В първата част на статията разгледахме по-голямата част от стъпките, свързани с планиране на твоята EVP стратегия. Ако не си я видял, те съветваме да я прочетеш, за да видиш кои са началните стъпки, които е хубаво всеки бизнес да планира, за да изгради успешно своята стратегия. А сега продължаваме към съвет номер 8 и съветите ни за изпълнение и оптимизация на Employer Branding стратегия.
Изпълнение на Employer Branding Strategy
След като внимателно си планирал стъпките, е време за действие!
1. Създай план за съдържание
Планирането на календар със съдържание би улеснило процесите, както и би спомогнало за това да се проследяват по-лесно крайните срокове, както и цялостната концепция, която се следва. Съветваме те да се съберете с екипа и да обсъдите идеи за това какви да бъдат различните стълбове на комуникация и тяхната последователност. Ще имате ли статии, какви кампании ще организирате, ще създавате ли видеа и дали ще има генерална промяна на кариерната страница в сайта.
Помислете за това какъв бюджет можете да отделите, тъй като създаването на завладяващо съдържание е инвестиция, която обаче със сигурност ще се отплати в дългосрочен план.
Време е да бъдат разпределени и задачите, както и да се определят крайните срокове. И все пак със стечение на времето е възможно да се наложи да бъде адаптирана employer branding стратегията, което е нормално предвид динамиката в повечето сфери и желания от страна на служителите.
2. Увери се, че всички са запознати със стратегията
Не пропускай да се подсигуриш също така, че всички служители, които работят в компанията, са запознати със стратегията, която е изготвена. Проучвания показват, че наетите хора вследствие на препоръка са над 45%. Би било чудесно да превърнеш екипа в армия от посланици, като по този начин със сигурност ще помогнеш на специалистите, които се занимават с намиране на таланти.
Как да направиш служителите част от цялото, как да ги запалиш по идеята?
- Дръж ги в течение – споделяй с тях информацията, която смяташ, че е необходима и би била в плюс по изпълнението на стратегията.
- Насърчавай ги да споделят – позволи на служителите да общуват от името на бранда. Мотивирай ги да споделят за компанията в социалните си мрежи.
- Осигури им малко помощ и насоки – независимо дали става дума за неформален документ или кратка среща, предоставянето на насоки към служителите ще ти помогне да се подсигуриш, че са разбрали каква е основната идея.
Оптимизация на Employer Branding Strategy
След като си преминал през стъпките на планиране на задачите и вече си в процес на тяхното изпълнение, е време да помислиш как може да ги оптимизираш, за да получиш още по-добри резултати.
3. Тествай и оптимизирай
Ако обратната връзка, която получаваш, не е тази, от която се нуждаеш, то може би трябва да се замислиш дали с твоя екип правилно сте изградили стратегията/комуникационните съобщения/подходи и т.н. Дали те успяват да привлекат правилните служители и дали не ги заблуждават по някакъв начин?
Извършването на тестове на рутинна база е най-добрият начин да прецениш колко ефикасни са дадени послания и подходи. На пръв поглед това може да звучи твърде сложно, но ако още в самото начало се изгради структуриран процес по тестване и валидиране, то в по-нататъшен етап, вярвай ни – ще ти бъде много по-лесно. Подготвили сме ти 2 начина за тестване и валидиране.
- A/B тест – А/Б тестването е лесен подход, с който се сравняват 2 различни версии, за да се прецени коя е по-успешна. Важно е променливите да се тестват една по една, за да се определи правилно кое влияе върху потребителското поведение и коя версия води до оптимални резултати.
- Тестване на много варианти едновременно – При този тип тестване множество променливи биват модифицирани и тествани, за да се определи коя комбинация от варианти е най-ефективна. Много от социалните мрежи предлагат подобен тип настройка на рекламите в платформите, така че си струва да го обмислиш като вариант.
4. Не се страхувай да правиш промени
Да, стратегията е много важна и трябва да се следва. Но винаги има “но!”. Ако усетиш, че обстановката се променя твърде бързо и първоначалната стратегия вече не е на 100% релевантна, не се притеснявай да нанесеш промени.
След като мине известно време, откакто прилагаш стратегията, ще ти бъде по-лесно да се върнеш отново към ключовите показатели за успех и да видиш “как се движиш”. Помисли тогава нужно ли е да ги промениш, реалността отговаря ли на първоначалните ти планове или дори си надминал очакванията си? Ако вече си изпълнил заложените цели, не се страхувай да си поставиш нови.
5. Не спирай да развиваш стратегията
Най-вероятно не съществува лесна формула за бърз и дълготраен успех. Това, в което обаче ние вярваме, и това, което ни помага да развиваме Xplora, както и да правим клиентите си успешни, е непрестанното желание за развитие и надграждане на това, което вече можем и имаме. Същото е и тук. След като си планирал, внедрил и оптимизирал стратегията за работодателската марка – не спирай.
След известно време преоцени нуждите на компанията, направи анализ дали стратегията все още е релевантна. Поставяй си нови цели и начини за справяне с потенциални предизвикателства. Едни от най-добрите компании се отнасят към своята Employer Branding стратегия като към текуща работа. Не пропускат възможност да усъвършенстват подходите си и да подобрят резултатите. В това се крие тайната към успеха.
[БОНУС СЪВЕТ]
Няма как да не ти споделим и част от добрите практики, които ние следваме, за да развиваме работодателската марка на Xplora.
1. Разказваме историите на нашите таланти
В нашия блог може да се запознаеш с всеки един от нашите SUPERHUMAN-и. Когато дадено човече стане част от нашия екип, ние задължително му организираме официално представяне и разбира се, кратко описание в сайта, като целта е да ни разкаже малко повече за себе си и интересите си.
2. Digital и лично рубрика в нашия сайт
След няколко месеца работа в агенцията, е време да бъде попълнена и Digital и лично рубриката ни, която дава отговор на това как хората се чувстват вече като част от екипа, как минава работният им ден, кои са били най-трудните им моменти, какво ги вдъхновява и други интересни теми. По този начин показваме, че ценим хората, с които работим. За нас е важно те как се чувстват на работното място, какви са техните интереси и как можем ние да допринесем за това да бъдат още по-успешни.
Подготвили сме ти и допълнителни ресурси, които вярваме, че ще ти бъдат много полезни.
- ТОП 10 ПРАКТИКИ ЗА ТОВА КАК ДА ПРИВЛЕЧЕШ ЖЕЛАНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ ЧРЕЗ EVP
- КАК ДА ИЗПОЛЗВАМЕ ТРИТЕ ВИДА СОЦИАЛНИ МРЕЖИ ЗА РАБОТОДАТЕЛСКА МАРКА И ЗА RECRUITMENT? ЧАСТ 1
- КАК ДА ИЗПОЛЗВАМЕ ТРИТЕ ВИДА СОЦИАЛНИ МРЕЖИ ЗА РАБОТОДАТЕЛСКА МАРКА И ЗА RECRUITMENT? ЧАСТ 2
- ПЪРВИ СТЪПКИ В ИЗГРАЖДАНЕТО НА EVP комуникация
За финал те съветваме да не забравяш, че изграждането на правилната за бизнеса стратегия за работодателска марка е кръгов процес, така че, след като си оптимизирал, се върни към първа стъпка и преглеждай всичко регулярно. Пожелаваме ти успех!