Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Employer Branding за привличане на поколението ‘Z’

Поколението ‘Z’ превзема работните среди с всички сили и според изследвания от ManpowerGroup до 2030 г. 30% от работещите в световен мащаб ще са от това поколение. Бизнесите по света също започват да се ориентират към привличането на кадри от новата генерация, която е изпълнена с нови и свежи идеи. Всяко поколение има своите характеристики, чрез които се отличава от останалите. При Gen Z това са креативността и различното мислене над нещата. Що се отнася до избора на работното им място, поколението ‘Z’ имат определени критерии, които искат работното им място да покрива. По този повод ти представяме 5 тактики, с които да постигнеш успешен Employer Branding за привличането на служители от новата генерация.

  1. Растеж и надграждане с нови знания

Хората от поколението ‘Z’ са пълни със свежи и нови идеи. За тях е важно непрекъснато да има действие и развитие във всичко, с което се захващат. Това поколение е израснало с непрекъснати промени и ако известно време са в застой това би потиснало креативното им мислене. Те са жадни за учене и търсят бизнеси и компании, които могат да покрият условията им за непрестанно развитие и надграждане със знания. Трябва да си готов да им предложиш систематично обучение, което изгражда техните умения, финансова подкрепа, която им помага да спечелят степени или сертификати, и менторство, което им позволява да учат от тези, които имат успеха, който те се стремят да постигнат. Защо е важно менторството ще ти разкажем в точките по-долу.

  1. Социална отговорност

За поколението ‘Z’ е от изключителна важност бъдещият им работодател да извършва добри дела в полза на обществото и да поема социална отговорност. Бъдещият Gen ‘Z’ служител много държи на това да направи света по-добро място и предпочита да работи за организации, които имат същата потребност и насоченост. Силният ангажимент към социалната отговорност прави работодателя много по-стойностен и предпочитан. Включването в различни каузи оказва положително въздействие върху цялостния имидж на един бизнес не само пред бъдещите служители, но и пред обществото. Разбира се, в колкото повече и различни каузи се включва твоят бизнес, толкова по-примамлив ще бъде за хора от тази генерация.

  1. Справедливо заплащане и ползи (benefits)

Както всички трудещи се служители от различни поколения, така и служителите от поколение ‘Z’ искат трудът и усилията им да са добре заплатени и справедливо оценени. Ако твоят бизнес предлага и допълнителни ползи (така наречените benefits), то със сигурност ще си сред предпочитаните работодатели. Регулярното повишаване на възнаграждението или създаване на бонусна система показват на служителите, че компанията цени техните усилия и ги стимулира да са по-добри. Допълнителните ползи (benefits) също са от голямо значение. Компаниите, предлагащи допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна, карти за спорт и други, са сред най-търсените от това поколение. Не забравяй да споменеш за тези допълнителни ползи, които предлага твоят бизнес, още в обявата за набиране на нови хора. Важно е и да влезеш в детайл и на интервюто с конкретния човек, за да може да затвърдиш написаните от теб твърдения.

  1. Работна среда и гъвкаво работно време

Въпреки дигитализирания начин на живот и множеството хибридни комуникации, служителите от поколение “Z” ценят личната връзка и взаимоотношенията на работното си място. Изследвания показват, че 90% от поколението предпочитат да работят в среда, която има човешко отношение и комуникация на живо с колегите на работното им място. Работата в екип и двупосочната комуникация (ръководство-служители) също са плюсове, с които можеш да спечелиш един Gen Z към твоя екип.

Колкото до гъвкавото работно време, можем да споменем, че в днешно време за всички поколения това е от голямо значение. От опит знаем, че е възможно често да се появят непредвидени ситуации, в които трябва да отреагираш бързо по време на работните ангажименти. Положението при поколение “Z” не е по-различно, а напротив. Хората от това поколение могат и искат да съчетават работата си и с останалите важни за тях неща като например образование или допълнителна квалификация чрез курсове, лични ангажименти и други.

Ние в Xplora открихме начин, чрез който да направим почивките на нашия екип част от месечния им план. През 2022 г. въведохме половин почивен ден всеки месец. С помощта на добра организация, всеки от екипа се възползва от своя половин ден отпуск, като тази промяна общо за годината осигури 6 допълнителни почивни дни.

Намирането на баланса и правилното разпределение на дневните задачи може да позволи на хората от твоя бизнес да разполагат с гъвкаво работно време, което е от голяма важност за тях и за бъдещите попълнения.

  1. Методи за обучения на нови хора и внедряване в процеси. Какви са ползите от менторството и стажантските програми?

Най-добрите начини за научаване на нещо ново е чрез практика. Ние в Xplora се осланяме на това златно правило. Стажанстските програми, в които включваме реални проекти, са сред търсените изисквания за хората от поколение “Z”. Плюс е и наличието на ментор, който да съпътства стажанта и да го въвежда в процесите на работа. В първата точка ти загатнахме, че ще засегнем темата с менторството и защо е важна тя. Когато съчетаем съвет номер 5 за взаимоотношенията на работното място с наличието на доверен ментор, от който можеш да научиш всичко на разбираем език, ще постигнем гарантиран успех. Какви са останалите плюсове от менторството и стажантските програми можеш да прочетеш в нашия блог или по-конкретно в нашата секция “Digital и лично”

Извлякохме основните 5 тактики, които трябва да следваш, за да се привлечеш младото поколение, което навлиза или скоро ще навлезе в работните среди. Те са важна част от иновативния дигитален свят, който ни заобикаля и успешно го допълват и развиват. Изграждането на екип от млади таланти не само ще насърчи доброто представяне на твоя бизнес, но и ще му помогне да се развие успешно благодарение на свежите попълнения. А ако ти е интересно да разбереш как да изградиш EVP стратегия, с която да привлечеш правилните хора, не пропускай да прочетеиш и:

Последвай ни в социалните мрежи за още полезни съвети, с които можеш да помогнеш на твоя бизнес.