Google Display Network

Дисплейната мрежа на Google (GDN) достига до 90% от интернет потребителите в целия свят, обхващайки над 3 милиона сайта и над 650 000 приложения, сред които попадат и някои от най-популярните сайтове по света - като Gmail и YouTube.

Тя ви дава възможността да позиционирате рекламите си сред съдържанието на релевантни уебсайтове и да представите бранда и продуктите си пред аудитории, които вие дефинирате чрез множество различни методи за таргетиране.

Дисплейните реклами в Google са визуални реклами, които могат да заемат различна форма (статични или анимирани изображения, текст, видеа), представяни пред интернет потребителите, докато преглеждат онлайн съдържание в дисплейната мрежа на Google.

Projects

Clients

Team members

% human

Какъв опит имаме в рекламата в Google Display Network?

Рекламата в дисплейната мрежа на Google е ключов елемент от почти всяка кампания, която планираме за нашите клиенти. През годините сме имали над 1 500 GDN кампании – всяка, съобразена със спецификите на бизнеса на клиента, целите му и избраната комуникационна посока. Доверяваме се на този тип реклама, когато искаме да запознаем потребителите с бранда и с неговите продукти и услуги, както и при наличие на специални промоционални условия, когато целим да генерираме трафик към сайта на клиента. Примерите са много. Чудесна възможност при дисплейната реклама е използването на ремаркетинг аудитории, чрез които можем повторно да достигнем до потребители, които вече ни познават. По този начин можем да доразвием комуникацията с тях, придвижвайки ги стъпка напред към желаното от нас действие.

конкретни примери

Lorelli Case Study carousel

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

Прочети още

Britanica Case Study carousel

“Растем заедно” с BRITANICA Park School

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?
По всяка вероятност днес не е първи юни, но празник на детето може да е всеки ден, в който то се чувства значимо и ценено, докато любопитно опознава света. Ето защо приехме една кауза за своя.
Първото частно парк училище в българия – britanica park school отвори врати през септември 2019 г. Учебното заведение от ново поколение съчетава иновативни методи на обучение с цялостна атмосфера за семейна среда и уют. Харесахме свободата и неподправеното поведение, на което създателите на bps държат, развивайки индивидуалните възможности на всяко дете.

Прочети още

MedixAlvina Case Study carousel

Medix Alvina Deluxe Perfume

Всички сме се сблъсквали с клишетата, използвани в рекламите на почистващи и перилни препарати:

  • Домакини, които обожават да мият съдове;
  • Деца, които постоянно се цапат;
  • Омекотители, които те пренасят в паралелна реалност;

Кампанията за Medix Alvina Deluxe Perfume целеше да избяга от тях.
В редовете по-долу можете да разберете на какъв подход решихме да заложим, как го реализирахме и до какво доведе той.

Прочети още

Защо реклама в Google Display Network?

Включването на реклама в дисплейната мрежа на Google към вашия маркетинг микс ви дава възможността да разширите обхвата на своите дигитални кампании, да популяризирате своя бранд и да представите предимствата на продуктите си пред релевантни аудитории. Чрез нея можете да придвижите потребителите от точката на запознаване с вашите продукти и услуги напред по фунията към покупка. За разлика от Google Search рекламата, чрез дисплейната реклама можете да достигнете и до потребителите, които все още не са започнали да търсят активно предлаганите от вас или вашите конкуренти решения.

Какви са предимствата на този тип реклама?

Обхват

Дисплейната мрежа на Google трудно може да бъде надмината по този показател. Включвайки в себе си както редица популярни глобални сайтове, така и нишови сайтове и стотици хиляди мобилни приложения, тя ви позволява да достигнете до множество интернет потребители отвъд социалните мрежи и интернет търсачките.

Формати

GDN ви дава възможност да създавате рекламно съдържание в различни, визуално атрактивни и адаптивни рекламни формати. Разнообразните формати ви позволяват да използвате статични изображения, анимирани реклами, да комбинирате видеа и текст с изображения, както и да се възползвате от способностите на Google да подбира най-добрата комбинация от ресурси за съответната рекламна позиция и конкретен потребител.

Таргетиране

Избирайки да стартирате дисплейна кампания в Google, имате достъп до редица методи за таргетиране, чрез които да сегментирате потребителите, към които да насочите рекламите си. Сред тях попадат демография, таргетиране по интереси, таргетиране на потребители с изявен интерес към закупуване на конкретни продукти или услуги, използване на контекстуално таргетиране на база съдържанието на сайтовете или таргетиране на позиции в конкретни сайтове, дефиниране на таргет потребителите чрез използване на персонализирани (custom) аудитории, ремаркетинг аудитории или подобни на тях.

знание за вашите потребители

Всестранно знание за вашите потребители

Важно е да отбележим, че при таргетиране на дисплейните си кампании в Google вие се възползвате от многопластовото знание на Google за вашите потребители, което се основава на поведението им както при разглеждане на различни сайтове и използване на приложения, така и на видео съдържанието, което гледат в YouTube или търсенията, които извършват в Google.

    самоубочение

    Машинно самообучение и Автоматизация

    С годините от Google поставят все по-голям фокус върху машинното самообучение и превръщането му в ключова част от Google Ads кампаниите. Дисплейната реклама не остава назад в това отношение. Проявление на това можем да видим не само в настройките на кампаниите и в таргетирането, но и при начина на визуализация и комбиниране на рекламните ресурси.

    Ефективност

    В GDN заплащате за конкретни действия, извършени от страна на потребителите (пр. клик/изпратено запитване/направена покупка), а не за импресии на вашите реклами, както при някои други методи за закупуване на дисплейна реклама.

    Какви стъпки включва рекламата в Google Display Network?

    steps white 1

    Анализ на бизнеса, продукта, конкурентите, типа потребители, които са текущи или потенциални клиенти

    steps white 2

    Запознаване със спецификата на кампанията и планиране на предстоящата комуникация (канали, формати, послания, стъпки)

    steps white 3

    Дизайн на рекламни банери

    steps white 6

    Изготвяне на доклади за представяне на рекламните кампании

    steps white 5

    Анализ на резултатите и оптимизация на кампаниите

    steps white 4

    Първоначална настройка на кампаниите

    Основните типове реклама в Google Display Network

    Рекламните формати, които са на ваше разположение при реклама в дисплейната мрежа на Google, са:

    изображения

    Статични изображения

    Банерите от този тип представляват статична визия, която следва да бъде в някой от размерите, които Google Ads системата приема. При тях имате пълен контрол върху начина на визуализация на вашите реклами, но са свързани с ограничения за това къде мога да бъдат показвани именно поради изискването за съвпадения между техните размери и свободните рекламни позиции в сайтовете.

    Анимирани банери

    Подобно на статичните изображения, анимираните банери следва да попадат в конкретни размери, предоставяйки ви пълен контрол върху това как изглеждат рекламите ви. Тяхно предимство е възможността да комбинирате повече изображения и да включвате по-голямо количество текст, тъй като те съдържат поредица от изображения. Анимирането им и смяната на кадрите ги прави визуално по-атрактивни и забележими от потребителите.

    банери
    responsive

    Responsive или адаптивни реклами

    Изключително интересен формат, при който Google Ads системата автоматично комбинира осигурените от вас рекламни активи (текстове, изображения, лога и видеа). Този тип реклама ви осигурява достъп до значително по-голям брой рекламни позиции, като в същото време ви позволява да се възползвате от възможностите на машинното самообучение за откриване на оптималната комбинация от ресурси за съответния потребител, контекст и рекламна позиция.

    Като интересни рекламни формати, свързани с по-специфични типове дисплейни кампании, можем да посочим и:

    Smart Display

    При които отново се използват адаптивни реклами, но освен автоматично създадените реклами можете да се възползвате и от автоматично таргетиране и автоматично офериране.

    smart display
    ремаркетинг 1

    Динамичен ремаркетинг

    Реклами, съдържащи продукти и услуги, които потребителите са преглеждали при посещение на вашия сайт.

    Discovery Аds

    Рекламен формат, който може да бъде настроен като единично изображение или под формата на карусел от няколко визии. И в двата случая изображенията биват комбинирани с текстове (заглавие и описание), лого, име на бизнеса.

    discovery ads 1