдаваме намаляване на CPC и спад на конкуренцията в сектора. Много от бизнесите във финансовия сектор също забелязват повишение в CTR и CVR.

Красота и лична хигиена

През последните няколко седмици се наблюдаваше увеличено търсене на стоки за лична хигиена. Потребителите засилено търсят продукти, сред които сапун и дезинфектант за ръце, а като данни се отчита 41% увеличение в търсенето на ключови думи за красота и лична хигиена.

В последните седмици много бизнеси в следните сектори отчитат повишение на резултатите в Google Search резултатите и по-ниски CPC:

 Красота и лична хигиена

-14% понижение на CPC

Грижа за кожата

-3% понижение на CPC

СПА продукти

-20% понижение на CPC

Медии on-demand

Предвид социалната изолация потребителите масово консумират повече развлечения у дома. Докато повечето рекламодатели в сферата на забавлението генерират до няколко допълнителни конверсии, то през последните няколко седмици резултатите при медиите on-demand се покачиха значително и удвоиха конверсиите си.

Пожелания, подаръци и цветя 

Социалното дистанциране е самотен период, който усложнява поддържането на връзка с приятелите и познатите ни. Малките жестове като подарък или цветя са един от начините потребителите да зарадват близките си. Бизнесите в сферата, които са достатъчно далновидни да рекламират в Google, наблюдават страхотни резултати. През последните три седмици, откакто вирусът ескалира в САЩ, се наблюдават следните данни:

  • 15% увеличение на процента на конверсии при търсенето на картички и поздрави
  • 30% увеличение процента на конверсии при търсенето на кошници за подаръци.
  • 30% увеличение процента на конверсии на при търсенето на цветя и букети

7 индустрии със смесени стойности на PPC резултати по време на COVID-19

Отблизо наблюдаваме някои индустрии с потенциал за промени в следващите седмици.

Недвижими имоти 

Коефициентите на заеми остават ниски и пазарът на жилища все още се представя добре. В Google Search трафикът за търсене също остава относително стабилен – с малка промяна в обема на търсене, CPC и процента на реализация. Но някои доплънителни фактора могат да имат важни промени за индустрията.

  • Имущественото развитие и строителната индустрия претърпяват спад на генерираните конверсии (-53% и -7% съответно) и по-нисък обем на търсене. Забавянето в тези области може да предизвика намаляване на предлагането на недвижими имоти в бъдеще.
  • В търсенето на обяви и брокери на недвижими имоти се наблюдава известно увеличение на цената на кликове (+15% през последния месец). В списъците с недвижими имоти обаче се наблюдава намаление на процента на конверсии с -25%, докато при брокерите на недвижими имоти наблюдаваме 30% увеличение. Тъй като потребителите стават по-колебливи да правят физически посещения на имотите, по-голяма част от тях ще разчитат на брокер, който ще посети имота вместо тях.
  • Услугите за преместване са отбелязали 11% увеличение на обема на търсене, като същевременно поддържат здравословен CTR, CPC и CVR.

Ремонти и подобрения на дома

През месец март се наблюдава естествено сезонно затишие на търсенето на услуги за ремонт и подобрение на дома, така че намаляването на обема от търсене през последните няколко седмици не бива да ни изненадва.
От една страна, потребителите, прекарващи повече време вкъщи, биха могли да се вдъхновят да предприемат нови проекти за дома си. От друга страна, икономическата несигурност може да ги обезкуражи да правят допълнителни разходи. Към днешна дата средните проценти на конверсии остават стабилни, но могат да варират силно в бъдеще.

Мебели за дома

Също като ситуацията в сферата на услуги за ремонт и подобрение на дома, така и при  мебелите за дома се наблюдава спад, дължащ се на високата цена на продукта. През последните седмици обемът на търсене, CPC и процентите на конверсии остава в рамките на +/- 2%.
По-бюджетните стоки като някои домакински уреди, текстил и спално бельо имат повишение в търсенето и леки покачвания на конверсиите (съответно + 7% и + 12%), което може да е добър знак за поведението на потребителите.

Автомобилна индустрия

При автомобилната индустрия се наблюдава драстичен спад върху резултатите в Google Search. През последните няколко седмици се отчита намаление от 30% процента на нивото на конверсии.

Спад от 30% не говори добре за никой бизнес, но не можем да припишем заслугата изцяло на COVID-19. Средата на март не е силен период за закупуване на автомобили, а от данните виждаме, че потребителите изместват своите предпочитания към други стоки в автомобилната индустрия.

Категория

Средна промяна в процента на конверсии в Search от началото на COVID-19

Дистрибутори на превозни средства

-42%

Търгове за превозни средства

+ 5%

Части и аксесоари за автомобили

-28%

Ремонт и поддръжка на превозни средства

+ 44%

Затъмняване и тониране на стъкла на автомобили

+ 79%

Продажби на дребно

Преди време би могло да се прогнозира, че с намаляването на работните часове на физическите магазини, онлайн търговията ще претърпи рязко покачване. Но докато някои клиенти заместват физическите магазини с пазаруване онлайн, много други нямат сигурни доходи. Тази нестабилност се отразява на процента на конверсии на потребителите от рекламите в мрежата – процентите на конверсия на продажби на дребно са паднали с 14%.

Добрите новини са, че големите търговци, включително Amazon, изтеглят бюджетите си от Google Ads и това резултира в добри резултати за останалите търговци на дребно – 9% намаление на CPC и същите стойности на ROAS като преди кризата.

По ирония на съдбата изглежда, че при търговците на едро се забелязва противоположна тенденция – 14% увеличение на CPC и 9% увеличение на процента на получени конверсии.

Работа и образование

Затварянето на училищата и университетите в много държави предизвика драстично увеличение на всички онлайн уроци, семинари и обучения. Въпреки дигитализирането на класните стаи, все още се очакват промени в резултатите на рекламодателите в сферата. За момента не се забелязва промяна в поведението на кандидат студентите, но това се очаква с наближаването на кандидатстудентските кампании (и американските SAT през юни).
През последните седмици има леко увеличение на платения трафик за търсене на нови работни места и професионално обучение (съответно с + 10% и + 8%), като за момента нивото на конверсиите не се е променило значително.

Правни услуги

В индустрията на правните услуги се наблюдават леки промени (под 5%) в обема на трафика и нивото на конверсиите. За щастие, лекият спад се компенсира от намалението на цената на кликове, което поддържа стабилно нивото на конверсиите в Search и CPA.

Виждаме обаче, че повече от тези реализации пристигат под формата на телефонни обаждания вместо онлайн заявки. И за съжаление над 30% от тези обаждания остават без отговор. Ако COVID-19 влияе върху работата или часовете на вашата фирма, не забравяйте да:

  • Актуализирате часовете за доставяне на кампанията си, за да е live по време на работното ви време.
  • Ако работите дистанционно, се уверете, че в call only кампаниите е въведен най-удобният телефонен номер за връзка с екипа  уебсайтът ви, рекламите ви само за обаждания и разширенията на рекламите ви отразяват най-подходящи телефонен номер за достигане до вашия екип.
  • Следете телефонните обаждания от PPC, като използвате проследяване на ниво ключова дума.
  • Уверете се, че профилът ви в Google My Business е актуален, за да отразява текущите дейности на вашата фирма. Създайте публикация, за да уверите потенциалните си потребители, че бизнесът ви е все още активен по време на кризата.

7 индустрии с най-високи загуби до момента

Най-големият приоритет по време на COVID-19 безспорно е общественото здраве и социалната изолация.Тази рязка промяна в живота и бита на потребителите повлия най-тежко на няколко индустрии – онлайн и офлайн.

Туризъм и пътуване

Извънредната ситуация наложи много държави да затворят своите граници за посетители. Затова не е изненадващо, че  в момента  минимална част от хората планират бъдещи пътувания. В резултат на това много туристически компании изпитват трудности да конвертират нови потребители на своите сайтове.

Предвид високото ниво на търсене за отмяна на полети, закъснения и рестрикции, на част от потребителите са доставени нерелевантни рекламни кампании. За да се избегнат подобни ситуации, не забравяйте да актуализирате кампаниите си:

  • Добавете нови отрицателни ключови думи за търсения, свързани със COVID-19, консултации и анулиране.
  • Популяризирайте бюджетни пътувания с възможности за лесна отмяна и промени за бъдещи пътувания.
  • Включете застраховка за пътуване в цялостния пакет, за да облекчите притесненията на потенциалните клиенти.

Барове и ресторанти

Едни от първите обществени места, които бяха затворени за клиенти на място, бяха баровете и ресторантите. Докато много от тях трансформират бизнеса си към работа с доставки и take-out, вече се усеща намаляване на търсенето на подобни заведения в мрежата.

Промяна в импресиите за реклама в Search

Ресторанти

-18%

Барове и нощни клубове

-26%

Забавление на живо

Обществената безопасност и строгите ограничения за брой хора на едно място доведоха до отмяна на изпълнения и шоу програми по цял свят. В резултат обемът на търсене на забавления на живо с спаднал с 24%, а процентът на конверсии – с 30%.

Конференции

Много големи конференции и семинари бяха отменени или отложени за есента. Други от тях се състояват дигитално. За съжаление голяма част от бизнеса на много компании се състои в event marketing и масовото отменяне на събития ще има драстичен негативен ефект на състоянието им. От избухването на COVID-19 в края на февруари специалистите в сферата на event marketing отчитат намаление на конверсиите с 33%, тъй като все повече събития продължават да отменят.

Спорт и фитнес

Масовите спортни събития – мачове, състезания и дори олимпиадата също се отменят за обозримото бъдеще. Социално дистанциране и наредбите за спиране на работа на  фитнес залите и спортните центрове също оказват негативен резултат върху бизнеса им с драстично намаление на нивото на конверсии.
Изключение правят спортните програми (онлайн и офлайн) и спортните лагери, които отчитат значително увеличение през последните няколко седмици, тъй като потребителите започват да планират за времето, в което ще могат да излизат свободно навън.

Строителство

Внезапният икономически спад и затварянето на работни площадки поставя строителната индустрия в неочакван спад. Тъй като бъдещите проекти спират или се забавят, потенциалните клиенти също са все по-малко склонни да конвертират.

Промишлено производство

Забавянето на производствените операции води и до следа в PPC кампаниите в индустрията. Цената на клик в индустрията се е увеличила с 5%, нивото на конверсии е намаляло умерено и search трафикът отчита 13% спад.

През следващите няколко месеца всички ще претърпим промяна в начина ни на живот и работа  – онлайн и офлайн. Пазете се, бъдете здрави и останете социално дистанцирани.

Източници
Този доклад е основан на извадка от 15 759 клиентски акаунта на WordStream, които са рекламирали в Google Search през 2020 г. Всяка индустрия включва минимум 30 уникални активни бизнеса. За целите на индексирането сме оценили седмичната ефективност на акаунтите от 24 февруари спрямо средното ниво за предходните шест седмици.

Имаш интерес към Google Search и Facebook Performance? Препоръчваме ти да прочетеш някои от последните ни материали по темите:

Грижа за вашия Google My Business профил в условията на COVID-19 

Четирите фази, през които ще преминат потребителите и бизнесите при сегашната криза 

30 причини, поради които Google Search рекламата ви не се показва сред резултатите при търсене в Google 

15 грешки при първоначалната настройка на Google Analytics част 1

15 грешки при първоначалната настройка на Google Analytics част 2

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂