Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 89: Борис Колев „ESG и Маркетинг – Екологично, социално и отговорно управление“

В този епизод ще откриеш много за корпоративна социална отговорност и за ESG – екологично, социално и отговорно управление. Борис Колев има впечатляващ опит като предприемач и маркетолог, като обединяващата нишка е социалната полза в проектите и начинанията.

Представяме ти епизод за маркетинга, ценностите и социалната отговорност. И разбира се – много приложими маркетинг подходи и съвети в този контекст. 🤩

В епизода ще чуеш:

  1. Защо маркетингът и реализацията са толкова важни спрямо самата идея?
  2. Компаниите, от които Борис е бил част и маркетинг и ESG нишката.
  3. За създаването на CSR Bulgaria. За Асоциацията на специалистите по устойчивост.
  4. Защо се появи ESG – Environmental, Social and Governance. Какви са разликите със CSR – Corporate Social Responsibility и кой отговаря за тези дейности?
  5. За предизвикателствата пред комуникациите за корпоративна социална отговорност.
  6. Кога е лесно да се прави маркетинг на една компания – как устойчивото мислене влияе на потребителите, особено на по-младите поколения?
  7. За какво поколенията “наемат” брандовете и за търсенето на ангажиращи брандове. Детайлен пример за промяната от изживяване към ангажиране.
  8. Как потребителите проверяват дали брандовете наистина имат устойчиви политики? За ролята на посещението на заводите на една компания.
  9. Как ESG влияе на партньорите на една компания – партниращите компании се припознават в каузите.
  10. Как ESG регулациите влияят чрез изискванията към големите компании? Защо ESG вече има и финансово отражение, а не само разходи или управление на репутацията?
  11. Как влияят положителните и негативните послания на намирането на партньори и доставчиците на една компания?
  12. Защо в основата на CSR са служителите на компаниите? Какво е отношението към employee value proposition?
  13. Ключов въпрос – има ли някъде конфликт в политиките на дадена компания – в основата на отношението и споделянето от служителите?
  14. Детайлни примери за реализиране на маркетинг с кауза.
  15. За самосегментирането на служителите чрез ESG кампании на компанията. Примери за CSR и за скалиране на компании на база полза за обществото.
  16. Кое работи повече – да комуникираме незабавна стойност или устойчивост на бизнеса и дългосрочни отношения? Защо сега е по-лесно да се идентифицират и достигат клъстери от хора, които се вълнуват от екологично, социално и отговорно управление?
  17. Как да сме катализатори на промяната на поведението на хората?
  18. Как да отговаряме на въпроса “Вие какво печелите от това?”?
  19. Защо и как да комуникираме какви каузи и инициативи подкрепяме? Какви филтри ползва Борис? Тип каузи, дългосрочност, регулации.
  20. Защо мениджмънтът да не си затваря очите за конфликтите в една компания?

Ресурси:

https://www.linkedin.com/in/boriskolev/
https://nutrigen.bg
https://www.linkedin.com/company/jt-design-bg/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-77/
https://www.csr.bg
https://www.ssa.bg
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-51/
https://xplora.bg/employer-branding/socialni-mreji-za-employer-branding-i-recruitment-1/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-20/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-35/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-18/
https://www.begood.today
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-80/
https://locus-publishing.com/product/катализаторът/
https://www.linkedin.com/pulse/промени-ме-ако-можеш-georgi-malchev/
https://toki.bg
https://bgblood.org
https://www.principles.com
https://m.helikon.bg/128641-Общуване-без-агресия.-Наръчник-по-ненасилствена-комуникация.html
https://m.helikon.bg/23707-Седемте-навика-на-високоефективните-хора.html

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂