Xplore Marketing Еп. 89: Борис Колев „ESG и Маркетинг – Екологично, социално и отговорно управление“
В този епизод ще откриеш много за корпоративна социална отговорност и за ESG – екологично, социално и отговорно управление. Борис Колев има впечатляващ опит като предприемач и маркетолог, като обединяващата нишка е социалната полза в проектите и начинанията.
Представяме ти епизод за маркетинга, ценностите и социалната отговорност. И разбира се – много приложими маркетинг подходи и съвети в този контекст. 🤩
В епизода ще чуеш:
- Защо маркетингът и реализацията са толкова важни спрямо самата идея?
- Компаниите, от които Борис е бил част и маркетинг и ESG нишката.
- За създаването на CSR Bulgaria. За Асоциацията на специалистите по устойчивост.
- Защо се появи ESG – Environmental, Social and Governance. Какви са разликите със CSR – Corporate Social Responsibility и кой отговаря за тези дейности?
- За предизвикателствата пред комуникациите за корпоративна социална отговорност.
- Кога е лесно да се прави маркетинг на една компания – как устойчивото мислене влияе на потребителите, особено на по-младите поколения?
- За какво поколенията “наемат” брандовете и за търсенето на ангажиращи брандове. Детайлен пример за промяната от изживяване към ангажиране.
- Как потребителите проверяват дали брандовете наистина имат устойчиви политики? За ролята на посещението на заводите на една компания.
- Как ESG влияе на партньорите на една компания – партниращите компании се припознават в каузите.
- Как ESG регулациите влияят чрез изискванията към големите компании? Защо ESG вече има и финансово отражение, а не само разходи или управление на репутацията?
- Как влияят положителните и негативните послания на намирането на партньори и доставчиците на една компания?
- Защо в основата на CSR са служителите на компаниите? Какво е отношението към employee value proposition?
- Ключов въпрос – има ли някъде конфликт в политиките на дадена компания – в основата на отношението и споделянето от служителите?
- Детайлни примери за реализиране на маркетинг с кауза.
- За самосегментирането на служителите чрез ESG кампании на компанията. Примери за CSR и за скалиране на компании на база полза за обществото.
- Кое работи повече – да комуникираме незабавна стойност или устойчивост на бизнеса и дългосрочни отношения? Защо сега е по-лесно да се идентифицират и достигат клъстери от хора, които се вълнуват от екологично, социално и отговорно управление?
- Как да сме катализатори на промяната на поведението на хората?
- Как да отговаряме на въпроса “Вие какво печелите от това?”?
- Защо и как да комуникираме какви каузи и инициативи подкрепяме? Какви филтри ползва Борис? Тип каузи, дългосрочност, регулации.
- Защо мениджмънтът да не си затваря очите за конфликтите в една компания?
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/boriskolev/
https://nutrigen.bg
https://www.linkedin.com/company/jt-design-bg/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-77/
https://www.csr.bg
https://www.ssa.bg
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-51/
https://xplora.bg/employer-branding/socialni-mreji-za-employer-branding-i-recruitment-1/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-20/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-35/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-18/
https://www.begood.today
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-80/
https://locus-publishing.com/product/катализаторът/
https://www.linkedin.com/pulse/промени-ме-ако-можеш-georgi-malchev/
https://toki.bg
https://bgblood.org
https://www.principles.com
https://m.helikon.bg/128641-Общуване-без-агресия.-Наръчник-по-ненасилствена-комуникация.html
https://m.helikon.bg/23707-Седемте-навика-на-високоефективните-хора.html