Стратегия и кампании в Instagram
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Създаването на стратегии в социалните мрежи се определя от много променливи, но най-важната е таргет аудиторията, до която можем да достигнем през даден канал. През последните години се създаде ясно разграничение на потребителите, които често използват Facebook, и тези, които предпочитат Instagram. Ако погледнем отблизо втората спомената мрежа, можем да кажем следното:
- потребителите в Instagram са по-млади на възраст
- предпочитат да консумират съдържание под формата на снимки и видеа
- избягват дългите и обяснителни текстове
- харесват динамиката и постоянно променящата се среда на платформата
- обичат да тестват нови формати и опции и да са първи в това
- имат своя собствена гледна точка и използват типовете съдържание, които са познати на
- хората като тях, за да представят мнението си и да спечелят социална валута
- всяко второ действие, извършено от потребителя, е сигнал за по-силен интерес
Тези специфики на поведение се отразяват при избора на формати, послания, визуализации, на заложения стратегически подход и на планирането на кампании за брандовете в Instagram.
Какъв опит имаме в създаването на стратегии и кампании в Instagram?
Instagram профилите станаха неизменна част от комуникационния план на брандовете в дигиталната екосистема. Благодарение на тях те имат възможност да достнат до своята 100% таргет аудитория, да подготвят бъдещите поколения, които скоро биха имали покупателната сила и нагласа да консумират конкретен продукт или да изберат конкретна услуга, както и да разширят своята аудитория, като добавят нови потенциални потребители, които все още не са осъзнали нуждата от предлаганото решение.
Тези и други маркетинг цели сме имали възможност да постигаме за редица брандове от много и различни сектори – продукти за дома и бита, хранителни стоки, козметика, техника, детски стоки, бизнеси, организиращи събития, ресторанти за бързо хранене, напитки, брандове във финансовия и в автомобилния сектор. Опитът ни включва както създаване на цялостна стратегия и реализирането ѝ, така и подготвяне на анализ и стратегическа рамка с насоки как клиентът сам да реализира плана.
За по-детайлно запознаване с подходите ни при планиране на стратегии и кампании във Facebook екосистемата, препоръчваме да прегледате и тази страница. В нея ще откриете полезна информация за създаването на кампании във Facebook, но разписаното е приложимо и за спонсорирането на съдържание от Instagram. Това, че структурираме кампаниите си през Facebook Ads, ни дава възможност да избираме от списък с placements (места за показване на нашата реклама). От този списък можем да изберем Instagram Feed, Instagram Story, Instagram Explore, Shop, IGTV, а от скоро и Instagram Reels.