Xplore Marketing – Еп. 62: Радостина Христова „Съвети за успешен инфлуенсър маркетинг“
Радост стартира като блогър – Радостна мама, след което през годините работи активно с нано и микро инфлуенсъри. Сега, под бранда Радостна, още участва в кампании като инфлуенсър, но големият акцент е работата на брандовете с инфлуенсърите и на инфлуенсърите с брандовете.
В подкаста говорим за събитието, което Радост организира – The Love Matching Event na 12.02.2023 г., чиято цел е среща брандове и инфлуенсъри. Тя развива и influencermedia.bg – медия за добрите практики в инфлуенсър маркетинга.
В епизода ще откриеш много конкретни съвети за работа с инфлуенсъри, в т.ч. избор, брифиране, форми на сътрудничество, включително PR пратки и продукти за giveaways. Ще чуеш и за новите типове инфлуенсъри и как да работиш с тях.
- Ето какво ще ти е интересно в епизода:
- Как Радост е стартирала работата с инфлуенсъри и защо я наричат “майката на инфлуенсърките”?
- За ползата от нишови инфлуенсъри.
- Кой в една компания отговаря за работата с инфлуенсърите?
- Какво представляват новите създатели на съдържание?
- Как съдържанието им може да се ползва от брандовете и в други канали, освен социалните мрежи?
- Как възникват новите създатели на съдържание и инфлуенсърите?
- Как Радост проверява даден инфлуенсър – съдържание, последователи, как се ангажира аудиторията?
- Дали тя има портфолио от инфлуенсъри или работи с широк кръг инфлуенсъри?
- Има ли смисъл да работим с локални инфлуенсъри по градове?
- За вдъхновяващата история на Алекс Джандева – нишов инфлуенсър и отличен курсист в Xplora Academy.
- Кой определя цените – инфлуенсърът или другата страна?
- Какви са правилата на играта в инфлуенсър маркетинга, които инфлуенсърите следва да спазват. И каква да е договорната рамка с тях?
- Какво следва задължително да отчита един инфлуенсър при една кампания?
- За позиционирането на всеки инфлуенсър за конкретен ценови клас продукти и кога един инфлуенсър може без проблем да представи и по-скъпи продукти и услуги?
- Защо инстаграм не насърчава хейта?
- Колко корекции е здравословно да може да направи клиента в съдържание на един инфлуенсър, и как брандовете/агенциите да представят нуждата от корекция?
- Как инфлуенсърите се вдъхновяват един от друг?
- Съветите на Жоро как да убедим един бранд да тества нов подход, за който клиентът има притеснения.
- За какви брандове TikTok е подходящ канал според Радостина?
- За новите инфлуенсъри, които са позиционирани чрез успешния си бизнес и представят вече други бизнеси, продукти и услуги.
- Двамата говорят за Clubhouse, като представител на То (ID) социалните мрежи и предимствата на подобен тип мрежи.
- Дали Радост е намерила клиенти след разговор в стаи в Clubhouse?
Ресурси:
https://www.mama.radostna.com/
https://influencermedia.bg/
https://xplora.academy/course/modul-7-socialni-mreji-2021/lessons/vladi-grada-1/
https://xplora.academy/course/modul-12-influencer-marketing-2021/lessons/mihaela-fileva-4/
https://xplora.academy/course/modul-12-influencer-marketing-2021/lessons/poli-nedkova-1/
https://xplora.academy/course/modul-12-influencer-marketing-2021/lessons/%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%be%d1%81%d1%82%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d1%85%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%82%d0%be%d0%b2%d0%b0/
https://xplora.bg/influencer-marketing/
https://xplora.bg/influencer-marketing/vidove-influensari/
https://xplora.bg/influencer-marketing/vaprosite-koito-tryabva-da-si-zadadem-predi-influensar-kampaniya/
https://xplora.bg/projects/case-studies/branding/sofiiska-opera/
https://www.linkedin.com/pulse/%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%B0-%D0%B8-%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE-georgi-malchev/?trk=articles_directory
https://xplora.bg/employer-branding/socialni-mreji-za-employer-branding-i-recruitment-1/
https://www.btv.bg/shows/predi-obed/videos/izberi-profesijata-aleksandra-namira-rabota-kojato-pozvolja-i-grizha-za-trite-j-deca.html
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-28/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-25/
https://www.marketingdive.com/
https://influencermarketinghub.com/
https://www.ciela.com/epohata-na-influensar-marketinga.html