Google Display Network

Дисплейната мрежа на Google (GDN) достига до 90% от интернет потребителите в целия свят, обхващайки над 3 милиона сайта и над 650 000 приложения, сред които попадат и някои от най-популярните сайтове по света - като Gmail и YouTube.

Тя ви дава възможността да позиционирате рекламите си сред съдържанието на релевантни уебсайтове и да представите бранда и продуктите си пред аудитории, които вие дефинирате чрез множество различни методи за таргетиране.

Дисплейните реклами в Google са визуални реклами, които могат да заемат различна форма (статични или анимирани изображения, текст, видеа), представяни пред интернет потребителите, докато преглеждат онлайн съдържание в дисплейната мрежа на Google.

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

Какъв опит имаме в рекламата в Google Display Network?

Рекламата в дисплейната мрежа на Google е ключов елемент от почти всяка кампания, която планираме за нашите клиенти. През годините сме имали над 1 500 GDN кампании – всяка, съобразена със спецификите на бизнеса на клиента, целите му и избраната комуникационна посока. Доверяваме се на този тип реклама, когато искаме да запознаем потребителите с бранда и с неговите продукти и услуги, както и при наличие на специални промоционални условия, когато целим да генерираме трафик към сайта на клиента. Примерите са много. Чудесна възможност при дисплейната реклама е използването на ремаркетинг аудитории, чрез които можем повторно да достигнем до потребители, които вече ни познават. По този начин можем да доразвием комуникацията с тях, придвижвайки ги стъпка напред към желаното от нас действие.

конкретни примери

  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече
  • 2 ArianaRadler Case Study Carousel
    @ariana.radler - 0.0% алкохол и 100% свежест

    Трябваше да превърнем Instagram профила на Ариана в основна платформа за комуникация на Ариана Радлер 0.0%, както и да фокусираме вниманието на аудиторията върху натуралните съставки, новите вкусове, свежестта и отличната комбинация между безалкохолна бира и плодов сок.

    Прочети повече

Защо реклама в Google Display Network?

Включването на реклама в дисплейната мрежа на Google към вашия маркетинг микс ви дава възможността да разширите обхвата на своите дигитални кампании, да популяризирате своя бранд и да представите предимствата на продуктите си пред релевантни аудитории. Чрез нея можете да придвижите потребителите от точката на запознаване с вашите продукти и услуги напред по фунията към покупка. За разлика от Google Search рекламата, чрез дисплейната реклама можете да достигнете и до потребителите, които все още не са започнали да търсят активно предлаганите от вас или вашите конкуренти решения.

Какви са предимствата на този тип реклама?

Обхват

Дисплейната мрежа на Google трудно може да бъде надмината по този показател. Включвайки в себе си както редица популярни глобални сайтове, така и нишови сайтове и стотици хиляди мобилни приложения, тя ви позволява да достигнете до множество интернет потребители отвъд социалните мрежи и интернет търсачките.

Формати

GDN ви дава възможност да създавате рекламно съдържание в различни, визуално атрактивни и адаптивни рекламни формати. Разнообразните формати ви позволяват да използвате статични изображения, анимирани реклами, да комбинирате видеа и текст с изображения, както и да се възползвате от способностите на Google да подбира най-добрата комбинация от ресурси за съответната рекламна позиция и конкретен потребител.

Таргетиране

Избирайки да стартирате дисплейна кампания в Google, имате достъп до редица методи за таргетиране, чрез които да сегментирате потребителите, към които да насочите рекламите си. Сред тях попадат демография, таргетиране по интереси, таргетиране на потребители с изявен интерес към закупуване на конкретни продукти или услуги, използване на контекстуално таргетиране на база съдържанието на сайтовете или таргетиране на позиции в конкретни сайтове, дефиниране на таргет потребителите чрез използване на персонализирани (custom) аудитории, ремаркетинг аудитории или подобни на тях.

знание за вашите потребители

Всестранно знание за вашите потребители

Важно е да отбележим, че при таргетиране на дисплейните си кампании в Google вие се възползвате от многопластовото знание на Google за вашите потребители, което се основава на поведението им както при разглеждане на различни сайтове и използване на приложения, така и на видео съдържанието, което гледат в YouTube или търсенията, които извършват в Google.

    самоубочение

    Машинно самообучение и Автоматизация

    С годините от Google поставят все по-голям фокус върху машинното самообучение и превръщането му в ключова част от Google Ads кампаниите. Дисплейната реклама не остава назад в това отношение. Проявление на това можем да видим не само в настройките на кампаниите и в таргетирането, но и при начина на визуализация и комбиниране на рекламните ресурси.

    Ефективност

    В GDN заплащате за конкретни действия, извършени от страна на потребителите (пр. клик/изпратено запитване/направена покупка), а не за импресии на вашите реклами, както при някои други методи за закупуване на дисплейна реклама.

    Какви стъпки включва рекламата в Google Display Network?

    steps white 1

    Анализ на бизнеса, продукта, конкурентите, типа потребители, които са текущи или потенциални клиенти

    steps white 2

    Запознаване със спецификата на кампанията и планиране на предстоящата комуникация (канали, формати, послания, стъпки)

    steps white 3

    Дизайн на рекламни банери

    steps white 6

    Изготвяне на доклади за представяне на рекламните кампании

    steps white 5

    Анализ на резултатите и оптимизация на кампаниите

    steps white 4

    Първоначална настройка на кампаниите

    Основните типове реклама в Google Display Network

    Рекламните формати, които са на ваше разположение при реклама в дисплейната мрежа на Google, са:
    изображения

    Статични изображения

    Банерите от този тип представляват статична визия, която следва да бъде в някой от размерите, които Google Ads системата приема. При тях имате пълен контрол върху начина на визуализация на вашите реклами, но са свързани с ограничения за това къде мога да бъдат показвани именно поради изискването за съвпадения между техните размери и свободните рекламни позиции в сайтовете.

    Анимирани банери

    Подобно на статичните изображения, анимираните банери следва да попадат в конкретни размери, предоставяйки ви пълен контрол върху това как изглеждат рекламите ви. Тяхно предимство е възможността да комбинирате повече изображения и да включвате по-голямо количество текст, тъй като те съдържат поредица от изображения. Анимирането им и смяната на кадрите ги прави визуално по-атрактивни и забележими от потребителите.
    банери
    responsive

    Responsive или адаптивни реклами

    Изключително интересен формат, при който Google Ads системата автоматично комбинира осигурените от вас рекламни активи (текстове, изображения, лога и видеа). Този тип реклама ви осигурява достъп до значително по-голям брой рекламни позиции, като в същото време ви позволява да се възползвате от възможностите на машинното самообучение за откриване на оптималната комбинация от ресурси за съответния потребител, контекст и рекламна позиция.
    Като интересни рекламни формати, свързани с по-специфични типове дисплейни кампании, можем да посочим и:

    Smart Display

    При които отново се използват адаптивни реклами, но освен автоматично създадените реклами можете да се възползвате и от автоматично таргетиране и автоматично офериране.
    smart display
    ремаркетинг 1

    Динамичен ремаркетинг

    Реклами, съдържащи продукти и услуги, които потребителите са преглеждали при посещение на вашия сайт.

    Discovery Аds

    Рекламен формат, който може да бъде настроен като единично изображение или под формата на карусел от няколко визии. И в двата случая изображенията биват комбинирани с текстове (заглавие и описание), лого, име на бизнеса.
    discovery ads 1