Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Основни GA4 настройки, които да не пропускаш

След като Google обяви, че Universal Analytics официално ще отпадне на 1 юли 2023 г., списъкът ти със задачи вероятно включва поне основна настройка на Google Analytics 4 (GA4). В тази връзка препоръчваме да преминеш към GА4 възможно най-скоро, за да натрупаш необходимите исторически данни, преди Universal Analytics да спре да обработва новите посещения.

За да те улесним, сме подбрали няколко основни стъпки, които да следваш, за да избегнеш загуба на данни на по-късен етап и да си осигуриш безпроблемно преминаване към новия GA4, чрез който ще можеш да анализираш поведението на клиентите си през цялата потребителска пътека и съответно да разшириш бизнеса си и да увеличиш продажбите си. Тук ще разгледаме първите 4 ключови теми, с които да стартираш настройката на Google Analytics 4 акаунта си, а съвсем скоро очаквай [част 2] с останалите.

Ето ги и тях:

  • Data Retention
  • Google Signals
  • Reporting Identity
  • Data-Driven Attribution Model

Задай 14-месечен период за запазване на данни (Data Retention)

По подразбиране запазването на данни в Custom репортите е настроено на 2 месеца, за разлика от Standard репортите, които предоставят възможност за анализиране на данни за доста по-дълъг период, но за сметка на това са доста по-базови и с лимитирани възможности за персонализация. Въпреки това имаш възможност да се възползваш от максималната продължителност на запазване на данните за период от 14 месеца. За да актуализираш тази настройка, навигирай до Admin секцията: Admin > Data Settings > Data Retention

Настройване на Data Retention, Настройване на Event Data Retention, Настройване на User Data Retention

💡 Искаш да можеш да запазваш данни за повече от 14 месеца? Научи повече за преминаването към новата версия на Google Analytics 360.

Активиране на Google Signals

За да се възползваш от някои допълнителни аналитични функции, препоръчваме да активираш Google Signals. Това ще ти даде по-обстойна информация за потребителите като възраст, пол, интереси и ще предостави възможност за създаване на аудитории за ремаркетинг, за да ангажираш отново потребители, които излизат от фуниите. Хубаво е обаче да имаш предвид, че някои от отчетите, използващи Google Signals данни, подлежат на “thresholding”. По този начин Google предоставя данни само в случаите, в които те не са толкова подробни и не компрометират поверителността на личните данни.

Навигирай до Admin > Data Settings > Data Collection, за да активираш Google Signals.

Google Signals, Google Signals Data Collection, активиране на Google Signals, enable Google Signals, как да активираш Google Signals

При активиране на Google Signals GA4 започва да събира допълнителна информация за потребителите, независимо от техните Privacy настройки и предпочитания. Затова е препоръчително да използваш „server-side tagging“, като по този начин се запазва анонимността на IP адресите (т.н. True Аnonymization). Също така би могъл да настроиш Google Tag Manager (GTM) да активира или деактивира Google Signals автоматично спрямо това дали потребителите са одобрили бисквитките и функцията “Ad Personalization“. Тези промени може да направиш директно в Google Analytics 4 Configuration Tab в GTM.

Също така, ако оперираш на няколко пазара и имаш различни изисквания от гледна точка на събиране на потребителска информация за всяка отделна държава, би могъл да направиш индивидуални “Аds Personalization” настройки за всяка една от тях от Admin > Data Settings > Data Collection > Advanced settings to Allow for Ads Personalization

Активиране на Google Signals за конкретни локации

Още една GA4 функция, която забелязваме, че е значително подобрена в сравнение с тази, налична в Analytics Universal, e именно „Data Deletion Requests“. Тя ти позволява да изтриеш дадена потребителска информация (базирана на конкретни параметри) от репортите си. Например, ако искаш да изтриеш определени ивенти, защото чрез тях нерегламентирано си събрали лична информация като име, фамилия, имейл и др., то би могъл да настроиш това в Admin панела > Property > Data Deletion Requests.Изтриване на потребителски данни с функция Data Deletion Request

Следващата стъпка тук е да избереш какъв тип данни би искал да премахнеш от репортите си. Първата опция е „Delete all parameters on all events“, която изтрива всички параметри от всички налични ивенти за даден период от време. Това е доста агресивен подход, който не препоръчваме да използваш.

Изтриване на потребителски данни с функция Data Deletion Request

 Изтриване на потребителски данни с функция Data Deletion Request

Затова би могъл да избереш една от останалите налични опции тук, които са доста по-гъвкави и предоставят възможност за сегментиране на база конкретни параметри и/или user property-та. Имай предвид, че когато изпращаш “Data Deletion Requests”, данните не се изтриват веднага, а остават налични за определен период от време, често около 1 седмица, в която имаш възможност да отмениш изтриването на данните, ако вече нямаш нужда от тяхното премахване.

Също така, ако искаш да изтриеш данните, събрани от конкретен потребител, то ти можеш да направиш това директно в User Exploration репорта: Explore > Explorations > User Explorer.

Изтриване на данни за конкретен потребител в User Explorer репорт

NB! Напомняме ти, че не е позволено да изпращаш лични данни (т.н. Personal Identifiable Information – PII) към Google Analytics. Такава информация включва име, фамилия, имейл адрес, ЕГН, данни за дебитни/кредитни карти и други. Единственият параметър, който може да използваш тук е User ID, но той трябва да се състои от случайни цифри и букви, за да не може лесно да се идентифицира с конкретен потребител.

Cancel data deletion request

Искаш да научиш повече за новостите, свързани с Google Analytics 4 – всичко от настройки и проследяване до анализ на резултати и най-добри практики?

Цялостната програма на Xplora Academy е точното място за теб, тъй като в нея имаме специален курс за Google Analytics 4.

elements 1

Избор на Reporting Identity

Настройките на Reporting Identity (идентичност за отчитане) определят как Google ще обработва и консолидира данните за поведението на отделните потребители спрямо устройствата. Опциите по подразбиране за отчетна идентичност са:

Reporting Identity by User-ID and device vs By Device only, Reporting Identity в GA4, Идентичност за отчитане в GA4, Отчетна идентичност в GA4

  • “User ID and Device”

    Този вариант би бил подходящ за теб, ако имаш сайт, който предлага възможност за регистриране на потребителите, а от своя страна проследяваш тяхната активност спрямо уникалните им User-ID стойности. В случай, че нямаш наличен User-ID за дадено събитие, Google използва опция “Device Only”.
  • “Device Only”

    В случай, че не използваш User ID, това е най-добрият вариант за теб. Ако обаче си активирал функцията Google Signals, тук ще имаш различни опции, а именно “User-ID, Google Signals и Device“.
  • “User-ID, Google Signals и Device“

    Тази опция може да ти предостави повече начини за достигане до по-точен до действителния брой потребители, но отново имай предвид, че би могъл да срещнеш ограничения свързани с ”thresholding” поради използването на Google Signals, както беше споменато по-рано.
  • “Modelling“

    Когато потребителите отхвърлят бисквитките, данните за поведението им не са достъпни. Анализът запълва тази празнина, като използва наличната информация от подобни потребители, които са одобрили бисквитките от същото Property, за да моделира поведението на потребителите без изразено съгласие за това.

Reporting Identity в GA4, Идентичност за отчитане в GA4, Отчетна идентичност в GA4

Доколко това би било проблем е изцяло индивидуално и зависи конкретно от начина, по който се използват данните. Със сигурност обаче това е настройка, която искаш да обмислиш и тестваш, когато настройваш своето GA4 Property.

Навигирай до Admin > Property > Reporting Identity, за да настроиш тази функция.

Запазване на настройките за Data-Driven Attribution модел

В GA4 е вграден Data-Driven Attribution модел за приписване на конверсии. Този метод дава кредит за реализациите въз основа на това как потребителите се ангажират с различните реклами и решават да станат твои клиенти. Data-Driven Attribution моделът използва данни от твоя акаунт, за да определи кои ключови думи, реклами и кампании имат най-голямо въздействие върху твоите бизнес цели. За разлика от GA4, Analytics Universal използва Last-Click Attribution model, който отдава цялата заслуга за реализацията на последната кликната реклама и съответната ключова дума.

Въпреки че може да има изключения, препоръчваме да запазиш настройките в сегашния им вид:

  • Cross-channel data-driven model;
  • 30-day look-back for acquisition (max);
  • 90-day look-back for conversions (max).

Data-driven attribution model

Data-driven attribution model

Готов ли си за GA4?

Това са само част от основните настройки, които ще трябва да прегледаш, когато настройваш новотo си GA4 Property.

Ако се нуждаеш от помощ с GA4, разгледай тези статии или се свържи с нашия екип.

Желаем ти успех и не пропускай да се информираш за новините и тенденциите в Google от нашия блог, YouTube канал, подкаст или нюзлетър!